مدیرکل بنیاد حفظ آثار لرستان در گفت و گو با لرستان خبر:

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: نخستین جشنواره کتاب سال دفاع مقدس خرداد ماه امسال در لرستان برگزار می شود.

یدالله دل آرام در گفت و گو با لرستان خبر، اظهار داشت:  نخستین جشنواره کتاب سال دفاع مقدس لرستان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، صداوسیمای مرکز لرستان و سایر دستگاه‌های فرهنگی مرتبط برگزار می شود.

 

وی افزود: این جشنواره دوم خرداد ماه امسال در میان کتاب‌های سال 92 و 93 منتشر شده در استان برگزار می شود.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان بیان کرد: این جشنواره به‌منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تقدیر از رشادت شهدا، قدردانی از صبوری رزمندگان و خانواده‌های ایشان و با توجه به نیاز اهل قلم استان و عدم برگزاری جشنواره‌ای مستقل به‌همین نام و با اهداف پرداختن به مبانی ارزشی، تجلیل و رصد نمودن فعالان عرصه کتاب دفاع مقدس برگزار می شود.

 

وی عنوان کرد: جشنواره‌ها به‌طور عام ویترین ارائه آثار و تریبونی برای معرفی صاحبان آثار و سبک‌های نوشتاری، دیداری و شنیداری در ژانرهای گوناگون هستند.

 

دلارام تصریح کرد: کتاب به‌عنوان نمایان‌ترین کالای فرهنگی جامعه، جایگاهی رفیع و ارتباطی تنگاتنگ با اعتلا و بالندگی مردم دارد.

 

وی با بیان اینکه این جشنواره با پایه‌گذاری بر مبنای علمی و تئوریک با موضوعات و محورهای تخصصی و تفکیک شده می تواند گوشه‌ای از خلاء فرهنگی و کم‌لطفی‌هایی که به ساحت کتاب و کتاب‌خوانی شده را جبران کند، خاطر نشان کرد: امیدواریم برندی برای خلق و نگارش آثار فاخر، در ژانرهای ادبی، تاریخی، پژوهشی و هنری دفاع مقدس باشد.

 

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات