رئیس میراث فرهنگی بروجرد:

لرستان خبر: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد گفت: با توجه به این‌که آمارها نشان‌دهنده افزایش استقبال گردشگران از این شهرستان است اما ظرفیت‌های اقامتی موجود در این شهرستان نسبت به استقبال گردشگران ناکافی است.

به گزارش لرستان خبر، حجت‌الله یارمحمدی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آثار و ابنیه تاریخی شهرستان بروجرد از جمله فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این شهرستان است که در راستای جذب گردشگر در تمام طول سال نیازمند ابتکار و خلاقیت در عمل است.

 

وی افزود: سازمان میراث فرهنگی در راستای جذب سرمایه‌گذاران در این زمینه آمادگی دارد و در صورت جذب سرمایه‌گذار خصوصی می‌توان میزبانی تعداد بیشتری از گردشگران را در طول سال بر عهده داشت.

 

رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بروجرد عنوان کرد: با توجه به این‌که آمارها نشان‌دهنده افزایش استقبال گردشگران از این شهرستان است اما ظرفیت‌های اقامتی موجود در این شهرستان نسبت به استقبال گردشگران ناکافی است.

 

وی تصریح کرد: در راستای بهبود شرایط گردشگردی در این شهرستان باید ظرفیت‌های اقامتی اصلاح شود و این مکان‌ها نسبت به گذشته افزایش یلبند.

 

یارمحمدی به اسکان مسافران در ایام عید اشاره و بیان کرد: برای اسکان مسافران در این شهرستان علاوه بر هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و خانهمعلم، مدارس مختلفی در درجات متفاوت در نظر گرفته شد.

 

وی خاطر‌نشان کرد: امامزاده جعفر (ع)، خانه آیت‌الله بروجردی، مساجد امام (ره) و جامع و مجموعه فرهنگی خانه طباطبایی‌های بروجرد از جمله ابنیه تاریخی مورد استقبال گردشگران در ایام تعطیلات امسال بوده است.

 

رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بروجرد گفت: با توجه به تجربه این نهاد در سال‌های گذشته نسبت به این‌که مسافران اغلب تمایل دارند با خودروی شخصی خود از جاهای دیدنی شهرستان بازدید کنند، از این رو برگزاری تورهای یک‌روزه گردشگری در این شهرستان حذف شد.

 

وی افزود: آمادگی فضاهای تاریخی، توزیع بروشورهای حاوی اطلاعات اماکن تاریخی و تفریحی، توزیع انواع اقلام فرهنگی براساس نیاز مسافران و نظارت بر اماکن اقامتی پذیرایی از دیگر اقدامات انجام شده در ایام نوروز توسط این سازمان است.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات