فرمانده سازمان بسیج دانشجویی لرستان:

لرستان خبر: فرمانده سازمان بسیج دانشجویی لرستان گفت: کنگره یادواره ۱۱۰ شهید دانشجوی لرستان ۱۹ آذر به جای کنگره شهدای دانشجوی لرستان در دانشگاه لرستان برگزار می شود.

به گزارش لرستان خبر، محمد برامکی صبح امروز در جلسه هماهنگی یادواره 110 شهید دانشجوی لرستان در خرم آباد اظهار کرد: کنگره یادواره ۱۱۰ شهید دانشجوی لرستان ۱۹ آذر به جای کنگره شهدای دانشجوی لرستان در دانشگاه لرستان برگزار می شود.

 

فرمانده سازمان بسیج دانشجویی لرستان افزود: کنگره شهدای دانشجوی لرستان قرار بود 19 آذر برگزار شود که به سال آینده موکول شد.

 

وی به برنامه های فرهنگی تا سال آینده اشاره و عنوان کرد: تا زمان برگزاری کنگره شهدای دانشجو در سال آینده علاوه بر انتشار 20 جلد کتاب و نرم‌افزار با موضوع شهدای دانشجو، پیگیری‌های لازم برای نامگذاری خیابان‌ها و مجتمع‌ها به نام این شهدا انجام می‌شود.

 

مسئول بسیج دانشجویی لرستان با اشاره به برنامه های کنگره شهدای دانشجوی لرستان، بیان کرد: دبیرخانه کنگره و تیم‌های تخصصی گردآوری آثار شهدای دانشجو تشکیل و مصاحبه‌های تخصصی با خانواده معظم این شهدا انجام شده است که این تیم‌ها تاکنون اطلاعات مربوط به 20 شهید دانشجوی استان را گردآوری کرده‌اند.

 

وی با معرفی خسرو عزیزی رئیس دانشگاه لرستان به عنوان رئیس کنگره شهدای دانشجوی استان، گفت: این حکم بر اساس ابلاغ سرپرست وزارت علوم که روسای دانشگاه‌های مادر در هر استان به عنوان رئیس کنگره شهدای دانشجو هستند، صادر شده است.

 

وی با بیان برگزاری یادواره های شهدای دانشجو در دانشگاه ها، عنوان کرد: همزمان با سراسر کشور که از 16 آذرماه هر سال که مصادف با روز دانشجو است تا 16 دی ماه که همزمان با سالروز شهید علم الهدی است، یادواره‌های شهدای دانشجو در سطح دانشگاه‌ها برگزار می‌شود در لرستان نیز علاوه بر یادواره 110 شهید دانشجو یادواره‌های دیگر نیز در سطح دانشگاه‌های استان برگزار می‌شوند.

 

برامکی با تأکید بر اینکه فضای فرهنگی جامعه متاثر از فضای فرهنگی حاکم بر دانشگاه‌هاست، افزود: برگزاری یادواره‌های شهدا را نقطه عطفی در فعالیت‌های فرهنگی چه در سطح دانشگاه‌ها و چه در سطح جامعه دانست.

 

وی به تاثیر خاکسپاری شهدای گمنام در سطح دانشگاه‌ها و جامعه اشاره کرد و افزود: کسانی که در سنگر علم و دانش در دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل هستند زمانی که یادمان شهدای دانشجوی گمنام را می‌بینند، متوجه می‌شوند عزت و شرف این سرزمین توسط چه کسانی ماندگار شده است.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • دانشجویان بسیجی دانشگاه پیام نور

    خسته نباشید. واقعا عالی بود.ولی باز هم جای کار داره وان شاالله که با کمک شهدای عزیزمون بیش از پیش موفق باشید.

نظرات