لرستان خبر گزارش می دهد

نمایش فصل شیدایی "ستاره صبح" بالاخره پس از سالها پیگیری با همکاری مرکز هنرهای نمایشی اسلامی و سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان به خرم آباد رسید، کار بزرگ فرهنگی که مورد حمایت دستگاههای فرهنگی استان قرار نگرفت.

به گزارش لرستان خبر، اجرای نمایش فصل شیدایی حدود هشت سال پیش با همکاری گروه هنری مهنا ( مرکز هنرهای نمایشی اسلامی ) کار خود را آغاز کرد که اجرای این نمایش در بیش از ده استان کشور بازخورد مثبتی داشته است.

به گفته تیم برگزاری این نمایش، رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از دیدن نمایش فصل شیدایی به صدور این نمایش به استان های مختلف تاکید داشتند و فرمودند: این سبک نمایشی مانند تئاتر از غرب نیامده و بومی کشور است، این کار را تکثیر کنید و به شهرستان ها و استان های مختلف ببرید.

سعید اسماعیلی کارگردان نمایش ستاره صبح امروز جمعه در بازدید خبرنگاران از محل اجرای این نمایش در پادگان حمزه(ع) خرم آباد به ویژگی های بارز این نمایش اشاره کرد و اظهار داشت: نمایش ستاره صبح تا کنون در شهرهای تهران، همدان، شهرکرد، مشهد، اهواز، بندرعباس، بشاگرد، گرگان و ... به اجرا درآمده است و شهر خرم آباد دهمین میزبان این نمایش خواهد بود.

وی افزود: این نمایش در 10 بخش گنجانده شده است که آیتم های آن از ابتدای خلقت حضرت آدم آغاز شده و تا مبعث خاتم ادامه دارد و در واقع یک زیارت وارث شفاهی است. همچنین روایتگر مباهله پیامبر، حادثه غدیر، شهادت حضرت زهرا و امام علی، قصه زندگانی امام حسن، امام حسین و امام رضا بوده که بخش پایانی آن ظهور حضرت حجت است.

کارگردان نمایش ستاره صبح بیان داشت: بخش معاصر این نمایش شامل جریانات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بوده که در آیتم دفاع مقدس سعی شده است وقایع استان بومی سازی شده و به نمایش دربیاید.

اسماعیلی در اینباره گفت: از جمله وقایع لرستان که در نمایش ستاره صبح به اجرا در خواهد آمد انفجار مدرسه شهید فیاض بخش بروجرد و بازسازی عملیات کربلای چهار خواهد بود.

وی به همکاری حدود 80 نفر در پشت صحنه نمایش ستاره صبح اشاره کرد و افزود: همچنین در این نمایش از 100 سرباز سپاهی برای همکاری استفاده شده است.

کارگردان نمایش ستاره صبح استفاده از جلوه های ویژه و طراحی صحنه متفاوت را از جمله ویژگی های نمایش دانست و عنوان کرد: در این نمایش از پرده نمایش برای به تصویر کشاندن برخی صحنه ها کمک گرفته می شود و با توجه به اینکه اصل نمایش بر مبنای صدا و پلی بک است از ده دوبلور حرفه ای در این کار استفاده شده است.

طراح صحنه و لباس نمایش ستاره صبح نیز در اینباره اظهار داشت: در این نمایش از قاب های زیبا، تک، تاثیرگذار و فراموش نشدنی با بهترین جلوه های تصویری روز دنیا استفاده شده است که فرد با دیدن این صحنه ها به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد.

آنه محمد ایری گفت: اجرای زنده نمایش ستاره صبح برای تماشاگر دلچسب و دلپذیر بوده بطوریکه در تجربه های قبلی شاهد انقلاب های درونی، بغض و خنده افراد بوده ایم و حال تماشاگر بعد از دیدن نمایش خوب شده است.

وی افزود: در اجرای نمایش ستاره صبح از یک تیم حرفه ای استفاده شده است بطوریکه این تیم قوی با نمایش پی در پی صحنه های مختلف فضای تاثیرگذاری برای مخاطب را به وجود می آورند.

دبیر ستاد ساماندهی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در لرستان نیز در این رابطه اظهار داشت: با توجه به اهمیت فرهنگ در نامگذاری امسال این ستاد درصدد برآمد چند کار بزرگ را در حوزه فرهنگ اجرا کند که برنامه کاروان رضوی و اجرای طرح سفیر آفتاب در شهرها و روستاهای استان از جمله این برنامه ها بود.

میثم کشکولی به تلاش های صورت گرفته برای اجرای نمایش فصل شیدایی در استان اشاره کرد و بیان داشت: از چهار سال پیش پیگیری برای اجرای این نمایش در استان آغاز شد ولی به علت بالا بودن هزینه های اجرای نمایش و عدم استقبال متولیان وقت این نمایش به اجرا درنیامد.

وی افزود: قرارگاه خاتم الاوصیا به ویژه قرارگاه فرهنگی هنری اوج، هزینه های حضور تیم نمایشی را در استان تقبل کردند و ادارات برق، راه و شهرسازی، مخابرات، سازمان همیاری شهرداری ها و دانشگاه علوم پزشکی همکاری خوبی برای اجرای این نمایش داشتند.

مسئول قرارگاه فرهنگي خاتم الاوصيا در استان لرستان از عدم همکاری دستگاه های فرهنگی استان برای اجرای نمایش ستاره صبح در خرم آباد گلایه کرد و گفت: هیچکدام از دستگاه های فرهنگی استان در پشتیبانی از این کار فرهنگی ورود پیدا نکردند.

کشکولی اجرای این نمایش را کاری مولتی مدیا خواند و عنوان کرد: با اجرای این نمایش در حوزه فرهنگ عمومی اتفاق خوبی خواهد افتاد و شاید این کار بزرگترین کار شاخص فرهنگی امسال در استان باشد.

وی ظرفیت مکان نمایش را برای چهار هزار نفر دانست و اضافه کرد: پیش بینی می شود حدود 40 هزار نفر از مردم خرم آباد از این نمایش دیدن کنند.

دبیر ستاد ساماندهی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در لرستان اظهار داشت: همچنین 14 غرفه عرضه کننده پوشاک و لوازم التحریر اسلامی در قالب نمایشگاه جانبی آماده خدمات به بازدیدکنندگان نمایش خواهند بود و در حوزه ایمنی نیز اورژانس، آتش نشانی، بهداشت و درمان و نیروی انتظامی در محل نمایش مستقر خواهند بود.

کشکولی گفت: نمایش ستاره صبح از 27 مهر ماه به مدت 10 شب و از ساعت 19 تا 21 در محل پادگان حمزه اجرا خواهد شد و حضور عموم مردم آزاد است.

وی با بیان اینکه برای دیدن این نمایش افراد بایستی نسبت به تهیه بلیط رایگان با مراجعه به سایت "فصل شیدایی" اقدام کنند، افزود: ادارات متولی ارائه بلیط به کارمندان، اداره کل ورزش و جوانان متولی ارائه بلیط به ورزشکاران، دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد متولی ارائه بلیط به اعضای این کانونها و مدارس نیز مسئول تهیه بلیط برای دانش آموزان خواهند بود.

کشکولی اضافه کرد: تا کنون شهرداری خرم آباد 50 اتوبوس واحد را برای سرویس ایاب و ذهاب در اختیار ما قرار داده است که از دانشگاه لرستان و دانشگاه علوم پزشکی درخواست می کنیم در این زمینه با ما همکاری داشته باشند.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • مهدوی

    اگه تونستی تیتر رو یخونی...
    این علامت " کاربرد خودش رو داره

نظرات