نماینده ولی فقیه در لرستان:

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: سالت آن تقویت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در برابرتهاجم فرهنگی غرب و دیگر جبهه های غیر اسلامی است.

به گزارش لرستان خبر، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میر عمادی در خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد که در مصلی الغدیر این شهر برگزار شد افزود: راه اندازی این خط که شمال کشور را به جنوب متصل می کند از لحاظ اقتصادی و سیاسی بسیار به اهمیت است.

وی اظهار داشت: پیش از این خط در اختیار کشورهای غربی بود اما گشایش این خط نشان داد ما می توانیم در عرصه های بین المللی حضور داشته باشیم و تحریم های را پشت سر بگذاریم .

خطیب نماز جمعه خرم آباد در ادامه با اشاره به سالروز تشکیل شورای عالی فرهنگی و آغاز هفته پژوهش گفت: فلسفه وجودی این شورا تقویت مداوم پژوهش به سمت پژوهش فرهنگی است و رسالت آن تقویت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در برابرتهاجم فرهنگی غرب و دیگر جبهه های غیر اسلامی است.

وی اظهار داشت: وظیفه شورای عالی فرهنگی ، پژوهش و تحقیقات علمی در کشور به سمت پیشرفت های علمی و فن آوری است که متاسفانه به رغم برخی تلاش ها در این زمینه تا کنون فعالیت دلگرم کننده ای نداشته ایم.

حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی افزود: کشور ایران اسلامی باید در زمینه پژوهش و علم و فن آوری رتبه اول جهان را داشته باشد و نباید به موفقیت های به دست آمده قانع بود.

امام جمعه خرم آباد در بخشی دیگر از سخنان خود گفت : قیام امام حسین (ع) در ماه محرم باعث شد که راه اسلام حقیقی تا ابد زنده بماند و چراغی پر فروغی هدایت گر برای جهان اسلامی است.

وی افزود: در آستانه اربعین حسینی کنگره عظیم مردم به شکل راهپیمایی درحال انجام است و مردم مسلمان جهان به صورت یکپارچه از نجف تا کربلا در حال راهپیمایی هستند.

وی اربعین حسینی را یادگار زینب کبری دانست و خواستار برگزاری با شکوه عزاداری مردم در این روز شد.
 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات