نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس:

لرستان خبر: نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس گفت: امامزاده جعفر (ع) مهم‌ترین قطب زیارتی شهرستان بروجرد است که از زائرسرا و امکانات رفاهی برای مسافران بی‌بهره است.

به گزارش لرستان خبر، بهرام بیرانوند عصر امروز در کارگروه بهداشت و درمان این شهرستان اظهار داشت: دفن اموات در حریم امامزادگان ممنوعیت قانونی ندارد و می‌توان مبالغ دریافت شده از صاحبان متوفی را در راستای هزینه‌های ساخت و ساز حریم امامزاده مصرف کرد.

 

وی افزود: امامزاده جعفر (ع) یکی از مهم‌ترین امامزاده‌های بروجرد است که با وجود گستره عظیمی که در حریم حرم وجود دارد، شش هزار متر از این محدود در تملک شهرداری است.

 

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس عنوان کرد: با توجه به این‌که اعتبارات اداره اوقاف و امورخیریه بروجرد جوابگوی نیازهای ساماندهی حریم امامزاده جعفر (ع) نیست، سرمایه‌گذارانی در راستای ساخت زائرسرا در محدوده حریم امامزاده اعلام آمادگی کرده‌اند که متأسفانه موافقت مجریان طرح را کسب نکرده‌اند.

 

وی با اشاره به این‌که تا‌کنون اقدامی برای تجهیز حریم امامزاده جعفر (ع) انجام نشده است، تصریح کرد: امامزاده جعفر (ع) مهم‌ترین قطب زیارتی شهرستان بروجرد است که از زائرسرا و امکانات رفاهی برای مسافران بی‌بهره است.

 

بیرانوند بیان کرد: برخی افراد واکنش روانی جامعه را نسبت به دفن اموات در حریم امامزاده را دلیل مخالفت خود با این امر عنوان می‌کنند، در حالی‌که در برخی شهرهای مانند مشهد و قم، هزینه‌های دریافت شده از این طریق منبع درآمدی برای ساماندهی حریم امامزادگان محسوب می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: تقاضای مربوط به دفن اموات در حریم امامزادگان بروجرد با همکاری کارگروه بهداشت و درمان و شهرداری موافقت شده است و می‌توان از طریق چندمصوبه، تبعات سوئی را که بر آن وارد است، برطرف کرد.

 

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس گفت: با توجه به این که امامزاده جعفر (ع) در منطقه‌ای محروم از شهرستان واقع شده است، با استفاده از ظرفیت‌های امازاده (ع) می‌توان گامی در رفع محرومیت این منطقه برداشت.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات