گزارش تصویری - تشریحی؛

تپه چغای معروف بروجرد این روزها در فصل سرما آرایش یخی به خود گرفته، آرایشی که در میان عدم بارش برف در این شهر سردسیر به جاذبه زمستانی این محل تبدیل شده است.

به گزارش لرستان خبر، تپه چغای بروجرد در گذشته به دلیل کم توجهی از ظرفیتهای گردشگری آن استفاده نشده بود و برخی تنها برای دیدن بروجرد از ارتفاع ۸۰ متری مسیری تا نوک تپه را طی می کردند.

 

تپه چغا

 

قابلیتهای این تپه در نهایت مسئولان شهری وقت بروجرد را بر آن داشت تا با یک برنامه ریزی منسجم از این قابلیت مغفول به عنوان یک ظرفیت گردشگری مهم در بروجرد بهره برداری کنند.

 

تپه چغا

 

با حضور در محل تپه چغای بروجرد از سمت شرق آن می توان آثار تاریخی شهر از جمله مسجد جامع و مسجد امام بروجرد را دید، از سمت غرب آن می توان دشت بزرگ و زیبای گلدشت را نظاره کرد، از سمت جنوب می توان دشت سیلاخور را به تماشا نشست و البته از سمت شمال نیز با کمی دقت پل تاریخی قلعه حاتم تا حدودی قابل رصد است.

 

تپه چغا

 

البته تنها ارتفاع این تپه نیست که به آن ارزش و اهمیت توریستی داده است، بلکه طراحی این تپه به صورت یک پارک سنگی، راه دسترسی مناسب، وجود زیرساختهایی از جمله هتل چهار ستاره بین المللی، دریاچه مصنوعی، آبشار و آب نما، وجود مجسمه هایی متناسب با طراحی پارک از این محل جاذبه ای منحصر به فرد در بروجرد ساخته است.

 

تپه چغا

 

در حال حاضر این جاذبه گردشگری درون شهری از نمازخانه، سرویس بهداشتی، پارکینگ، وسایل بازی و چایخانه ها برخوردار بوده و گردشگران بروجردی و غیر بروجردی برای گذراندن اوقات فراغت به این تپه توریستی می روند.

 

تپه چغا

 

اما این روزها که زمستان بروجرد حال و هوای زمستان های سابق را ندارد و مردم منتظر برف نشسته اند تا بتوانند از زیبایی آن بهره ببرند پدیده زیبای دیگری در کنار دریاچه چغا شکل می گیرد که برای گردشگران این محل جذابیت خاصی پیدا کرده است.

 

تپه چغا

 

هرچند که عدم بارش برف در این تپه که هر ساله میزبان برف بازی گردشگران بود از جاذبه های زمستانی تپه چغا کاسته است ولی ایجاد قندیل های یخی در کنار این دریاچه، زیبایی بصری خاصی به این محل بخشیده است.

 

تپه چغا

 

قندیل های یخی که هر صبح بر پیکره این پارک صخره ای می نشیند مانند هاله ای سفید رنگ و شفاف زیبایی های آن را دوچندان کرده تا بلکه مرحمی بر تن برف ندیده این جاذبه گردشگری باشد.

 

تپه چغا

 

به هر روی تپه چغای بروجرد به عنوان جاذبه گردشگری درون شهری نیازمند توسعه هر چه بیشتر است تا بتواند در فصول مختلف سال پذیرای گردشگران باشد.

 

تپه چغا

تاکنون تنها بخش کوچکی از طراحی این پارک سنگی در بروجرد به مرحله اجرا رسیده و عملا سالهاست طرح های توسعه در آن جدی گرفته نمی شود که امید می رود مسئولان نسبت به توسعه این فضای زیبای شهری ورودی جدی داشته باشند تا مردم از این زیر ساخت بهره بیشتری ببرند. منبع: مهر

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات