فرماندار بروجرد:

لرستان خبر: فرماندار بروجرد گفت: حضور جوانان به عنوان عضو هیئت امنا یا خادم مساجد، با توجه به انگیزه و نشاط آنها در امور فرهنگی، علاوه بر فعالیت این قشر در امور فرهنگی و مذهبی، سبب نشاط و شور در این محیط می شود.

به گزارش لرستان خبر، مسلم پورقاسمیان عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی بروجرد، اظهار داشت: حضور جوانان در هیئت امنای مساجد امری ضروری و مهم است.

 

وی افزود: حضور جوانان به عنوان عضو هیئت امنا یا خادم مساجد، با توجه به انگیزه و نشاط آنها در امور فرهنگی، علاوه بر فعالیت این قشر در امور فرهنگی و مذهبی، سبب نشاط و شور در این محیط می شود.

 

فرماندار بروجرد عنوان کرد: انتخاب افراد جوان با اخلاق و رفتار حسنه در هیئت امنای مساجد سبب می شود تا در تعامل با روحانی و خادم مسجد، در جذب جوانان در اماکن مذهبی مؤثر باشد.

 

وی به رفع مشکلات ساختاری مساجد اشاره و تصریح کرد: رفع مشکلات بهداشتی و سامان دهی سرویس های بهداشتی مساجد از ضروریات کنونی است.

 

پورقاسمیان بیان کرد: در این میان برطرف کردن مشکل سرویس بهداشتی مسجد آیت الله بروجردی از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که این مسجد در مسیر تردد مسافران قرار داشته و نوع نگرش آنها نسبت به شهر مؤثر است.

 

وی خاطر نشان کرد: برنامه ریزی در جهت آسی شناسی فرهنگ عمومی جامعه از ارکان مهم شورای فرهنگ عمومی است و نظارت مستمر بر اجرای مصوبات این شورا در پیشبرد امور اهمیت به سزایی دارد.

 

حجت الاسلام رضا گودرزی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بروجرد در این جلسه، اظهار داشت: در شهرستان بروجرد 325 مسجد وجود دارد که 85 مسجد در شهر و 240 مسجد در روستا ثبت شده اند.

 

وی افزود: باید برای هیئت امنای مساجد، افرادی دلسوز و کارآمد انتخاب شوند، چرا که وجود چنین افرادی با وجهه فرهنگی در جامعه، بسیاری از مشکلات فرهنگی را برطرف می کند.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بروجرد عنوان کرد: نبود هیئت امنای کارآمد در برخی مساجد و وجود هیئت امنایی که به صورت سنتی انتخاب شده اند، از جمله موانع و آسیب های پیشرفت فرهنگی مساجد است.

 

وی با اشاره بر لزوم مرمت بناهای تاریخی برخی مساجد در بروجرد، تصریح کرد: برخی مساجد بروجرد که ثبت میراث فرهنگی نیز هستند، با داشتن قدمت تاریخی نیازمند مرمت و تأمین اعتبار برای تعمیرات هستند.

 

گودرزی ضمن تأکید بر اینکه کار مدیریتی مساجد کمتر از طریق کمک های مردمی صورت گیرد، بیان کرد: 100 مسجد در بروجرد شناسایی شده که نیازمند تعمیر و تأمین اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان است که اهم تعمیرات آنها مربوط به سرویس بهداشتی است.

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات