لرستان خبر گزارش می دهد

در جلسه ستاد استقبال از زائران اربعین حسینی در لرستان مقر شد 30 مرکز آموزشی لرستان حدود 3240 زائر اربعین را اسکان دهد و بیش از 200 اتوبوس نسز زائران لرستانی را از مرز مهران به لرستان بیاورد.

به گزارش لرستان خبر، عصر امروز جلسه فوری مدیران ارشد استان لرستان به ریاست استاندار لرستان برگزار شد تا برای استقبال از زائران اربعین حسینی که از استان لرستان عبور می کنند برنامه ریزی کنند و به این زائران خدمات رسانی شود.

 

در پایان این جلسه مقرر شد که تمام دستگاهع های استان لرستان برای میزبانی از زائران حسینی خدمات دهی کنند و در شهرستان های پلدختر، بروجرد، کوهدشت و خرم آباد مکان هایی برای سرویس دهی مهیا شود و حدود بیش از 30 مرکز آموزشی برای اسکان 3240 زائر در لرستان اعلام آمادگی کرد.

 

برای استقبال از زائران استان لرستان از مرز مهران نیز حدود 230 دستگاه اتوبوس اختصاص داده شد.

 

 

هوشنگ بازوند استاندار لرستان در این جلسه گفت:این تجمع بزرگ شیعیان در اربعین حسینی در کنار قبر مطهر امام حسین(ع) در کربلای معلی به‌نوعی لبیک به مقام معظم رهبری است.


وی افزود: با وجودی‌که این تجمع سازماندهی نشده بود و به‌صورت خودجوش بود بیش از یک و نیم میلیون نفر از مرزهای ایران به طرف نجف و کربلا حرکت کردند و این یک حرکت خوجوش و بی‌سابقه بود که با عشق و علاقه به امام حسین(ع) در قالب یک همایش و رزمایش بزرگ شکل گرفت.

 

بازوند ادامه داد: لرستان در مسیری قرار دارد که بخشی از این زائران اربعین از استان عبور می‌کنند که لازم است استقبال خوبی از آن‌ها داشته باشیم و مهمان‌نوازی این استان را یک‌بار دیگر به نمایش بگذاریم.

 


وی ادامه داد: لازم است کلیه مهمان‌سراهای دستگاه‌های اداری استان در اختیار این زائران باشند و زائرینی که در این مهمان‌سراها اسکان می‌یابند یک وعده غذا به آن‌ها داده شود و زائرینی هم که فقط از استان عبور می‌کنند پذیرایی بین راهی با شربت و کیک و آب از آنان صورت گیرد.

 

سعید شاهرخی، معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار لرستان با اشاره به تشکیل چهار کمیته حمل و نقل، اسکان، تغذیه و امنیت در ستاد استقبال از زائران اربعین حسینی، گفت: لازم است از تمام ظرفیت موجود در استان برای استقبال از این زائران حسینی فراهم شود.

 


شاهرخی ادامه داد: کمیته حمل و نقل به دبیری آریایی در استان شکل گرفته که این کمیته با مشارکت حمل و نقل و پایانه‌ها و شهرداری کار تأمین اتوبوس، مینی‌بوس برای جابجایی زائران از ایلام به استان را عهده‌دار می‌شوند.


معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار لرستان افزود: با توجه به این‌که زائرینی که به استان وارد می‌شوند نیاز به پذیرایی دارند لازم است صنعت، معدن و تجارت استان امکانات لازم برای پذیرایی از این زائران را به‌نحو احسن انجام دهد.
 

 

وی گفت: به فرمانداران شهرستان‌های کوهدشت، پل‌دختر، خرم‌آباد، بروجرد و دورود ابلاغ شده که کمیته‌های حمل و نقل، اسکان، تغذیه و امنیت نیز در این شهرستان‌ها شکل بگیرد.


شاهرخی افزود: در ورودی شهرستان‌های مذکور با هماهنگی ادارات صنعت، معدن و تجارت و شهرداری ایستگاه‌های صلواتی به‌منظور پذیرایی از زائران اربعین حسینی که از این شهرستان‌ها عبور می‌کنند برپا می‌شود.


معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار لرستان گفت: بخشی از این زائران که از استان عبور می‌کنند و نیاز به اقامت دارند نیز با هماهنگی‌های انجام گرفته در امامزاده‌ها، مصلاها، مدارس اسکان داده می‌شوند.



گودرز کریمی فر مدیرکل آموزش و پرورش لرستان نیز در این جلسه بیان کرد:  آموزش و پرورش استان آمادگی اسکان سه هزار 240 زائر را در 30 مرکز آموزشی دارد و در شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد، دورود، پل‌دختر و کوهدشت مدارس برای اسکان اضطراری زائران مشخص شده است.


سرهنگ علی حسین پازدار، معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان نیز گفت: 9 دستگاه اتوبوس خود را در اختیار این ماموریت قرار داده و علاوه براین 9 دستگاه اتوبوس هم اجاره کرده‌ایم و در خدمت زائران هستند.


وی افزود: سه هزار تخته پتو و 10 دستگاه اتوبوس نیز توسط سپاه استان آماده کرده‌ایم و سپاه استان به‌عنوان معین استان ایلام در بحث پشتیبانی فعالیت دارد.


 رضا آریایی، مسئول کمیته حمل و نقل ستاد استقبال از زائران اربعین نیز گفت: از مجموع 200 دستگاه اتوبوس استان یک‌صد اتوبوس آن به بحث حمل و نقل زائران اربعین حسینی از ایلام تا لرستان اختصاص یافته است.


وی اضافه کرد: با هماهنگی‌های انجام گرفته با شهرداری‌های بروجرد، دورود و خرم‌آباد 58 دستگاه اتوبوس از شهرداری به این امر اختصاص یافته که از این تعداد 30 دستگاه اتوبوس مربوط به شهرداری خرم‌آباد، 20 دستگاه مربوط به شهرداری بروجرد و هشت دستگاه اتوبوس نیز مربوط به شهرداری دورود است.


آریایی اضافه کرد: همچنین 650 دستگاه مینی‌بوس در استان داریم که با توجه به این‌که اغلب آن‌ها یا فرسوده هستند یا سرویس ادارات و مدارس هستند تنها 50 دستگاه مینی‌بوس به حمل و نقل زائران اربعین حسینی اختصاص یافته و در مجموع 208 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس از لرستان برای حمل و نقل زائران اربعین به ایلام و مهران اعزام می‌شوند.


همچنین حجاریان، معاون جمعیت هلال احمر استان لرستان از آمادگی پایگاه‌های امداد جاده‌ای در شهرستان‌های پل‌دختر، کوهدشت و سراب دوره خبر داد و گفت: تعدادی از آمبولانس‌های جمعیت هلال احمر نیز در خدمت ستاد استقبال از زائران اربعین خواهند بودند.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات