مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس لرستان:

لرستان خبر: مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس لرستان گفت: باید بیان کنیم که امروز چه تعداد از مردم آزادگان را می‎شناسند که تاکنون در زمینه آزادگان اطلاع‎رسانی درست صورت نگرفته و به آنها بی‎مهری شده است.

لرستان خبر، ناصر فرید ظهر امروز در جلسه برنامهریزی برای سالگرد ورود آزادگان به کشور در خرمآباد اظهار داشت: یکی از مشکلات فرهنگی ما در استان لرستان نپرداختن به موضوعاتی مانند شناساندن آزادگان به مردم و ثبت خاطرات آنها است.

 

وی عنوان داشت: هر ساله یک ماه قبل از سالگرد ورود آزادگان به میهن اسلامی ایران مراسمهای برای برگزاری هر چه باشکوهتر این روز در لرستان برگزار میشود که امسال نیز باید برنامهریزی کامل صورت گیرد.

 

فرید ادامه داد: پس از برگزاری مراسمها موضوعات مختلف تحلیل میشوند، تا برای سال آینده بتوانیم، این مراسم را بهتر از گذشته برگزار شود.

 

این مسئول با اشاره به اینکه متاسفانه تاکنون تنها دو کتاب در خصوص آزادگان در لرستان چاپ شده است که این امر نشان از بیمهری برخی از موئلفهها و مسئولان نسبت به این قشر آزاده و رزمنده است، بنابراین اگر تاکنون حتی سالی یک کتاب در این خصوص به چاپ میرسید، امروز باید 34 کتاب در زمینه آزادگان چاپ شده باشد، اما این اتفاق صورت نگرفته است.

 

وی متذکر شد: آزادگان سختیهای خود را خودشان برای مردم بیانمیکنند و تاکنون فیلم و یا کتاب خاصی در این خصوص تهیه نشده است.

 

این مسئولان یادآور شد: جزیرهای کار کردن ادارهها در این خصوص تاکنون خروجی خاصی نداشته است و باید خاطره‏نویسی آزادگان یک فرهنگ برای ما باشد، اما در حالی که اداره حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس لرستان آمادگی این کار را اعلام کرده است، اما تنها دو خاطره از سوی دستگاههای اجرایی برای ما ارسال شده که این امر نشان کمکاری برخی از مسئولان نسبت به آزادگان است.

 

فرید اضافه کرد: آزادگان باید برای نوشتن کتاب خودشان دست به قلم شوند، زیرا افراد و نویسندگانی با حضور در مناطق جنگی توانستهاند، بهترین آثار را خلق کنند که این امر نشاندهنده اهمیت حضور در مناطق جنگی برای خلق آثار هنری است.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس لرستان متذکر شد: با توجه به اینکه تنها 900 آزاده مربوط به استان لرستان بوده است که از این تعداد 100 نفر فوت کرده‏اند که خاطره نویسی این تعداد نفر آزاده کار بسیار سختی نیست، اما تاکنون در این خصوص هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات