مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان:

لرستان خبر: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان گفت: فرهنگ اعلام 6200 شهید لرستان در بروجرد رونمایی ش. در این کتاب برای هر شهید بین 40 تا 70 کلمه مطلب به نگارش درآمده است. این کتاب، دومین کتاب فرهنگ اعلام منتشر شده در کشور است.

لرستان خبر، مراد روشنی ظهر امروز در حاشیه آیین تجلیل از مقام شهید محمود صارمی و روز خبرنگار در بروجرد، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کتاب فرهنگ اعلام 6200 شهید لرستان در بروجرد رونمایی شد، گفت: در این کتاب آثار شهدای استان لرستان با هدف انتقال به نسل‌های آینده گردآوری شده است.

 

روشنی افزود: پیش از این آثار زیادی در زمینه شهدای دفاع مقدس، جانبازان بالای 70 درصد جانبازی و آزادگان استان لرستان در قالب نرم افزار و لوح فشرده گردآوری و نگهداری شده است، با این وجود نیاز به یک کتاب مرجع در این زمینه احساس میشد تا در بخشهای تحقیقی، پژوهشی و ... مورد استفاده قرار گیرد.

 

این مسئول فرهنگ اعلام را به عنوان کتاب مرجع در حوزه ایثار و شهادت معرفی کرد و گفت: این کتاب به معرفی 6 هزار و 224 شهید استان لرستان که در عرصهها و صحنههای مختلف به شهادت رسیده‌اند، پرداخته است.

 

روشنی اضافه کرد: در این کتاب اطلاعات لازم از شهدا و خانوادههای آنها از قبیل تاریخ ولادت، تاریخ و محل شهادت، شغل پدر، تاریخ فوت والدین و... گردآوری شده است.

 

روشنی اظهار کرد: تاکنون 9 استان اقدام به چاپ کتاب فرهنگ اعلام شهدا کرده‌اند و در استان لرستان کتاب وصیت‌نامه شهدای استان لرستان نیز در حال چاپ است.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات