حجت‌الاسلام دارستانی مطرح کرد

حجت‌الاسلام دارستانی با اشاره به رشد 6 درصدی طلاق و کاهش 5 درصدی ازدواج در کشور در 6 ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افزود: این آمارها نشان‌دهنده ازهم‌پاشیدگی کانون خانواده‌ها است

به گزارش لرستان خبر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد دارستانی شامگاه جمعه در همایش بزرگ بانوان فاطمی در بروجرد اظهار کرد: سن ازدواج به شرایط سنی بستگی نداشته و به شخصیت انسان‌ها بستگی دارد.

 

وی با اشاره به پیچیدگی زندگی، تأکید کرد: هر انسانی موظف است خود را برای ورود به زندگی مشترک و انتخاب همسر مناسب تجهیز کند.

 

این سخنران کشوری زن و مرد را مظهر جمال و جلال الهی دانست و افزود: در کنار نقش بارز مردان به‌عنوان تکیه‌گاه خانواده، زنان نیز نقش مربی خانواده و فرزندان را بر عهده‌دارند.

 

وی عنوان کرد: انتخاب همسر مناسب تجاری پرسود و مقوله‌ای بسیار مهم و سرنوشت‌ساز در زندگی افراد است.

 

حجت‌الاسلام دارستانی با اشاره به‌ضرورت ملاحظه ندادن فرزندان در اختلافات بین زن و مرد، عنوان کرد: در جامعه امروزی محبت جایگاه محوری خود را در برخی خانواده‌ها ازدست‌داده است و روزبه‌روز نقش آن در کانون خانواده کمرنگ می‌شود.

 

وی با اشاره به طرح‌ریزی دشمنان مبنی بر دور کردن زنان جامعه اسلامی ایران از جایگاه حقیقی آن‌ها، تصریح کرد: دشمنان باهدف واردکردن جامعه زنان در بی‌رنگ مبانی اعتقادی و دینی آن‌ها و از بین رفتن قبح گناه و معصیت کانون خانواده‌ها را نشانه گرفته‌اند.

 

این سخنران کشوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رشد 6 درصدی طلاق و کاهش 5 درصدی ازدواج در کشور در 6 ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افزود: این آمارها نشان‌دهنده ازهم‌پاشیدگی کانون خانواده‌ها است.

 

حجت‌الاسلام دارستانی با اشاره به این‌که آمار طلاق در کشور ایران در سال‌های 83 و 91 به ترتیب از 74 هزار به 143 هزار افزایش‌یافته است، خاطرنشان کرد: بر گذاری این‌گونه همایش‌ها نقش مؤثری در تقویت نهاد خانواده دارد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استقبال کم‌نظیر و غیرقابل‌پیش‌بینی بانوان بروجردی از همایش بانوان فاطمی، تأکید کرد: این حضور پررنگ گویا این است که بانوان بروجردی در پی استفاده از مطالب ارائه‌شده در این همایش‌ها و پیاده کردن آموزه‌های آن‌ها برای بهره‌مندی از کانون خانواده هستند.

 

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • محسن

    حتما هم مشکل از ما جووناست

  • عمارنامه

    سلام و درود؛
    دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
    http://www.ammarname.ir/node/95794
    ما را از بروزرسانی خود آگاه
    و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
    موفق و پیروز باشید .
    http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
    یا علی

نظرات