رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور:

رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشور گفت: 24 هزار کارگاه با حمایت های بسیج فعال شده است که در زمینه تولید قارچ، بوقلمون، شترمرغ، بلدرچین و عسل فعال شده اند که خوشبختانه این کارگاه ها در لرستان موفق بوده اند و به سود آوری هم رسیده اند.

 

به گزارش لرستان خبر سردار محمدرضا نقدی  در گفت و گو با اصحاب رسانه در خرم آباد در مورد اهداف سفر خود به استان لرستان اظهار کرد: در سازمان دهی جدید نیروی مقاومت بسیج، برنامه های سفر به استان ها گنجانده شده است.

وی افزود: در این دوره از سفرها، سفر به استان لرستان گنجانده شده است که هم با دیدار با بسیجیان استان لرستان، روحیه تازه ای بگیریم و هم اینکه برنامه های جهاد علمی و اقتصادی استان را رصد کنیم و ببینیم که توفیقات و مشکلات و موانع کار بسیجیان استان در چه زمینه هایی است.

 

استان لرستان در توسعه زیرساخت ها موفق بوده است

سردار نقدی تصریح کرد: استان لرستان در توسعه زیرساخت ها حرکت بزرگی را انجام داده است و این استان در یک حرکت بسیجی وار زیرساخت های زیادی را تا پایان برنامه پنجم به پایان رسانده است و در زمینه جهاد اقتصادی در این استان کارهای زیادی انجام شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشور در مورد تحریم بیان کرد: ما از ابتدای انقلاب تحریم بوده ایم و متأسفانه بعضی از نیروهای خودی به این تحریم ها دامن زده اند و با صحبت هایی مانند قرار داشتن در شعب ابی طالب جو نامناسب روانی در جامعه ایجاد کرده اند.

وی اظهار کرد: کشور ایران با مساحت بیش از 1 میلیون کیلومتری به هیچ وجه قابل مقایسه با دره کوچکی به نام شعب ابی طالب نیست.

 

اقتصاد مقاومتی چراغ راه کشور در زمینه پیشرفت است

سردار نقدی عنوان کرد: هم اکنون کشور با ارشادات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی و داشتن زیرساخت های بسیار بزرگ در مسیر درست پیشرفت قرار دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشور خاطرنشان کرد: ما هم اکنون در جامعه دارای دو مشکل هستیم که مسأله رکود تورمی است که اگر بخواهیم تورم را مهار کنیم باید نقدینگی را کم کنیم و اگر بخواهیم رکود را حل کنیم باید نقدینگی را افزایش دهیم.

وی در مورد راه حل بسیج برای برون رفت از این مشکل گفت: بسیج همیشه به دنبال راهکارهای انقلابی است و در این شرایط موضوعی که در بسیج مطرح است این است که چگونه بتوانیم بدون وارد کردن نقدینگی زیاد، در جامعه تولید را افزایش دهیم.

سردار نقدی اظهار کرد: برای حل این مشکل باید ظرفیت های مغفول اقتصادی جامعه را فعال کنیم به عنوان مثال 500 هزار چاه در کشور وجود دارد که آب این چاه ها که به زمین کشاورزی می رسد می توان بر سر راه آن یک استخر آب قرار داد و ماهی پرورش داد و پیدا کردن چنین ظرفیت هایی در جامعه بسیار مهم است.

 

24 هزار کارگاه با حمایت بسیج در کشور فعال شده است

رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشور در مورد کارهای اقتصادی انجام شده توسط نیروی بسیج افزود: 24 هزار کارگاه با حمایت های بسیج فعال شده است که در زمینه تولید قارچ، بوقلمون، شترمرغ، بلدرچین و عسل فعال شده اند که خوشبختانه این کارگاه ها در لرستان موفق بوده اند و به سود آوری هم رسیده اند.

وی با اشاره به واردات برخی از کالاها در کشور تصریح کرد: سالانه 600 هزار تن کود شیمیایی وارد کشور می شود که با توجه به نیاز ارزی کشور و ضرری که این کودهای شیمیایی دارند در استان لرستان توانسته اند با تولید کمپوست و تحویل گرفتن آن با تنی 30 هزار تومان و فرآوری آن به تنی 400 هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

سردار نقدی بیان کرد: چنین کار اقتصادی سبب می شود که هم ارز از کشور خارج نشود و هم اشتغال افزایش یابد و هم محصولات ارگانیک تولید شود.

 

دولت می تواند از ظرفیت بسیج در زمینه اقتصاد استفاده کند

رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشور عنوان کرد: دولت اگر به طور جدی بخواهد از ظرفیت های بسیج استفاده کند می تواند آثار خیلی گسترده ای در زمینه اشتغال داشته باشد و با توجه به نیاز کشور در مورد صنایع تبدیلی بسیج می تواند در چنین موضوعی وارد شود.

وی خاطرنشان کرد: به طور مثال برخی از اقلام مصرفی و خوراکی در کشور ایران مانند، شکلات از امریکای جنوبی وارد می شود در حالی که چندین هزار تن از خرماهای ما در انبارها باقی مانده است و جایگزین بسیار مناسبی برای شکلات است.

 

سازمان بسیج آماده افزایش 20 درصدی اعتبارات لرستان است

سردار نقدی در مورد آمار بیکاری در استان لرستان گفت: بیشترین سهمی که سازمان بسیج در موضوع بیکاری می تواند ایفا کند بحث مسأله ارتقاء مهارت و آموزش است.

رئیس سازمان بسیج کشور اظهار کرد: ما در سازمان بسیج مستضعفین آماده ایم که 20 درصد از اعتبارات استان را افزایش دهیم و این به شرطی است که طرح های استان پیشرفت داشته باشند و اگر لرستان بتواند اعتبارات خود را به موقع جذب کند به طور قطع تا سطح 20 درصد این اعتبارات افزایش می یابد.

وی در مورد نقش بسیج اصناف و بازاریان برای حل مشکل بیکاری افزود: بسیج اصناف و بازاریان می توانند به نیروهای بیکار کمک کنند و همانند زمان دفاع مقدس که این قشر به جبهه ها کمک می کردند در زمان جنگ اقتصادی و فرهنگی باید کمک حال مردم و کشور باشند.

سردار نقدی تصریح کرد: بهترین خدمتی که اصناف بسیج می توانند انجام دهند مسأله جمع کردن کالاها است و باید با بازاریابی برای محصولات کشاورزی و دامداری و ارائه به موقع آن ها در بازارهای هدف چرخ اقتصادی خانوارها را بچرخانیم.

رئیس سازمان بسیج کشور بیان کرد: یکی دیگر از خدماتی که بسیج اصناف می توانند به جامعه انجام دهند این مسئله است که جنس خارجی وارد نکنند و در عوض با ارائه محصولات داخلی فرهنگ سازی در زمینه تولید محصولات بومی کنند.

وی تصریح کرد: هم اکنون بسیاری از محصولات مصرفی کشور ما تولیدی خارج است که حتی اقلامی مانند سجاد و تسبیح و مبل را نیز در بر گرفته است که البته بسیاری از اقلام وارداتی غیر ضروری هستند.

رئیس سازمان بسیج کشور در مورد نقش بسیج در زمینه فرهنگی عنوان کرد: نخستین کار در سازمان بسیج این بوده است که جوانان بسیجی فعال و عضو را به لحاظ تهدیدات فرهنگی حفظ کند.

 

ماهواره تهدید اصلی فرهنگی کشور است

وی خاطرنشان کرد: دشمن به لحاظ نظامی نتوانست بر ملت ایران چیره شود و با تهدیدات فرهنگی از جمله تولید مشروبات الکی و مواد مخدر در نزدیکی مرزهای ایران و به راه انداختن خانه های فساد در داخل مرزها قصد فروپاشی بنیان خانواده های ایرانی را داشت و البته در این زمینه نتوانستند چنین موضوعاتی را در جامعه فراگیر کنند.

سردار نقدی  در مورد تهدیدات فرهنگی جامعه گفت: تهدید اصلی فرهنگی در جامعه کنونی ماهواره و مسأله رسانه است که دشمن از این طریق به دنبال گمراه کردن جامعه ایرانی به ویژه قشر جوان و همچنین فروپاشی خانواده ها است.

وی با اشاره به مشکلات فرهنگی کشور اظهار کرد: امروز جامعه ما درگیر بعضی مسائل مانند بیکاری است و برای رسیدن به یک جامعه سعادتمند باید بتوان ایدئولوژی اسلامی را به طور کامل اجرا کرد.

سرداری نقدی با اشاره به غنای ایدئولوژی اسلام در دنیا افزود: ایدئولوژی اسلامی به قدری غنا دارد که عربستان با آن وضعیت فرهنگی در صدر اسلام ظرف 30 سال به آقای جهان تبدیل می شود و امپراطوری هایی مانند ایران و روم را در می نوردد.

انتهای پیام/

 
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات