با مجوز وزارت ارشاد

این نخستین بار نیست که یک خواننده به ارزشهای اسلامی و انقلابی توهین می کند؛ پیش از این نیز شاهین نجفی خواننده منافق و معاند به ائمه اطهار توهین نمود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری شهدای ایران؛ «رضا یزدانی» یکی از خواننده ها یی است که تاکنون آلبوم های بسیاری را منتشر نموده است. وی در آخرین کار تولیدی خود با نام  «سلول شخصی»، «لشکر 27 محمد رسوال الله» را که یکی از لشکر های با عظمت و قدرتمند 8 سال دفاع مقدس بوده و فرماندهان و سرداران شهید شاخصی را به خود دیده است مورد تمسخر و توهین قرار داد.

در بخشی از ترانه آلبوم «سلول شخصی» رضا یزدانی که به تازگی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلام مجوز گرفته  و منتشر شده است آمده است:

کف افکارمو موکت کردم واسه نشتی زهر اشعارم
بوی چسب موکت خفم کرده ادکلن میزنم به افکارم
یکی رو قلب و مغز و اعصابم پتک آهنگرا رو میکوبه
لشگر بیست و هفت رویاها قبل آغاز جنگ مغلوبه
فستیوال تنوع حشرات دور شمع بوتیکی تو طراس
اپنینگ مراسم زاره تو جنوب جزیره ی احساس

این نخستین بار نیست که یک خواننده به ارزشهای اسلامی و انقلابی توهین می کند؛ پیش از این نیز شاهین نجفی خواننده منافق و معاند به ائمه اطهار توهین نمود. اما اینکه چگونه اشعار این خواننده با بررسی و ممیزی های وزارت ارشاد مجوز گرفته و مورد تایید قرار گرفته است جای تامل دارد. اما بدون شک مردم نخواهند پذیرفت که ارزشهای انقلابی و دفاع مقدسی این کشور به این راحتی مورد تمسخر و توهین قرار بگیرد.



 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • م

    من تعجب می کنم که چطور وقتی با آرایه های ادبی و تفسیر اشعار آشنا نیستید درباره ش اظهار نظر می کنید و سعی می کنید دو تا از هنرمند های خوب رو با این تفاسیر خودتون تخریب کنید؟! لطفا درباره هنرمند و اثرش کمی تحقیق کنید و بعد دست به قلم بگیرید و کارش رو نقد کنید، اگه حق الناس رو میشناسید و اگه کمی وجدان دارید البته!! تو این مصرع این سه تا بخش ( لشکر، بیست وهفت، رویاها) پشت سر هم و با کسره خونده میشه: لشکر بیست و هفت رویاها، پس داره رویاهای خودش رو تشبیه می کنه به لشکر بیست و هفت، داره میگه رویاهای زیادی داشته که مجموع اونها با هم شبیه یه لشکر بزرگ و قدرتمند بودند مثل لشکر بیست و هفت، اما با شرایط کنونی و تو این زمان این رویاها شکست خورده ن، (این من رو یاد این قسمت ترانه طهران تهران می اندزه که اتفاقا شاعر و خواننده ش همین اندیشه فولادوند و رضا یزدانی بودند: پس چرا با تو غریبه س نسل بی خاطره من، یادمون نیست که چجوری واسه همدیگه می مردن... یا ترانه جهان آرا که میگه: کسی از ما جهان آرا نمیشه، حتی یه قهرمان تو نسل من نیست...) این رویاها شاید ارزش هایی باشه که الان دیگه نادیده گرفته میشه شاید رویاهای اون شهدایی باشه باشه که نسل من و نسل جوون دیگه یادشون نیست... این ترانه خیلی معانی عمیقی داره درست نیست بدون مطالعه و فکر درموردش صحبت کنیم... و در آخر، میتونید راجع به ترانه سرای اون، اندیشه فولادوند، سرچ کنید، ایشون برادرشون شهید شده، مجموعه اشعار ( یک خیابان سهم یک افسانه نیست) درباره دفاع مقدس که جایزه هم گرفته... درباره خواننده ش سید محمدرضا یزدانی و پیشینه ش سرچ کنید... ترانه هایی که خونده برای وطن، برای شهدا، خلیج فارس، ارث اجدادی، وطن یعنی، پرچم، طهران تهران، داغ، کسی از ما جهان آرا نمیشه و...

  • احسان

    ممنون که با این دقت به این اراجیف پاسخ دادید
    احسنت
    نمیدونم چرا اونایی که از شعر چیزی سر در نمیارن اظهار نظر میکنن ...
    خدا اخر عاقبت هممون رو به خیر کنه

  • احسان

    ممنون که با این دقت به این اراجیف پاسخ دادید
    احسنت
    نمیدونم چرا اونایی که از شعر چیزی سر در نمیارن اظهار نظر میکنن ...
    خدا اخر عاقبت هممون رو به خیر کنه

نظرات