فرماندار بروجرد:

لرستان خبر: فرماندار بروجرد گفت: آیین بزرگداشت آیت‌الله مولانا بروجردی 15 اسفندماه با حضور مهمانان کشور و استانی در بروجرد برگزار می‌شود.

به گزارش لرستان خبر، مسلم پور قاسمیان صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری همایش بزرگداشت آیتالله مولانا بروجردی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین ویژگیهای شخصیتی آن عالم شهیر تواضع و فروتنی است.

 

وی ضمن تأکید بر اینکه آئین تکریم از مقام آیت‌الله مولانا بروجردی در حقیقت تکریم از علم و فقاهت است، افزود: آیین بزرگداشت آیت‌الله مولانا بروجردی 15 اسفندماه در بروجرد برگزار می‌شود.

 

فرماندار بروجرد تصریح کرد: آیت‌الله شیخ غلامرضا مولانا بروجردی 50 اثر مکتوب دارند که تفسیر الصراط المستقیم، عبقات‌الانوار، کتب تفسیر فاتحه‌الکتاب، تاریخ بروجرد و درسهایی از توحید ازجمله این آثار است.

 

وی بر لزوم پوشش سراسر این آیین تأکید و بیان کرد: صداوسیمای لرستان و دیگر شبکه‌های ملی نسبت به پخش آیین تکریم آیت‌الله مولانا همکاری مجدانه داشته باشند.

 

پور قاسمیان به نقش علمای بروجرد در سرفرازی پرچم ایران اشاره و خاطر‌نشان کرد: علمایی نظیر آیت‌الله بروجردی، استاد اوستا، دکتر زرین‌کوب و دهها چهره سرشناس و نخبه ازجمله مفاخر و مشاهیر بروجرد هستند.

 

وی افزود: نمایش پویانمایی رستم و سهراب سبب شده بروجرد پایتخت پویانمایی ایران شود و این جای بسی افتخار است.

 

نادر ارجمندی، رئیس اداره ارشاد و فرهنگ بروجرد در این نشست اظهار داشت: اداره ارشاد بروجرد در راستای بزرگداشت علمای شهرستان، 50 تن از مفاخر این شهرستان را شناسایی کرده‌ که کتاب زندگینامه آن‌ها به‌زودی به چاپ می‌رسد.

 

وی با اشاره به شخصیت آیت‌الله مولانا بروجردی، افزود: کتاب شریف عبقات‌الانوار الأنوار را سرسلسله آثار مکتوب این عالم وارسته است که علما و دانشمندان علوم اسلامی کتب تألیف شده توسط این استاد را از ارزشمندترین و غنی‌ترین کتب در زمینه‌های علم اخلاق و دین معرفی کرده‌اند.

 

رئیس اداره ارشاد و فرهنگ بروجرد بیان کرد: 20 هزار جلد کتب نفیس تحت عنوان کتابخانه مشارکتی ولیعصر(عج) مورداستفاده علاقه‌مندان قرار دارد.

 

وی تصریح کرد: در حاشیه این آیین بزرگداشت نمایشگاهی از آثار این عالم وارسته برگزار می‌شود، علاوه بر این در روز برگزاری همایش نکوداشت از تمبر منقش به تصویر این عالم و وب‌سایت وی رونمایی می‌شود.

 

 

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات