لرستان خبر گزارش می دهد؛

لرستان خبر: ظهر امروز کنگره گرامیداشت یاد و خاطره 265 شهید شهرستان دلفان با حضور خانواده‌های شهدا، جانبازان و جمعی از مسئولان در سالن امام خمینی (ره) دلفان برگزار شد.

به گزارش لرستان خبر، هر نامگذاری فلسفه ای دارد و چه زیباست این نامگذاری به نام بهترین مردان باشد، مردانی که لبیک گویان به ندای «هل من ناصر» حسین زمان تمام هستی خویش را فدای میهن اسلامی خود کردند.

 

نامگذاری روز شهرستان دلفان به نام نامی شهدای عملیات حاج عمران، عملیاتی که به حق یکی از افتخارات بزرگ رزمندگان دلیر شهرستان دلفان است از این دست نامگذاری هاست.

 

به یاد و نام شهدای عملیات غرور آفرین حاج عمران روز ۲۴ اردیبهشت ماه را روز شهرستان دلفان نامیده اند روزی که یادآور حماسه سازی های رزمندگان اسلام در دوران پر افتخار ۸ سال دفاع مقدس و جانفشانی و ایثاری است.

 

امروز بیست و چهارم اردیبهشت ماه ۹۴ برای دومین بار در سالن ورزشی امام خمینی (ره) روز گرامیداشت شهرستان با حضور جمع کثیری از اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان، خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و مسئولانی استانی و شهرستان برگزار و یاد و خاطره شهدای گرانقدر این روز تاریخی گرامی داشته شد.

 

در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از دست آوردهای نظامی، کتاب و محصولات فرهنگی، بیمارستان صحرایی به صورت نمادین برپا شد که مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.

 

ظهر امروز کنگره گرامیداشت یاد و خاطره 265 شهید شهرستان دلفان با حضور خانواده‌های شهدا، جانبازان و جمعی از مسئولان در سالن امام خمینی (ره) دلفان برگزار شد.

 

سردار مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه پاسداران حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در این آیین اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران به قدرتی فرامنطقه‌ای تبدیل شده است که این امر را مرهون فضل خداوند، همت جوانان و جانفشانی شهیدان است.

 

وی ضمن تأکید بر این‌که ایران اسلامی کشوری تأثیرگذار در تمامی معادلات بین‌المللی است، افزود: امروز دشمنان اسلام و ایران اسلامی از روی ناچاری و به دلیل توانمندی و قدرت ایران، وارد مذاکره با ایران شده‌اند چرا‌که در تمامی دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی تمامی توطئه‌های خود را علیه ایران امتحان کرده‌اند.

 

فرمانده سپاه پاسداران حضرت ابوالفضل (ع) لرستان عنوان کرد: دشمنان برای مقابله با ایران اسلامی در سه جبهه مسیحیت، یهودیت و داعش وارد شده‌اند و به دنبال این هستند تا با تعامل کشور ما را مدیریت کنند.

 

وی تصریح کرد: بزرگداشت و گرامیداشت یاد شهدا و خدمت به خانواده‌های آنان از جمله وظایف مردم و مسئولان نظام است.

 

محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور پیامی به کنگره 265 شهید شهرستان دلفان ارسال نمودند که بخشی از آن در ذیل آمده است:

 

سلام بر شهیدان غیرتمند دلفان، آنانی که کوه‌های سر به فلک کشیده حاج عمران در مقابل عظمتشان سر تعظیم فرود آورد، صخره‌های رفیع شرمنده استقامتشان شدند و زلال چشمه ها حسرت اخلاق‌شان را می‌خورند.
 

شهیدان شهبازی، حقی، مرادی‌ها، شیرخانی، امکانی، حیدری، حسینی، محمودی‌ها، کورانی، نجفی، کاوه‌ای، افتاده، مرادیان، برفی، نوروزی، عزیزی و خلاصه 19 شهید و 50 جانبازی که با نثار هستی خود اسلام را جانی تازه بخشیدند و عزت و امنیت و پیشرفت‌های امروز را برای ما به ارمغان آوردند.
 

ای کاش در میان شما بودم و در امواج خاطره‌های نورانی شهیدان غرق می‌شدم درود بر مردم حماسه‌ساز و سلحشور دلفان و درود بر 265 شهید لاله گون دلفان که نام آن دیار را جاودانه کرده‌اند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات