معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

لرستان خبر: معاون امور حقوقی ، مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تنهایی متولی حجاب و عفاف نیست، گفت: باید در این حوزه، بدون اجبار و اکراه به نقطه مطلوب دست یابیم و با ابزار های فرهنگی، هنری و ارشادی و بدور از هرگونه تنش و درگیری ، نسبت به نهادینه شدن این فرهنگ اسلامی اقدام شود.

لرستان خبر، ˈحسین نوش آبادیˈ روز پنجشنبه در حاشیه مراسم معرفی مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در جمع خبرنگاران افزود: اجرای متناسب و مطلوب برنامه های فرهنگی و هنری این وزارتخانه در سال جاری نیازمند تامین و پرداخت 10 هزار میلیارد ریال اعتبار در قالب بودجه سالانه است.
 

وی اظهار داشت: بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری شش هزار میلیارد ریال تعیین شده که نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش یافته او برغم اینها این میزان اعتبار پاسخگویی نیازهای کاری این مجموعه نیست.
 

نوش آبادی با اشاره به تکمیل طرح های عمرانی با پیشرفت فیزیکی 70 درصد وزارتخانه در سالجاری، گفت: طرح های عمرانی زیر 50 درصد پیشرفت از جمله فرهنگسراها و تالارها نیز برای اجرا به بخش خصوصی واگذار می شود.
 

وی بدون اشاره به تعداد طرح های نیمه تمام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح کشور، تصریح کرد: وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی دارد این طرح ها را با 50 درصد قیمت به بخش خصوصی واگذار کند و سودی نیز بابت سرمایه ایجاد شده از بخش خصوصی مطالبه نخواهد کرد.
 

وی همچنین در خصوص مساله حجاب و عفاف نیز گفت: حجاب نماد و شاخص فرهنگی و دینی ایران است و باید در چارچوب سیاست های کلی نظام به این دو مقوله توجه شود.


وی همچنین با اشاره به لزوم اصلاح قانون مطبوعات، اظهار داشت: تلاش می شود لایحه جامع قانون نظام رسانه امسال به مجلس تقدیم شود تا در صورت تصویب شفاف سازی در برخی قوانین انجام شود.
 

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هفته آینده نیز یارانه پنج ماهه امسال مطبوعات واریز خواهد شد، گفت: در صندوق حمایتی نیز ساز و کار جدیدی اعمال می شود تا بهره مندی خبرنگاران از بیمه ، امتیازات تسهیلاتی و امنیت شغلی ارتقا یابد.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات