به عنوان اولین شهر در ایران /

لرستان خبر: با همکاری مدیران کل بهزیستی و کتابخانه های عمومی استان لرستان، کتابخانه دیجیتالی نابینایان بروجرد به عنوان اولین شهری در ایران که با توجه به فضای بسیار مناسب کتابخانه علامه شهیدی، تجهیز کامل خواهد شد.

لرستان خبر، 'همایون عمودی زاده' مدیر کل بهزیستی لرستان و 'امیر فرزامی' مدیر کل کتابخانه های عمومی استان عصر روز گذشته از کتابخانه علامه سید جعفر شهیدی بروجرد دیدار کردندد.
 

مدیر کل بهزیستی لرستان در این دیدار گفت: با هماهنگی هیات نابینایان استان تهران کتابخانه دیجیتالی با همه تجهیزات جانبی در شهرستان بروجرد راه اندازی خواهد شد.



'همایون عمومی زاده' افزود: سعی خواهیم کرد به پیشنهاد اداره کل کتابخانه های عمومی استان که چندی قبل کتابخانه علامه شهیدی بروجرد را معرفی نموده است، تمام تجهیزات لازم برای نابینایان را در این کتابخانه مهیا کنیم.
 

وی اظهار داشت: امیدواریم با تجهیز وراه اندازی این بخش، نابینایان نیز مانند سایر اعضای کتابخانه ها، از امکانات و کتب به روز بهره مند شوند.


در ادامه مدیر کل کتابخانه های عمومی لرستان گفت: تاکنون 10 استان کشور با همکاری بهزیستی و نماینده یونیسف و یکی از شرکت های معتبر تجاری صوتی تصویری دنیا صاحب تجهیزات کامل دیجیتالی برای نابینایان کتابخوان شده اند.



' امیر فرزامی ' افزود: در 9 استان کشور کتابخانه ویژه نابینایان در مراکز آنها ایجاد شده و بروجرد اولین شهری در ایران است که با توجه به فضای بسیار مناسب کتابخانه علامه شهیدی دارای چنین مکانی می شود.
 

در این دیدار مدیر کتابخانه های عمومی بروجرد گفت: حدود 800 عنوان کتاب بریل و گویا، ویژه نابینایان در کتابخانه علامه شهیدی این شهرستان نگهداری می شود.
 

داود پهلوان' افزود: از این تعداد کتاب حدود 250جلد بریل و مابقی به صورت کتاب گویا در قالب نوارهای کاست هستند.
 

وی اضافه کرد: کتابخانه نابینایان بروجرد فعالیت خود را از سال 90 با همکاری اداره بهزیستی این شهر به آغاز کرده و حدود 20 عضو دارد.
 

در پایان نیز برخی روشندلان بروجردی مسایل و مشکلات خود در حوزه های مختلف را بیان نمودند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات