مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان:

لرستان خبر: مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد ما بیشتر به دنبال آمادگی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی هستند و اتکای بیشتر فعالیت‌های فرهنگی عفاف و حجاب و حقوق شهروندی به منابع دولتی و به بخشنامه و مصوبه، بازدهی بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی حقوق شهروندی از نظر کیفیت و محتوا کاهش داده است.

لرستان خبر، علی قربانی پنجشنبه شب در جلسه تشکل‌های مردم‌نهاد لرستان ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت شهید صارمی درخصوص صیانت از حقوق شهروندی و عفاف و حجاب گفت: به دنبال بحث پیوست و پیوند فرهنگی هستیم، همان طور که مقام معظم رهبری براین مسئله تاکید دارند ما باید یک پیوند و تعامل بین تشکل‌های مردم‌نهاد و سازمان اجرایی ونهاد فرهنگی ایجاد کنیم.

 

افزود: سازمان‌های اجرایی ما برخی مسائل را اجرا می‌کنند ولی تشکل‌های مردم‌نهاد در اصل، پایه و اساس مردمی هستند.

 

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان گفت: نیاز جامعه ما مدیریت جهادی است، از این‌ رو باید تلاش خود را در این زمینه دوچندان کنیم

 

این مسئول تصریح کرد: اعتقاد به رعایت حقوق شهروندی و عفاف و حجاب امری ضروری است.

 

قربانی اظهار داشت: مقام معظم رهبری طرح پیوند فرهنگی میان محافل مذهبی در محله‌ها و مساجد را مطرح فرموده‌اند و در سال جاری مدیریت جهادی به ما تکلیف شده است که بحث قابل توجه مملکت ما است.

وی افزود: در هر دوره‌ای از تاریخ این مسئله بیان شده ما موفق بوده‌ایم که در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی که فراموش نشده است، قابل ذکر است.

 

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان گفت: فرهنگ اقتصادی ما در بعد ایثار و شهادت باید مورد بررسی قرار گیرد تا نشان دهیم در هشت سال ایران و جوانان ما به چه شکلی کار کردند و موفق شدند. امروز هم همانند آن زمان است و نیاز مملکت ما همین است.

 

قربانی ادامه داد: انسجام ملی و مدیریت جهادی فرهنگ حقوق شهروندی باید جزو باورها و ارزش‌های اعتقادی ما باشد و نمی‌شود ساده از کنار این مسئله گذشت. باید به رعایت حقوق دیگران و بحث حلال و حرام اعتقاد داشته باشیم، باورها و اعتقادات درست را  فراموش نکنیم تا در بحث اقتصادی و سیاست دچار مشکل نشویم.

 

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان گفت: دستگاه‌های اجرایی برنامه درون‌سازمانی و دستگاه فرهنگی برنامه فرهنگی را برای عموم مردم انجام می‌دهند و ما باید از درون خود شروع کنیم و از پتانسیل‌های موجود تشکل‌های مردم‌نهاد بهره ببریم.

 

قربانی تصریح کرد: تشکل‌ها نیروی زیادی دارند و با بخش عمده‌ای از مردم و جوانان سر و کار دارند که انتظار می‌رود، ما را یاری کنند، تا بتوانیم باورهای اصلی خود را در راستای حقوق شهروندی، عفاف و حجاب انجام دهیم و این را یک وظیفه بر خود بدانیم.

 

قربانی افزود: ما می‌خواهیم از نظرات مجامع علمی و تشکل‌های مردم‌نهاد استفاده کنیم تا بتوانیم ارزش‌های اصیل اسلامی را پیاده کنیم.

 

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان بهترین مکان برای پیاده کردن مسائل عفاف، حجاب و حقوق شهروندی را مساجد محلات و کلاس‌های قرآن دانست و گفت: دفتر امور اجتماعی استانداری لرستان آمادگی پذیرش مسائل عفاف، حجاب و حقوق شهروندی را دارد.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات