پایان سومین نشست جناح فرهنگی مومن در لرستان/9

سومین همایش افسران فرهنگی استان لرستان جمعه 18 مهرماه با حضور فعالان فرهنگی از 5 قاره، تشکل های مردم نهاد و فعالان فرهنگی استان لرستان در سینما استقلال خرم آباد برگزار شد.

 

به گزارش لرستان خبر، سومین همایش افسران فرهنگی استان لرستان جمعه 18 مهرماه با حضور فعالان فرهنگی از 5 قاره، تشکل های مردم نهاد و فعالان فرهنگی استان لرستان در سینما استقلال خرم آباد برگزار شد.

 

 

حسین یکتا مسئول قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیاء اظهار کرد:  ما با جبهه مردمی، حرفه ای ، تخصصی انقلاب به سمت شکل گیری قرارگاهها به ریاست و فرماندهی مقام معظم رهبری و کمک عزیزانی که پشت قرار گاه هستند می پردازیم و تا حرفه ای شدن و تخصصی شدن برای  شکل گیری قرار گاه ها هنوز کار داریم چرا که سال گذشته در جلسه ای در همین استان به دنبال شکل گیری برای کار جبهه ای بودیم.

29.jpg

مسئول قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیاء عنوان کرد: نزدیک به 4 سال قبل با سرلشکر جعفری ضرورت دیدیم که با توجه به آرایشی که دشمن گرفته و تدبیری که مقام معظم رهبری دارند، مجموعه های مردمی و خودجوشی که بر حسب امر ولایت و تکلیف به میدان آورده اند دور هم جمع شویم و با هم هماهنگ و هم افزا شویم تا کاری حرفه ای و تکلیفی انجام شود.

 

محاسبات و معادلات ما محاسبات و معادلاتی است که مقام معظم رهبری روشن کرده است

 

وی با بیان اینکه ما به دنبال آرمان هستیم نه آرم افزود: وقتی بنرهای سطح شهر را دیدم آرم همه بود و زمانی که آرم همه باشد یعنی خدا هم هست ولی ما به دنبال آرم نبودیم بلکه به دنبال آرمان بودیم و به طور قطع خدا هم نظر می کند و ما می خواهیم بچه های آرمانی را پای کار بیاوریم.

 

یکتا با اشاره به اینکه محاسبات و معادلات ما محاسبات و معادلاتی است که مقام معظم رهبری روشن کرده است تصریح کرد: موضع ما موضع عمل جبهه ای ، حرفه ای و تخصص به هنگام است و موضع ما در این جبهه فرهنگی انقلاب نباید به گونه ای باشد که محاسبات و معادلات ما بر عمل انقلابی ما بلغزد.

 

وی در رابطه با فعالیت های جبهه های مردمی، فرهنگی انقلاب اسلامی  تصریح کرد: بیش از 20 استان به همین هم افزایی شکل گرفته اند و در سایر استان ها هم عملیات جبهه های مردمی شروع شده ولی اینکه قرارگاه به آن هم افزایی برسد هنوز شروع نشده است.

 

یکتا بیان کرد: در کل کشور تقریبا 15 مجمع ملی توانسته ایم شکل دهیم که وظیفه شناسی، سازماندهی، آموزش و توانمندسازی بخش های تخصصی در جبهه مردمی، فرهنگی، تخصصی و حرفه ای انقلاب اسلامی از کارهای درون این مجامع است.

4.jpg

مسئول قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا با بیان اینکه ما به دنبال ویترین و بلندگو برای بیان موضوعات بودیم عنوان کرد: با تلاش یکی از مجموعه هایی که در عرصه هنر و رسانه فعال بود توانستیم به عنوان تولید کننده و تامین کننده  نیاز یک شبکه تلوزیونی تحت عنوان "شبکه افق" راه اندازی شود.

 

شبکه "افق" به 7 ساعت پخش می رسد

 

وی اظهار کرد: شبکه افق کار خود را با 2 ساعت پخش شروع کرده که به 7 ساعت و پخش در سایر استان ها هم  می رسد و آن روز روزی است که ما باید عمل و کار و رفتار بچه های پشت این جبهه ها که می جنگند را به کل کشور نشان دهیم.

 

یکتا خاطرنشان کرد: ما به دنبال راه اندازی ستاد جبهه مردمی، حرفه ای، تخصصی و فرهنگی انقلاب اسلامی در استان ها هستیم ولی عمده مشکلات ما این است که کار مردمی کم شده است و هیئت یک نقطه اتصال به مردم است که اگر در فضای مجازی و هنری وسایر حوزه ها کار می کنیم  شاید با تهدید مقابله می کنیم و یا می خواهیم تهدید ها را به فرصت تبدیل کنیم و همه حوزه ها تاثیر کار معرفتی ما برمردم است.

 

وی تصریح کرد: قرار است با پشتیبانی سپاه و در کنار ان سازمان بسیج که شجره طیبه است و عناصر بسیجی غیر از سازمان بسیج، هیئات، سایت ها، نشریه ها که کار فکری و گفتمان و انیمیشن و نرم افزار و بازی و کار فرهنگی می کنند ساماندهی کنیم.

 

یکتا گفت: تمام این مجموعه ها باید به عنوان فرماندهان کل قوای جنگ نرم در خدمت مقام معظم رهبری باشند که ان هم به اتصال یک نقطه امن به اسم سپاه پاسداران که علاوه بر حمایت در لحظه های نیاز برای شنیدن تدابیر مقام معظم رهبری هدایت می کند.

 

مسئول قرار گاه فرهنگی خاتم الاوصیا در رابطه با برنامه های آینده این قرارگاه عنوان کرد: آنچه که ما رصد می کنیم پیشروی حرفه ای دشمن است تا جایی که از شهادت طلبی ما و نظام شهادت طلبی ما کپی برداری می کند و با به وجود آمدن این وضعیت در داعش روی مغز جوانان ما کار می کند.

28.jpg

دشمن  در اتاق های فکرشان برای جذب کودکان و نوجوانان ما نقشه می کشد

 

وی افزود: اکنون جنگ تصرف عقل ها و قلب ها آغاز شده است و زمانی که ایمان و اعتقاد و باور را نشانه رفتند دیگر کاری نمی توانیم بکنیم.

 

یکتا با بیان اینکه دشمن همان چیزی است که ما در فضای مجازی می بینیم بیان کرد: مقام معظم رهبری فرموده است اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم حتما رئیس فضای مجازی کشور می شدم که این اهمیت فضای مجازی را برای مقام معظم رهبری نشان می دهد و دشمن نیز برای هر یک نفر از 70 میلیون نفر جمعیت ایران پرونده درست کرده است و بر تصرف عقول و قلوب برنامه دارند.

 

مسئول قرار گاه فرهنگی خاتم الاوصیا گفت: دشمنان به دنبال عوض کردن باور و اعتقاد هستند و فقط در زمینه فضای مجازی لشکری را به خط کرده اند مانند واتساپ و وایبر و ایمیل  که پایه و کف کارهایی است که انجام می دهند و کارتل های بزرگی برای هم افزایی های اینها برحسب هر کشور و قبیله شکل می گیرد.

 

وی تصریح کرد: آنها در اتاق های فکرشان برای جذب کودکان و نوجوانان کارتون ها و بازی هایی طراحی کرده اند که در لابه لای ان فریم هایی وجود دارد که در ضمیر ناخوداگاه کودک شکل می گیرد و کودک ان را درک می کند.

 

مسئول قرار گاه فرهنگی خاتم الاوصیا تصریح کرد:  مقام معظم رهبری می فرماید رو به روی شما سه ، چهار جبهه شکل گرفته است جبهه ادم خوارها، جبهه صهیونیست ها، جبهه سرمایه دارها و دیگر از مجموعه های شما تک به تک کاری برنمی آید بروید و جبهه شوید.

 

وی عنوان کرد: اینجا است که امر جبهه شدن در حد سخنرانی نیست  و قرارگاه و نقشه رصد می خواهد و رسیدگی به مسائل استان می خواهد، منتظر دستور و فرمان نشوید در حالی که مقام معظم رهبری نیز اعلام جهاد کرده است.

25.jpg

نهضت صادرات مبتنی بر اقتصاد مقاومتی باید در مملکت شکل گیرد

 

یکتا  خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرموده است جنگ عزم ها و اراده ها شروع شده است نه جنگ امکانات و تشکیلات و دشمن ما سه شیفته کار می کند تا جمهوری اسلامی را پاک کند یا تحریم و تخریب کند و مقام معظم رهبری همه چیز را به ما گفته است ولی ما فقط می خوانیم و می نویسیم و زندگی خود را می کنیم و کار فرهنگی هم  می کنیم ما در این جنگ نرم باید باورمان شود که جنگ شده است.

 

وی عنوان کرد: امام خمینی (ره ) در سال 58 فرمودند  آنچه که من می فهمم این است که آمریکا نه دخالت نظامی می کند و نه حصر اقتصادی و اگر هم حصر اقتصادی بکند پیروز نمی شود و مقام معظم رهبری هم امروزه می گویند که در مذاکرات چیزی گیر ما نمی اید.

 

یکتا گفت: تا نهضت صادرات مبتنی بر اقتصاد مقاومتی در مملکت شکل نگیرد کار حل نمی شود و این روشی که در دستگاههای ما عمل می کنند پیش رویم به جایی نمی رسیم و دشمن به دنبال گنداندن ما است.

 

مسئول قرار گاه فرهنگی خاتم الاوصیا با بیا اینکه مقام معظم رهبری در سخنان خود به جنگ نرم اشاره زیادی کرده است افزود: مقام معظم رهبری از ما خواسته است که تمام وجود خود را برای این عرصه اماده کنیم ما نیز باید به عنوان یک حکم اجرا کنیم و مسئله فرهنگ را به عنوان مسئله اول کشور بیان کرده است.

 

وی اظهار کرد: آنچه که شهدا کار فرهنگی حق کردند بر خدا پرستی، فطرت، عدالت و صداقت است، صداقتی که امروزه گم شده است و برای همین است که کار ما امروزه اثر ندارد وحرفه ای نبوده است.

 

اخلاص راه غلبه ما بر دشمن است

 

یکتا با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در رابطه با اخلاص عنوان کرد: اگر اخلاص ها به هم بخورد خداوند نتایج را عوض می کند و وقتی با نیت مخلصانه انجام می دهیم تصرف عقول و قلوب را در پی دارد در حالی که دشمن با تکنولوژی وارد می شود ما با نیت مخلصانه در مقابل انها می ایستیم مانند اخلاص شهدایی که خود را برای مردم به کشتن دادند ما نیز باید همانند انها مخلص باشیم تا نتیجه دهد.

3.jpg

وی با بیان اینکه آینده، اینده گفتمان های برتر است نه پول های بسیار، گفت: گفتمان برتر متعلق به کسی است که اهل تقوا و خدا پرستیی است و مراقب باشید چرا که اگر اندازه ها عوض شود نتایج نیز عوض می شود.

 

مسئول قرار گاه فرهنگی خاتم الاوصیا بیان کرد: از دیدگاه مقام معظم رهبری خود سازی و مقاومت از مهمترین مسائل برای پیروزی بر دشمنان است و ما همه باید تمدنی فکر کنیم جهان وطنی فکر کنیم که وطن ما انقلاب و آرمان ما است ولی نقشه و طرح و فعالیت های شبانه روزی می خواهد.

 

هیئات مذهبی فتوای امام خامنه ای را نصب العین خود کنند

 

 

حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی امین، عصر امروز در سومین همایش افسران فرهنگی استان لرستان که در سینما استقلال خرم آباد برگزار شد با تبریک دهه امامت و ولایت اظهار کرد: در ایام امامت و ولایت خداوند را شاکر هستم که در کشوری زندگی می کنیم که در لقای ولایت وامامت است و امروز مصداق بارز آن ولی فقیه و ولایت فقیه است که بر این کشور سایه گسترده است.

 

وی وجود فضای مناسب را از برکات نظام مقدس جمهوری ایران دانست و افزود: فضایی فراهم شده که شاید در طول تاریخ این چنین فضایی نبوده است، چرا که همه اولیا و انبیا تلاش کردند تا حکومت اسلامی تشکیل دهند که از برکات نفس امام خمینی (ره) و پس از آن مقام معظم رهبری در لقای حکومتی زندگی می کنیم که همه مسلمانان عالم چشم به آن دوخته اند.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه جایگاه جمهوری اسلامی ایران در جهان دارای اهمیت بالایی است بیان کرد: بالندگی جمهوری اسلامی ایران به جایی رسیده که در هر کجای عالم اتفاقی، بصیرتی یا آگاهی است که جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یکی از عوامل اصلی آن می دانند.

 

وی تصریح کرد: ایران  به عنوان یکی از کشور های صاحب نظر شناخته شده و در صحنه های جهانی از اهمیت بالایی برخوردار است واین ویژگی است که در طول تاریخ نظیر نداشته است و نمی توانیم برای آن مانندی پیدا کنیم چرا که با زحمات زیادی به دست ما رسیده است.

26.JPG

حجت الاسلام مهدوی امین تصریح کرد: تشکیل جبهه های خودی، توانمند سازی و شناخت جبهه های خودی از جمله وظایف ما در مقابل جبهه های مقابل است در حالی که می بینید دشمنان خارج که عواملی نیز در داخل کشور دارند و به دنبال از پا در آوردن نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و با ابزارهای مشخصی که دارند از هیچ چیزفرو گذار نمی کنند.

 

وی عنوان کرد: کشورهایی هم چون آمریکا، اتحادیه عرب و اتحادیه اروپا به سردم داری اسرائیل و برنامه ریزی انگلیس دست به دست هم داده اند و با هم همکاری می کنند که متاسفانه کشورهای عربی و کشورهایی که فقط نام مسلمانی رابا خود به دوش می کشند و آنها را همراهی می کنند.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه وحدت و یکپارچگی نیاز اصلی کشور است افزود: زمانی که ما مردم را برای شرکت در راهپیمایی ها دعوت می کنیم به این دلیل است که هر چه به جلو حرکت می کنیم احساس می کنیم حساسیت ها باید بیشتر باشد تا این وحدت اتفاق بیفتد.

 

وی بیان کرد: امروزه دشمن علاوه بر جنگ نرم چنگ سخت نیز به راه انداخته است که گروههای تکفیری که با مدرن ترین سلاح های روز در کشورهای اسلامی جولان می دهند و در شرایط پیچیده ای هستیم که این همان پیچی است که مقام معظم رهبری فرموده اند که با تشکیل جبهه های خودی و رفتن به این سمت و سو جز اصلی ترین کارهای ما باشد.

 

حجت الاسلام مهدوی امین با بیان اینکه امروزه باید همدیگر راپیدا کنیم و متحد شویم عنوان کرد: این که ما در چه گروه و سازمان و اداره ای هستیم معنا ندارد ما باید تحت فرمان قرارگاه باشیم که فرمانده  قرارگاه در نظام جمهوری اسلامی ایران مقام معظم رهبری است که با عزمی راسخ، ایستادگی و بینش و بصیرت بر پا است و ما وظیفه سربازی و مراقبت را داریم.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به در پیش بودن ایام محرم گفت: وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یک نهاد مردمی ساماندهی تشکل های مردمی و هیئات مذهبی است که همه شما عزیزان چه کارمند، روحانی و هنرمند همه زیر پرچم امام حسین(ع) هستید به سبب اینکه پرچم امام حسین(ع) گسترده است.

28.JPG

وی در رابطه با کارکرد تشکل های مردمی و مردمی و هیئات مذهبی عنوان کرد: این گروه به عنوان اصلی ترین عناصر فرهنگی ما و منابع انسانی ما در حرکت های دینی و اسلامی هستند که در وهله اول زیر نظر مقام معظم رهبری حرکت می کنند و سیاست ها و اهداف آنها توسط مقام معظم رهبری مشخص می شود.

 

حجت الاسلام مهدوی امین با اشاره به اینکه هیئات مذهبی در بحث کارکردهای اجتماعی غیر از رهنمود ها و فتوای مقام معظم رهبری را چیزی را نباید بشناسند گفت: در این مبحث نظر ولی فقیه نافذ است و زمانی که مقام معظم رهبری قمه زنی را حرام می داند ما دیگر نباید به دنبال فتوای شخص دیگری برویم و این به این معنی است که در صحنه اجتماعی  چنین اتفاقی هرگز نباید بیفتد و علاوه بر این که این کار حرام است جرم نیز هست.

 

وی بیان کرد: تشکل های مردمی و هیئات مذهبی ظهور و بروز اجتماعی نه تنها در کشور بلکه در جهان دارند امروزه ما در هیئات مذبی می بینیم دیگر در حسینیه ها، مسجد و محله فقط اتفاق نمی افتد بلکه روی آنتن های جهانی می روند.

 

 حجت الاسلام مهدوی امین  گفت: با یک وسیله ساده ای هم چون موبایل می توان در یک ثانیه در شبکه های ماهواره ای و جهانی مراسمات را پخش کرد و این همان دقت نظر و ساماندهی است که ما باید به روی هیئات مذهبی داشته باشیم و مقام معظم رهبری به سازمان تبلیغات که خود نهادی عمومی وغیر دولتی است  سپرده است چرا که هیئات مذهبی و تشکل های مردمی باید مردمی باقی بمانند.

بزرگترین تشکل مردمی در سراسر دنیا  هیئات مذهبی هستند

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان اظهار کرد: بزرگترین تشکل مردمی در سراسر دنیا همین هیئات مذهبی هستند و بالاترین تشکلی که از برکات انقلاب و از افتخارات جمهوری اسلامی است، بسیج است و بسیج  یکی از تشکل هایی است که در دنیا مثال زدنی است ولی همین بسیج برخاسته از هیئات مذهبی است.

26.jpg

وی با بیان اینکه 80 هزار هیئت زیر نظر تبلیغات اسلامی ثبت شده است افزود: در استان لرستان 2 هزار هیئت مذهبی ثبت شده است و این در حالی است که ما 2700 روستا در سطح استان داریم که به طور قطع هر روستا یک هیئت دارد و این آمار می تواند خیلی بیشتر باشد.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان خاطرنشان کرد: با این گستردگی که هیئات مذهبی دارند ما دست نیاز به سمت این عزیزان چه از لحاظ مادی و چه از لحاظ معنویی دراز می کنیم و نیازمند پشتیبانی آنها هستیم.

 

حجت الاسلام مهدوی امین عنوان کرد: رئیس تشکل های دینی مذهبی گفته است 1000 میلیارد تومان  از سوی مردم در روز های تاسوعا و عاشورا هزینه می شود و یا با حضور 20میلیونی مردم در زیارت عتبات عالیات زمان اربعین نشان دهنده عظمتی است که در لقای هیئت است.

 

وی عنوان کرد: شما باید هیئت را به سمتی ببرید که ولایت محور، مسجد محور، نماز محور و اهل جمعه وجماعت باشند و حرکت کنند به سمت اینکه از این بستر عظیم استفاده کنند و مساجد و نماز ودین را رونق دهند. چرا که هیئات و مداحی و منبرهای ما در دنیا نظیر ندارند و خداوند به ما توفیق دهد هیئتی زندگی کنیم، هیئتی عمل کنیم و هیئتی از دنیا برویم.   

 

تقویت جبهه فرهنگی انقلاب سبب تقویت ولایت می شود

 

به گزارش خبرگزاری لرستان خبر، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میر عمادی شامگاه جمعه در سومین همایش افسران فرهنگی استان لرستان که در سینما استقلال خرم آباد برگزار شد این همایش را با ارزش و با معنویت دانست و اظهار کرد: اگر ما سه اصل از اصول دینیمان را تقویت کنیم و معرفت پیدا کنیم راه به جایی بردیم.

24.jpg

وی افزود: اصل اول خداشناسی و معرفت به خدا است که پایه و اساس هدف پیامبران اصل توحید و خداشناسی و معرفت به خدا است و خداشناسی باید عمیق و با استدلال و برهان باشد.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: باید کارهایمان برای خدا باشد و جهان طبیعت جهان خداشناسی است در انقلاب اسلامی به یک چیز رسیدیم« ان الله معکم»در جبهه جنگ هم ثابت شد که خدا با ما است در جبهه فرهنگ هم باید باور کنیم که خدا با ما است.

 

وی تصریح کرد: اگر قبول کنیم که خدا با ما است دیگر از آمریکا و جبهه استکبار نمی ترسیم و این خداشناسی است و بعضی در انقلاب اسلامی دچار لغزش شدند و خدا را خوب نشناختند.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی عنوان کرد: در هشت سال جنگ خدا ما را پیروز کرد و اگر نسبت به خدا معرفت پیدا کردیم نسبت به کارهای دیگر هم معرفت پیدا می کنیم و همه گرفتاری ها و خطاهای ما به خاطر این است که خدا را درست نشناخته ایم.

 

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اصل دوم در تقویت دین خاطرنشان کرد: اصل دوم اصل تولی است یعنی دوست شناسی یعنی شناخت نیروی خودی و بفهمیم چه کسی با ما است و چه کسانی مسلمانند که دوستان خود را دوست بداریم اولیای الهی را دوست بداریم.

 

وی اظهار کرد: ما برای اینکه جبهه فرهنگی را تقویت کنیم باید اصل تولی را محکم کنیم و  نیروهای انقلاب باید کنار هم باشند و نیرو های ارزشی همدیگر را دفع نکنند.

23.jpg

نمایند ولی فقیه در لرستان با اشاره به اصل سوم در تقویت دین افزود: اصل سوم اصل تبری و دشمن شناسی است و لازمه دشمن شناسی بصیرت است که اگر بصیرت داشته باشیم دشمن دیگر نمی تواند ما را گول بزند.

 

وی بیان کرد: اصل تولی و تبری خط کشی و مرز بندی است همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند مرز خودتان را مشخص کنید این جمله خطاب به کسانی گفته شد که هم با ولایت هستند هم به فتنه گران گفته شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی گفت: تولی وتبری یعنی تعیین مرز حرکت در بعد سیاسی اجتماعی اعتقادی و اینها برای ما مهم است که باید دشمن شناسی خود را قوی کنیم و اینکه بعضی ها در خط دشمن حرکت می کنند علتش این است که تولی و تبری ندارند.

 

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اهمیت ولایت پذیری عنوان کرد: یکی از عوامل بصیرت تقوا است بصیرت در روحی که آلوده باشد اتفاق نمی افتد بصیرت روح سالم می خواهد و باید توجه کنیم که دشمن شناسی برای ما مهم است و ما اگر مسیر خود را تشخیص دادیم و برای ما ولایت اصل شد و ولایت پذیری ما قوی شد و هرچی که رهبری فرمودند باید پذیرا باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد:  اگر از یک چیز دشمن خوشمان آمد نشان می دهد تبری ما ضعیف است دشمن که خوبی ندارد مگر دشمن خوب وجود دارد و کجای قران نوشته شده که دشمن خوبی دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی اظهار کرد:  هر چه خیر وجود دارد از اسلام است و ولایت هم سراسر خیر است.

7.jpg

 وی افزود: وجود جبهه فرهنگی یک ضرورت عقلی و بدیهی برای ما تلقی می شود که تابلوهای حرکت مان را بشناسیم و بدانیم که تابلوهای ما توحید، تولی و تبری هستند و باید با این مشخصات حرکت کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: خواسته، انتظار و سفارش مقام معظم رهبری همین است و تقویت جبهه فرهنگی انقلاب تقویت ولایت و رهبری است و همه زیر چتر ولایت حرکت کنیم تا به مقصود اصلی برسیم.

 

امام جمعه خرم آباد گفت:  مایه افتخار است که غیرولایی در لرستان وجود ندارد و در لرستان یک تفکر وجود دارد و آن تفکر ولایی است که سراسر وجودشان را برای ولایت می گذارند.

 

چشم امید ملت های دنیا به انقلاب اسلامی است

 

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبدالقیوم بنگلادشی در سومین گردهمایی افسران فرهنگی لرستان که در خرم آباد برگزار شد اظهار کرد: در بنگلادش همه مردم ارادت خاصی به امام خمینی(ره) و امام خامنه ای دارند و با تمام وجود عاشق انقلاب هستند.

 

وی افزود: افرادی که سنی مذهب هستند و نماز نمی خوانند و فقط چون حضرت امام خمینی(ره) را دوست داشتند برای او مراسم می گرفتند و این خودش تاثیر فرهنگی داشته است در آن مراسم غیر مسلمان هم شرکت می کردند و این نشان از مقبولیت حضرت امام خمینی(ره) داشت.

 

فعال فرهنگی کشور بنگلادش بیان کرد: زمانی هم که حضرت امام(ره) رحلت کردند اگر به چهره مردم بنگلادش نگاه می کردید انگار یکی از بستگان درجه یک خود را از دست داده بودند که انطوری عزاداری می کرند.

27.jpg

وی تصریح کرد: یکی از دلایل آن شجاعت امام(ره) بود و این سبب شد که حتی امام جمعه اهل تسنن در خطبه های نماز جمعه خود از شخصیت امام خمینی(ره) بگوید و این کارها قابل تحصین است که هیچ کسی آن را انجام نداده است.

 

حجت الاسلام عبدالقیوم عنوان کرد: در خارج از مرزها افرادی حضور دارند که اگر به اندازه ایرانیان امام خمینی(ره) را دوست نداشته باشند کمتر هم دوست ندارند اینها نکات مثبت انقلاب اسلامی است.

 

وی خاطرشنان کرد:  در کشور ما قوانین انگلیسی مسلط است و نخست وزیری کار اصلی را بر عهده دارد و با فعالت مذهبی کار ندارند فقط به این دلیل که با سیاست کاری نداشته باشد هیچ موقع ما مشکلات فرهنگی و دینی نداشته و این از برکات انقلاب اسلامی است.

 

فعال فرهنگی کشور بنگلادش گفت: انقلاب اسلامی ایران دنیا را متحول کرد و این نعمت بزرگی بود که خدابه جهانیان داد و اکنون امام خامنه ای فرمانده و رهبر تمام آزادگان دنیا است و تنها رهبر ایران نیست.

 

حجت الاسلام عبدالقیوم افزود: در بنگلادش بیشتر مردم شیعه هستند و استکبار که قدرت و نفوذ ایران را در بین مردم منطقه دیده است با راهای مختلف در صدد کم کردن نفوذ ایران است ولی نمی تواند این کار را انجام دهد.

 

«امام خامنه‌ای» رهبر تمام آزادگان دنیا است

 

سید مصطفی رضوی کشمیری معروف به روح الله سرباز روح الله فعال فرهنگی از کشمیر پاکستان نیز اظهار کرد: در جنگ رژیم بعث علیه ایران 18 ملیت حضور داشتند و همه این را گفتند اما در جبهه های ایران هم افرادی از الجزایر پاکستان فرانسه افغانستان حضور داشتند که به سختی از مرزها عبور کردند و خود را به نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می رساندند و شهید می شدند اما هیچ گاه نامی از انها برد نشد.

16.jpg

وی افزود: در کشمیر 90 درصد سنی حنفی وجود دارد و 10 درصد را شیعبان تشکیل می دهند که با نگاه کردن به انقلاب سال1357 می توان فهمید که چه تحولی در دنیا اتفاق افتاد و بازتاب آن را فقط در میان شیعیان نشنیدیم و در میان اهل سنت و کل آزاده های جهان بازتاب داشت.

 

فعال فرهنگی کشمیری بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران محدود به مرزها نبود و به ان طرف مرزها هم رفت اگر این انقلاب محدود به مرزها بود چرا قلب اهل سنت در خارج از ایران برای ان می تپید.

 

وی تصریح کرد:  در دهه 80که اوج مبارزه برای استقلال طلبی بود خواسته مردم این بود که باید انقلابی مثل انقلاب ایران داشته باشیم و مردم مستعضف آمریکای جنوبی قلبشان برای انقلاب ایران تپید و این بازتاب انقلاب ایران در ان سوی مرزها را نشان می دهد.

 

فعال فرهنگی کشمیری گفت: انقلاب اسلامی متعلق به مردم ایران نیست بلکه متعلق به تمام آزادگان دنیا است و  و نباید با بازی های سیاسی داخلی و کارهای جزئی به این انقلاب بزرگه خدشه وارد کنیم.

 

وی اظهار کرد: اکنون در دنیا چشم امید آزادگان و ملت ها به انقلاب اسلامی ایران است و هرکجا آزاده ای باشد با تمام وجود به ایران اسلامی عشق می ورزد و وظیفه ما در قبال تبلیغ انقلاب اسلامی سنگین است.

 

 " حاج غفور یادگاری" پیر غلام اهل بیت مورد تجلیل قرار گرفت

 

میثم کشکولی شامگاه جمعه در حاشیه نشیت افسران فرهنگی لرستان اظهار کرد:  باحضور فعالان فرهنگی از 5 قاره دنیا، حاج حسین یکتا دبیر قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا، سردار کشکولی فرمانده سپاه لرستان و افسران فرهنگی لرستان سومین نشست افسران فرهنگی استان لرستان در سینما استقلال خرم آباد به پایان رسید.

انف 6

 وی افزود: هدف از برگزاری این نشست ایجاد همدلی، وفاق و هم افزایی بین عناصر جبهه فرهنگی در استان بود.

دبیر ستاد ساماندهی جبهه فرهنگی انقلاب در لرستان بیان کرد: در این نشست به مرور آخرین وضعیت جبهه خودی و عملیات دشمن در عرصه فرهنگ پرداخته شد و با بهره گیری از سخنرانان و اساتید مسلط به عرصه فرهنگ، تشریح عملکرد کنونی و برنامه ریزی جهت آینده انجام شد.

 

 کشکولی با اشاره به دلایل برگزاری این نشست قبل از ماه محرم گفت: با برگزاری جلساتی در این نشست و ایجاد هماهنگی در میان نخبگان فرهنگی استان در زمینه های مختلف برای انجام مراسم هایی معنوی در این ماه آماده می شویم.

22.jpg

وی تصریح کرد: در این نشست جمعی از فعالان عرصه هیئت از سراسر استان، جمعی از مداحان اهل بیت(ع)، پیر غلامان و برخی از موسسات فرهنگی، تشکل‌ها و هنرمندان حضور داشتند و همچنین مهمانانی از کشورهای مختلف اسلامی در مورد وضعیت جهان اسلام به بحث پرداختند.

 

دبیر ستاد ساماندهی جبهه فرهنگی انقلاب در لرستان افزود: در حاشیه این نشست از خدمات پیر غلام اهل بیت حاج غفور یادگاری تقدیر شد.

 

حاج غفور یادگاری که از مداحان دوران دفاع مقدس در استان لرستان است که نقش بسزایی در بالابردن روحیه رزمندگان لرستان داشت .

27.jpg

وی در پایان این همایش به یاد روزهای جنگ دقایقی برای حاضران در مراسم به مداحی پرداخت.

 

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات