سرنوشت دوره چهارم شورای شهر خرم آباد چگونه رقم می خورد؟

مسئله ای که این روزها در محافل گوناگون بیش از پیش شنیده می شود بحث انحلال شورای شهر خرم آباد است که شنیده ها حاکی از آن است که برخی مسئولان ارشد استان هم چندان با انحلال شورا مخالف نیستند

به گزارش لرستان خبر ، شورای اسلامی شهر خرم آباد بنا بر وظایف ذاتی آن نهادی برای حل معضلات شهری است، اما در حال حاضر به باری بر دوش شهر خرم آباد تبدیل شده است.

 

از بدو تشکیل این شورا تا به حال مهم ترین اخباری که از رسانه ها حول محور شورای شهر خرم آباد شنیده می شود مسائل حاشیه ای و صف بندی های اعضای این دوره است و رفع مشکلات شهری، توسعه شهر خرم آباد و معضلات شهروندان خرم آبادی مسئله ای است که شورای شهر خرم آباد با حجم حاشیه ها فرصت ورود به آن را نداشته است.

 

بنا به گفته جافر وفایی از اعضای شورای شهر خرم آباد تا روز سه شنبه همین هفته شهردار جدید خرم آباد انتخاب می شود و در صورت این انتخاب پنجمین شهردار یکسال اخیر شهر خرم آباد در زمان شورای اسلامی دوره چهارم خواهد بود که باید خود اعضای شورای شهر پاسخگو باشند که این سطح تغییرات چه نسبتی با ثبات مدیریت شهری دارد.

 

مقوله ای که در زمان تصدی مهرابی بر مدیریت شهری دیده می شد اختلافات شدید شهردار و شورای شهر خرم آباد بود چنانچه در تمامی مسائل ریز و درشت شهرداری، شورای شهر خرم آباد ورود می کرد و اختلافات شروع می شد و هر کدام از شورای شهر به صورت علنی و غیر علنی در رسانه ها شروع به انتقاد می کرد.

 

نکته اینجاست که آقای مهرابی توسط خود اعضای شورای شهر انتخاب شده بود و اولین مسئله ای که باید رعایت می شد حمایت از ایشان توسط شورای شهری برای حداقل یک سال بود که خود کلید دفتر شهرداری را به وی سپرده بودند که این حمایت به هیچ وجه دیده نشد و شورای شهر وشهرداری خرم آباد از همان فردای انتخاب شدن شهردار برای هم شمشیر را از رو بستند و در تخریب هم به هیچ وجه کوتاهی نکردند.

 

مسئله ای که این روزها در محافل گوناگون بیش از پیش شنیده می شود بحث انحلال شورای شهر خرم آباد است که شنیده ها حاکی از آن است که برخی مسئولان ارشد استان هم چندان با انحلال شورا مخالف نیستند و از بعضی ارگان ها، سازمان ها و افراد نیز برای انحلال خط دهی می کند.

 

بحث انحلال اولین بار توسط مهرابی شهردار برکنار شده مطرح شد و ایشان به دلایل مختلف از جمله برکناری غیر قانونی و خارج از مقررات خود پیگیر انحلال شورای شهر هستند و با توجه به حاشیه های فراوان این دوره شورای شهر برخی مسئولین ارشد استان هم از این امر حمایت می کنند.

 

این امر در جلسه روز گذشته استانداری با اصحاب رسانه هم توسط استاندار مطرح شد و مهندس بازوند با بیان اینکه هیچگاه ضرورت نمی دانستم زمانی نقش شهردار را ایفا کنم گفت: متاسفانه روند اجرای برخی کارها به گونه‌ای است که شاید ناچار باشم اینکار را نیز انجام دهم که اصلا کار خوبی نیست ولی مردم مرکز استان مطالباتی دارند که بایستی در راستای تحقق آنها قدم برداشت.

 

حال باید منتظر ماند و دید که آیا شورای چهارم اسلامی شهر خرم آباد منحل خواهد شد و استانداری لرستان هم زمان وظیفه شهرداری خرم آباد را هم به عهده می گیرد یا این شورای پرحاشیه به کار خود ادامه می دهد؟

نکته بعد این است که چرا باید شورای شهر انحلال پیدا کند؟

آیا انحلال شورای شهر به نفع مردم مرکز استان است یا  زیان؟

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات