رئیس ستاد عمره دانشگاهیان کشور خبر داد

رئیس ستاد عمره دانشگاهیان کشور از کاهش هزینه عمره دانشگاهیان به زیر دو میلیون تومان خبر داد.

به گزارش لرستان خبر، حجت الاسلام فقیهی جمعه 17 بهمن در همایش رهروان قبله محمد رسول الله ویژه دانشگاهیان عمره گزار دانشگاههای استان لرستان که در خرم آباد برگزار شد، با اشاره یه رایزنی های صورت گرفته برای کاهش هزینه عمره دانشگاهی و گرفتن تخفیف گفت: با پیگیری های صورت گرفته هزینه عمره دانشگاهیان به زیر دو میلیون کاهش یافته است و هزینه اضافی به عمره گزاران عودت داده می شود.

 

وی افزود: به علت اینکه پرواز فرودگاه مدینه پانصد هزار تومان از فرودگاه جده بیشتر است و اکثر دانشجویان هم توان پرداخت این هزینه را ندارند؛ از این رو ورود عمره گزاران دانشگاهی به کشور عربستان از طریق فرودگاه جده صورت خواهد گرفت.

 

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور با بیان اینکه سیصد و بیست و هشت هزار نفر در حج عمره دانشگاهیان ثبت نام کرده اند گفت: از این تعداد هفده هزار و پانصد نفر جهت اعزام به سرزمین وحی انتخاب شده اند و این در حالی است که روزانه صدها درخواست جهت اعزام  به ما می رسد اما ظرفیت اعزام نداریم.

 

فقیهی با اشاره به اینکه خداوند از بین سیصد و بیست و هشت هزار نفر متقاضی عمره هفده هزار و پانصد نفر را برای انجام این سفر معنوی دعوت کرده است و این دعوت بنابر شانس نبوده است اضافه کرد: شش میلیون نفر از مردم ایران برای عمره ثبت نام کرده اند؛ اما تا چند سال آینده باید در نوبت بمانند و این در حالی است که دانشگاهیان بدون قرار گرفتن در نوبت بلافاصله پس از ثبت نام و انتخاب به این سفر معنوی اعزام می شوند.

 

وی با بیان اینکه عمره دانشگاهیان امسال با شعار «اقامه نماز؛ سر حج» برگزار می شود تصریح کرد: انتظاری که داریم این است که عمره گذاران نماز را سبک نشمارند و در خواندن نماز تامل کنند.

 

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور گفت: آمریکا با نمازی که روح ندارد کاری ندارد و با این حال نمازی که امام حسین (ع) در صحرای کربلا و اسرا در اسارت خواندند مهم است.

 

فقیهی با اشاره به اینکه هیچ سفری مانند سفر مکه در گوشت و خون و پوست و موی انسان تاثیر نمی گذارد افزود: برای اینکه عمره گزاران بهره بیشتری از معنویت سفر حج ببرند بسته هایی که محتوای آنها شامل کتاب از میقات تا عرفات، کتاب عمره، فرصت ها و سنت ها، کتاب از دریا به دریا که مسابقه مربوط به این کتاب نیز برگزار می شود، کتاب سیری در حرمین که امسال چاپ شده است، قرآن و کتاب ادعیه در اختیار آنها قرار بگیرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن محکومیت جنایت های داعش تصریح کرد: داعش با سوزاندن خلبان اردنی که مسلمان هم بود نه تنها آبروی اسلام بلکه آبروی انسانیت را برده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات