مدیرکل بنیاد شهید لرستان:

لرستان خبر: مدیرکل بنیاد شهید لرستان گفت: عزت دانشگاهها در این است که از شهدا غافل نشوند از این رو دانشگاهها باید تلاش کنند تا ارتباط عاطفی دانشجویان با شهدا ترمیم شود.

به گزارش لرستان خبر، مراد روشنی صبح امروز در جلسه هماهنگی یادواره 110 شهید دانشجوی لرستان در خرم آباد اظهار کرد: برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاهها نیازمند به کار فکری هستیم و اگر می خواهیم که فرهنگ عمومی، سیاست و اخلاق در جامعه اصلاح شود باید به سیره شهدا عمل کنیم.

 

مدیرکل بنیاد شهید لرستان افزود: عزت دانشگاهها در این است که از شهدا غافل نشوند از این رو دانشگاهها باید تلاش کنند تا ارتباط عاطفی دانشجویان با شهدا ترمیم شود.

 

وی با تاکید وظیفه همگانی در قبال انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، تصریح کرد: وظیفه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت تنها محدود به برخی نهادها نظیر بنیاد شهید، سپاه و دانشگاهها نیست بلکه این رسالت متوجه تمام نهادها است.

 

روشنی به سهم مقوله فرهنگ ایثار و شهادت در بودجه فرهنگی دانشگاه ها اشاره وعنوان کرد: براساس قانون 20 درصد از بودجه فرهنگی دانشگاهها می بایست به مقوله فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص یابد بنابراین انتظار داریم که دستگاههای دولتی در اجرای این قانون اهتمام ورزند.

 

روشنی افزود: کتاب جیبی وصیت موضوعی شهدا که در آن مسائل مورد تاکید شهدا از قبیل نماز، ولایت پذیری، قرآن و دیگر مسائل آمده، در حال تدوین است.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات