معاون استاندار لرستان:

لرستان خبر: معاون سیاسی، امنیتی استاندار لرستان گفت نقاط کلیدی که باید دست روی آن بگذاریم این است که عملیات اجرایی این باغ موزه دفاع مقدس را در لرستان اجرایی کنیم. نپرداختن به موضوع موزه دفاع مقدس در لرستان یک فرصت‌سوزی و غیرقابل جبران است.

لرستان خبر، سیدسعید شاهرخی ظهر امروز در جلسه ساماندهی موزه دفاع مقدس لرستان در خرم‌آباد به بحث دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: برخی از رشادت‌هایی که در دوران دفاع مقدس صورت گرفته آزادگان استان لرستان در آن نقش مؤثری داشته‌اند از این رو ایجاد موزه دفاع مقدس در این استان یک امر ضروری و حیاتی است.

 

وی عنوان داشت: احداث این موزه کار مطلوبی است که همه بچه‌های اجرایی باید به جد آن را پیگیری کنند زیرا این کار یک کار معنوی است.

 

معاون سیاسی، امنیتی استاندار لرستان یادآور شد: پیشنهاد ما این است که تا قبل از راه‌اندازی این موزه از فضاهای خالی که در دستگاه‌هایی مانند آموزش و پرورش وجود دارد آثار دوران دفاع مقدس را به معرض دید علاقمندان قرار دهیم.

 

شاهرخی از دستگاه‌های فرهنگی خواست: راه‌اندازی سایتی در این زمینه را در استان داشته باشند تا آثار شهدا، جانبازان و آزادگان به معرض دید علاقمندان قرار گیرد.

 

این مسئول تصریح کرد: استانداری لرستان در زمینه همکاری با این موزه نهایت تلاش خود را به کار می‌برد تا این موزه به سرانجام برسد.

 

شاهرخی تصریح کرد: در ارتباط با تأمین نیرو برای ثبت آثار شهدا از هر دستگاهی یک نیرو به اداره کل حفظ آثار و نشر دفاع مقدس لرستان داده می‌شود تا بتوانند هر چه سریع‌تر این آثار را جمع‌آوری کنند.

 

وی از مدیرکل امور اجتماعی استانداری استان لرستان خواست: بخشنامه‌ای به شهرستان‌ها ارسال کند و فرمانداران را موظف به جمع‌آوری آثار شهدا با هماهنگی بنیاد شهید و سایر دستگاه‌ها انجام دهد.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: تشکیل کارگروه‌های کاری در این زمینه یک امر ضروری است و کمیته‌هایی مانند کمیته برنامه‌ریزی باید تشکیل شود تا بتوانند توسط کارشناسان خوش ذوق آثار شهدا را در زمینه‌های مختلف به صورت مستندات، فیلم، عکس و ... جمع‌آوری کنند.

 

لازم به ذکر است در این جلسه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان هر کدام گزارشی را از روند کار خود انجام داده‌اند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات