رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بروجرد:

لرستان خبر: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بروجرد گفت: در طول سال 700 مبلغ و مبلغه در مناسبت‎های مختلف نظیر ایام محرم و صفر، ماه مبارک رمضان، مناسبت‎های ملی و مذهبی به مساجد شهری و روستایی اعزام می‌شوند.

لرستان خبر، حجت‏الاسلام والمسلمین صادق جعفرپور عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در بروجرد افزود:  طی امسال 298 گفتمان دینی در مدارس و آموزشگاه‌های این شهرستان با حضور روحانیون برگزار شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: بخش بیشتر موضوعات این گفتمان‌ها عفاف و حجاب، بصیرت دینی، گفتمان انقلاب اسلامی و اشاره به گرایش و فرقههای انحرافی و عرفانهای نوظهور بوده که با استقبال خوب دانش‏آموزان و نسل جوان و نوجوان همراه بود.

 

این مسئول ادامه داد: کلاسهای طرح اوقات فراغت در 14 پایگاه و با حضور 455 جوان و نوجوان اجرایی شده است.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بروجرد عنوان کرد: در این طرح یادگیری مباحث دینی و مذهبی اعم از احکام، قرآن و اخلاق اسلامی، زندگی به سبک اسلامی و ایرانی با حضور 9 استاد بومی و غیربومی در دوره‏ای 45 روزه برگزار شده و در پایان این دوره طی مراسمی از  70 نخبه این دوره با اهداء جوایزی تقدیر به عمل آمده است.

 

جعفرپور تصریح کرد: در این سال آموزش اخلاق، احکام کسب و کار ویژه اصناف شهرستان و... با هدف آشنایی اصناف با وظایف، اخلاق، کسب و کار اسلامی و نوع درآمد و میزان سود آنها برگزار شده است.

 

وی آموزش رسمی مبلغان و مبلغهها، حمایت از جمعیت بانوان فرهیخته و برگزاری همایش حجاب و عفاف در دو مرحله توسط خواهران فعال فرهنگی و مذهبی را از دیگر برنامههای فرهنگی اجرا شده در این مدت برشمرد.

 

این مسئول با اشاره به ارائه مشاوره توسط مبلغان بیان داشت: 15 روحانی به طور دائم در طول سال در روستاهای شهرستان بروجرد مشغول ترویج احکام اسلامی به روستاییان هستند.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بروجرد ادامه داد: در سالی که گذشت این اداره در راستای اجرای برنامه‌های قرآنی دو محفل بزرگ قرآنی با حضور قاریان بین‏المللی و استقبال چشمگیر و ستودنی قشر جوان برگزار شده است.

 

جعفرپور متذکر شد: برگزاری دو جشنواره قرآنی، 13 برنامه قرآنی ویژه دهه فجر، هشت کرسی تلاوت قرآن کریم و جزء خوانی قرآن کریم در 30 مسجد در ماه مبارک رمضان از دیگر برنامه‌های این سال بوده است.

 

وی اظهار کرد: آموزش عمومی قرآن کریم شامل قرائت، حفظ و مفاهیم با حضور 560 نفر، آموزش قرآن کریم به 60 نفر کارکنان ادارات، برگزاری مسابقه تفسیر نورالهدی، آموزش، ترجمه و تفسیر قرآن کریم برای 140 نفر بخش دیگری از فعالیتهای یک ساله سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد را تشکیل میدهد.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات