ظهر امروز/

لرستان خبر: ظهر امروز یادواره گرامیداشت خلبان شهید احمد کشوری به حضور فرزند شهید و جمعی از مسئولان در بروجرد برگزار شد.

به گزارش لرستان خبر، علی کشوری ظهر امروز در یادواره گرامیداشت خلبان شهید احمد کشوری در بروجرد ضمن تأکید بر لزوم گسترش فرهنگ و تفکر ایثار و شهادت، اظهار داشت: برگزاری یادواره ها در جهت زنده نگهداشتن یاد شهدا و بیان خاطرات آنها زمینه ای برای حفظ ارزش ها و آرمان های جامعه اسلامی است.

 

وی افزود: جامعه امروز ما نیازمند استمرار فرهنگ شهادت، حفظ هویت ملی و انتقال آن به نسل های آینده، امنیت و آرامش است که دستیابی به امنیت و آسایش امروز نتیجه مجاهدت شهدا و ایثار خون پاک آنان است.

 

فرزند شهید احمد کشوری با اشاره به اینکه افتخار شهید تنها متعلق به خانواده شهید نیست، عنوان کرد: مردم ایران و حتی فراتر از مرزهای ایران به نام شهید و شهید کشوری می بالند چرا که افتخار نام شهدا تنها مختص به خانواده‌های آنها نیست و می تواند از آن هر آزادمردی باشد.

 

وی ضمن تأکید بر الگوگیری جوانان از شهدا در مسیر زندگی، تصریح کرد: هدف نهایی شهدا رسیدن به مبدأ آفرینش بود و آنها با ویژگی هایی چون خلوص نیت، اعتقاد و التزام عملی به دین مبین اسلام، زنده و ماندگار شدند.

 

کشوری خاطر نشان کرد: شهید احمد کشوری اصالتا از خانواده‌ای بروجردی است و شهر بروجرد با داشتن مفاخر علمی و معنوی زیادی نظیر آیت الله بروجردی، سردار شهید بروجردی و دیگر علمای والا مقام و پرورش دلیرمردانی همچون شهید کشوری، موجب افتخار خانواده این شهید است.

 

محسن روح‌بخشان رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد در حاشیه این مراسم اظهار داشت: برگزاری یادواره شهدا ضمن برانگیختن غرور ملی و مباهات نسل امروز و آینده و استحکام پایه های نظام و انقلاب، سبب جلوگیری از انحراف در واقعیات دفاع مقدس از سوی مخالفان نظام می شود.

 

وی با اشاره به پیشقدم بودن شورای اسلامی شهر بروجرد در اشاعه فرهنگ شهادت، افزود: مسئولان فرهنگی کشور با برملاکردن نقشه های دشمنان در جهت اغفال و دوری جوانان از مبانی اعتقادی و فرهنگی، نگذارند حتی رویای دستیابی به مقاصد خود را هم در سر بپرورانند.

 

رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد به جایگاه ایران در منطقه و جهان اشاره و تصریح کرد: امروز نام کشور ایران در عرصه های مختلف علم و فناوری جزء کشورهای برتر جهان است که به برکت خون پاک شهدا و ایثار و جانبازی فرزندان انقلاب، ایران این جایگاه را کسب کرده و تحکیم بخشیده است.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات