معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان خبر داد

لرستان خبر: معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان در خصوص جمع‎آوری آثار شهدا به منظور تولید اثر فاخر برای نشر الکترونیکی اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان هزینه کرده است و23 پایان‎نامه در حوزه شهدای لرستان مورد حمایت این سازمان قرار گرفته است.

لرستان خبر، اکبر زیودار عصر امروز در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی لرستان در خرمآباد اظهار داشت: ما باید در راستای ماندگار رشادتها و فداکاریهای شهدا و ایثارگران در سطح استان تلاش کنیم، چراکه امروز شاهد آثاری مانند کتابهای نورالدین پسر ایران، من زندهام، پایی که جا ماند و خاطرات احمد احمد در سطح کشور در خصوص شهدا و ایثارگران هستیم که مورد استقبال خوب  مردم و جوانان قرار گرفته است.

 

وی افزود: کتاب فرهنگ شهدای استان با نام مرواریدهای کیو کتاب ماندگاری است که با مطرح کردن 27 آیتم از شهدا و طبقات اجتماعی آنها برای صدها سال آینده مورد توجه قرار میگیرد، زیرا در این اثر خاطرات خوبی از شهدا به جا مانده است، بنابراین ما نیز باید تلاش خود در خصوص ماندگاری یاد و خاطرههای شهدا دو چندان کنیم و با این کار دین شهدا را به خود ادا کنیم، چراکه اگر جوانان امروز ما با انگیزهها و اهداف شهدای هشت سال جنگ تحمیلی آشنا شوند در کارها و اقدامات روزمره آنها تأثیر زیادی دارد.

 

این مسئول عنوان داشت: بدون اعطای اعتبار و همافزایی در حوزه دستگاه‏های اجرایی اثر ماندگاری در خصوص شهدا خلق نمیشود و باید برای دریافت پیشنهادهای اجرایی جلساتی با نویسندگان استان در این خصوص برگزار شود و با تصویب بودجه لازم به سمت تولید رمان در زمینه خاطرات شهدا پیش برویم.

 

وی اضافه کرد: ارتقای نقش بنیاد شهید در برگزاری یادوارههای شهدای عملیات بیتالمقدس و حاجعمران، مستندسازی آثار شهدا، گردآوری اسناد آزادگان، حمایت از فعالان هنری و نمایشی، حمایت از نویسندگان آثار مکتوب از جمله برنامههای بنیاد شهید در این زمینه طی امسال است.

 

معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: مناسبسازی فضای شعری در اختصاص با تئاتر شهری از جمله برنامههای بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان است و در نظر داریم، این طرح را به زودی با همکاری شهرداری اجرایی کنیم.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات