ظهر امروز /

لرستان خبر: مدیر کمیته امداد شهرستان نورآباد ظهر امروز در مراسم برگزاری نمایشگاه حیات طیبه در کانون فرهنگی تربیتی امام سجاد(ع) شهرستان نورآباد گفت: این نمایشگاه به مدت یک هفته در سه غرفه در محل نمازخانه کانون فرهنگی تربیتی امام سجاد(ع) برگزار شده است.

لرستان خبر، مدیر کمیته امداد شهرستان نورآباد گفت: فرهنگ مهم‌ترین عنصر هویت‌ساز در یک جامعه است و شناخت هویت یک ملت بدون شناخت فرهنگ آن امکان‌پذیر نیست و در حقیقت تمدن‌ها شکل عینیت یافته و تجسم خارجی فرهنگ جوامع هستند، به همین خاطر شناخت تمدن منوط به درک صحیح از فرهنگ جوامع است.

 

عبدلی تاکید کرد: حکومت‌های غربی فرهنگ را در راستای منافع مادی خود سوق می‌دهند و نهایت سعادت انسان را در لذت و کسب منفعت و سود مادی می‌دانند، در حالی که در فرهنگ اسلامی انسان علاوه بر ساحت مادی دارای ساحت معنوی نیز هست و سعادت وی در گرو رشد وتعالی معنوی است که در حقیقت رفاه مادی و نعمت‌های دنیا مقدمه‌ای برای فراهم کردن سعادت ابدی و اخروی است.

 

مدیر کمیته امداد شهرستان نورآباد گفت: معارف فرهنگی اسلامی از چنان غنایی برخوردار است که توانایی مقابله با مکاتب وراه و رسم موجود بشری را دارد، اما این در گرو شناخت صحیح فرهنگ اسلامی است، ازاین جهت و در راستای شناختن خوبی‌ها و راه رسیدن به آنها باید تلاش کرد و بخشی از وقت‌مان را به مطالعه و شناخت فرهنگ اسلامی اختصاص بدهیم.

 

عبدلی اظهار داشت: غرفه‌های این نمایشگاه با موضوعات تمدن کهن اسلامی، معیارهای افکار و رفتار، سبک زندگی اسلامی و ابعاد آن  برپا شده است.

 

وی در بخشی دیگر از سخنان خود از برگزاری دوره کلاس‌های تابستانی گروهی ویژه مادران با حضور 104 نفر از مادران در محل نمازخانه کانون فرهنگی تربیتی امام سجاد (ع) برگزار شد.

 

این مسئول تصریح کرد: در این دوره آموزشی در مورد ترجمه آیه تلاوت شده و تفسیر مربوط به آن بیان داستان‌های قرآنی، بیان نکات اخلاقی نکاتی بیان شد.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات