مدیرکل رسانه و فناوری‌های نو سازمان تبلیغات:

لرستان خبر: مدیرکل امور فرهنگی رسانه و فناوری‌های نو سازمان تبلیغات کشور گفت:‌ یک هزار و 700 شبکه ماهواره‌ای توسط 35 ماهواره بر ایران برای مقابله با فرهنگ دینی فعالیت می‌کنند.

به گزارش لرستان خبر، علی اسماعیلی دیشب در نشست خبری با خبرنگاران در خرم‌آباد، اظهار کرد: نفوذ و تأثیرگذاری رسانه ها با توجه به تنوع کاربری آنها بر جوامع بسیار زیاد است، از این‌ رو باید به این موضوع در کشور توجه بیشتری شود.

 

وی به اهمیت فضای مجازی اشاره کرد و افزود: فیس بوک در دنیا 4 میلیارد و 350 میلیون کاربر دارد که در هر دقیقه هزار مطلب جدید، 135 هزار دانلود مطالب و عکس، 510 هزار کامنت و 231 هزار پیامک در فیس‌بوک قرار می‌گیرد.

 

مدیرکل امور فرهنگی رسانه و فناوری‌های نو سازمان تبلیغات کشور عنوان کرد: یک هزار و 700 شبکه ماهواره‌ای توسط 35 ماهواره بر ایران برای مقابله با فرهنگ دینی فعالیت می‌کنند.

 

وی ضمن اشاره به برنامه های تبلیغات اسلامی برای مقابله با تهاجم فرهنگی، خاطر نشان کرد: تشکیل گروه مقابله با جنگ نرم، تشکیل گروه برنامه‌ریزی امور رسانه و فناوری‌های نو و تشکیل گروه اجتماعی و رسیدگی به جوانان و بانوان از جمله فعالیت های این سازمان در دفاع از فرهنگ دینی است.

 

اسماعیلی به ایجاد 3 هزار شبکه مجازی در سطح مدارس کشور تأکید و عنوان کرد: در حوزه فضای مجازی ارتقاء و به‌کارگیری از ظرفیت‌های موجود در مقابله با جنگ نرم و تولیدات دینی در فضای مجازی برای ترویج مباحث دینی در جامعه و گسترش نقش الکترونیک از اقدامات پیش‌رو برای ترویج فرهنگ دینی است.

 

وی تصریح کرد: جهت استفاده از توانایی های بانوان، تاکنون یک هزار و 200  بانوی فرهیخته در سطح کشور شناسایی شده که 40 نفر از آنها از بانوان استان لرستان هستند که شناسایی بانوان فرهیخته، آشنا به موضوعات دینی و به کارگیری آنها برای ترویج مباحث دینی از دیگر اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی است.

 

مدیرکل امور فرهنگی رسانه و فناوری‌های نو سازمان تبلیغات کشور اظهار کرد: با آموزش درست و مناسب از فضای مجازی می توانیم به خوبی استفاده ببریم و به همین منظور نرم‌افزار آموزشی در فضای مجازی تولید شده است و 35 هزار گفتمان دینی نیز تا پایان سال 93 در کشور برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به بحث عفاف و حجاب، افزود: تاکنون 3 هزار مقاله در فضای مجازی در زمینه حجاب انتشار یافته و 17 هزار گفتمان دینی در مدارس و دانشگاه‌های کشور محوریت عفاف و حجاب برگزار شده است و در کنار اینها 200 همایش نیز در همین زمینه در سطح کشور برگزار شده است.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات