معاون اداره آموزش و پرورش بروجرد:

لرستان خبر: معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش بروجرد با اشاره به رضایت‎بخش نبودن شرایط کنونی خاطرنشان کرد: در این راستا به دنبال ایجاد مدرسه مطلوب هستیم که یکی از ویژگی‌های آن آموزش صحیح احکام نورانی قرآن کریم است.

لرستان خبر، شهاب روزبهانی ظهر امروز در جلسه اداری شورای قرآن آموزش و پرورش بروجرد گفت: کارشناسان خبره علوم قرآنی باید در این حوزه فعالیت کرده و از اظهار نظرات غیر کارشناسانه پرهیز شود.

 

این مسئول عنوان کرد: نخستین قدم در تقویت و تجهیز مدارس در این حوزه ساماندهی مدیران است، به گونهای که مدیرانی در مدارس به کار گمارده شوند که چهرهای قرآنی داشته و به آموزش علوم قرآنی علاقمند باشند.

 

روزبهانی بیان داشت: در صورت تحقق این مهم زمینه برای رشد علوم قرآنی در مدارس مهیا می‌شود.

 

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین راههای دستیابی به سعادت و جلب رضای خداوند متعال، انس و آشنایی با قرآن و علوم قرآنی است که مقدمه آن آموزش صحیح است.

 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش بروجرد با اشاره به اینکه دانشآموزان آتیهسازان جامعه بوده و از ابتدا باید باورهای دینی در آنها تقویت و نهادینه شود، یادآور شد: در برخی موارد مسئولیت آموزش کتاب آسمانی به افرادی محول میشود که در این حوزه از اطلاعات کافی برخوردار نیستند.

 

روزبهانی افزود: در راستای دستیابی به اهداف خود نیازمند همکاری دیگر ارگانهای ذیربط نظیر فرمانداری، ادارات فرهنگ و ارشاد و تبلیغات اسلامی، حوزههای علمیه و ... هستیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آبان ماه امسال همایش قرآن کریم در شهرستان بروجرد برگزار میشود.

 

این مسئول هدف از برگزاری این همایش را شناسایی چهرههای شاخص قرآنی در مدارس و استفاده از توان و ظرفیت آنها، حفظ اتحاد بین این دانشآموزان و ایجاد کانونی جهت فراهمکردن شرایط پیشرفت روزافزون آموزشهای قرآنی عنوان کرد.

 

این جلسه با هدف دستیابی به راهکارهای ترغیب دانشآموزان به قرآن کریم، استفاده از ظرفیت و پتانسیل‌های موجود و بسترسازی مناسب در این راستا برگزار شد.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات