مدیرکل ارشاد لرستان خبرداد

لرستان خبر: مدیرکل ارشاد لرستان گفت: کمیته استعدادیابی مراکز فرهنگ و ارشاد اسلامی در لرستان راه اندازی می شود تا بیشتر از این شاهد استعداد کشی در سطح استان و در حیطه فرهنگ و هنر نباشیم.

لرستان خبر، حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان امروز مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ارشاد لرستان در خرم آباد اظهار کرد: با یک نگاه به فلسفه انقلاب به این نتیجه می رسیم که فلسفه انقلاب ما یک نگاه فرهنگی بوده است که سبب می شود به فرهنگ توجه بیشتری داشته باشیم.

 

وی افزود: فرهنگ چیستی یک ملت است که این چیستی یک مبحث بسیار مهم است که ماهیت و هویت یک کشور و یک ملت را شامل می شود.

 

حجت‌الاسلام حنان تصریح کرد: اکمال هر چیزی در گرو مسأله فرهنگ است و اکمال مسائل علمی و فرهنگی و علم آموزی به وسیله فرهنگ انجام می شود و به طور کلی می توان گفت که همه مسائل مهم و حیاتی مضاف الیه کلمه فرهنگ هستند.

 

مدیرکل ارشاد لرستان بیان کرد: با توجه به اینکه شعاع فرهنگ همه چیز را در بر می گیرد می توان گفت که فرهنگ مجموعه ای از باورها و اعتقادات و ارزش های یک ملت را در برمی گیرد و می طلبد که ما مقوله فرهنگ را تقویت کنیم زیرا فرهنگ یک مقوله ای است که در بستر زمان و در بستر شرایط رشد پیدا می کند و تأثیر و تأثر دارد.

 

وی اظهار کرد: دین یک مقوله تکامل یافته است و پاسخ به نیازهای جدید در زمان تکامل دین داده می شود اما فرهنگ کامل نیست و فرهنگ یک بسته، بسته بندی شده و غیر قابل تغییر نیست بلکه یک مقوله تغییر پذیر و قابل تأثیر و تأثر است.

 

حجت‌الاسلام حنان بیان کرد: اهمیت به مسائل فرهنگی در قرآن بسیار مورد تأکید قرار گرفته است و مسأله فرهنگ در بخش وسیعی است که از همه مدیران درخواست می کنیم که در این راه ما را یاری کنند.

 

وی گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در حوزه فرهنگ و هنر برنامه های زیادی دارد که از جمله این برنامه ها می توان به تقویت کانون های قرآنی مساجد اشاره کرد که هم اکنون بیش از 400 کانون فرهنگی در مساجد فعالیت می کنند.

 

حجت الاسلام حنان افزود: معیار عملیاتی کردن برنامه های فرهنی ما در دو نکته است که نکته اول آن قانون و عمل به آن است و نکته دوم نیز سیاست های مقام معظم رهبری است که بسیار روشن است.

 

مدیرکل ارشاد لرستان خاطرنشان کرد: یکی از خدمات و برنامه های ارشاد لرستان پرداخت حق بیمه هنرمندان لرستانی و همچنین افزایش سطح درآمد آنان است که این هنرمندان از نظر معیشت با مشکل مواجه نشوند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات