نصب بنر غیراخلاقی در سطح شهر خرم آباد

فارغ از کاریکاتور بسیار زننده سمت چپ نوشته اشعار و عنوان به کار رفته شده، گویای مطالبی است که هدف نصاب را به خوبی برای ما مشخص می کند.

بنری که در تصویر می بینید، یکی از چند بنر مشابه نصب شده در شهر خرم آباد است. گر چه سعی شده به واسطه کوچک کردن ابعاد و نصب  در نقاط غیر متعارف، بنر چندان به چشم نیاید و ایجاد حساسیت نکند اما با کمی دقت نکات غیراخلاقی این اعلانیه کاملا نظر بیننده را به خود جلب می کند.

فارغ از کاریکاتور بسیار زننده سمت چپ نوشته (که توسط ما و به حکم اخلاق مخدوش شده است) اشعار و عنوان به کار رفته شده، گویای مطالبی است که هدف نصاب را به خوبی برای ما مشخص می کند.

عنوان «لرسو له کستان و کوردستان» بی شک برانگیخته از یک تفکر ناسیونالیستی است که با توجه به شرایط زمانی و مکانی حاضر، قصد سواستفاده از تمایلات بومی اهالی این دیار را دارد. برادری و همراهی اقوام نامبرده شده، در اقلیم وجغرافیای جمهوری اسلامی ایران امری است بدیهی اما باید متوجه بود که  متحد دانستن این اقوام  در این برهه زمانی و تفکیک کردن آنها از تمامیت فرهنگی و هویتی ایران اسلامی، خالی از شیطنت نیست.                                             1

باید از طراح این مفهوم  پرسید که چرا حالا و پس از حضور چندین ماهه گروهک داعش در خاک عراق، به خشونت و توحش این گروه خبیث و غیرمسلمان واکنش نشان داده است؟ آیا لازم بود برای مقابله با چنین رفتار غیرانسانی که هر وجدان آگاهی را می آزارد از تعصبات قومی فقط بخشی از خاک ایران استفاده کرد؟

در پایان باید از دستگاه های ناظر و ذی ربط نیز گله مند بود که چرا اجازه نصب چندین روزه چنین بنری را در شهر داده اند.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات