معاون استاندار لرستان:

لرستان خبر: معاون توسعه منابع انسانی استاتدار لرستان گفت: در ادبیات بومی لرستان هیچ اثری از بدآموزی و نکات ناپسند در مفاهیم وجود ندارد بنابراین باید تلاش شود تا فاصله بین نسل جوان و این ادبیات کهن کاهش یابد.

به گزارش لرستان خبر، علی کورانی‌فر ظهر امروز در همایش ملی بررسی ادبیات بومی ایران زمین اظهار داشت: در ادبیات بومی لرستان هیچ اثری از بدآموزی و نکات ناپسند در مفاهیم وجود ندارد.

 

وی افزود: در آثار مکتوب و شفاهی ادبیات بومی ما مفاهیمی متعالی وجود دارد که عمدتا برگرفته از تعالیم قرآنی و احادیث هستند و در آن مفاهیمی نظیر مهربانی، صداقت، گذشت و انصاف محور قرار دارد.

 

معاون توسعه منابع استانی استاندار لرستان با ابراز تأسف از فاصله‌گیری نسل جوان از ادبیات کهن ما، عنوان کرد: ادبیات ما مفاهیمی دارند که در آن مفاهیمی برای راه و رسم زندگی نهفته است.

 

وی ضمن تأکید بر لزوم بهره‌وری از تجربیات گرانبهای این ادبیات، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا فاصله میان نسل جوان و ادبیات کهن بومی را کاهش دهیم.

 

کورانی‌فر بیان کرد: با توجه به این‌که از هر اقلیم به اقلیم دیگر گویش و ادبیان آن منطقه تغییر می‌کنند و کاملا مختص آن منطقه است، بنابراین می‌توان از این ویژگی‌ها بهره کافی ببریم.

 

حبیب‌الله خجسته‌پور، فرماندار خرم‌آباد در این همایش اظهار داشت: ادبیات جایگاه والایی در فرهنگ دارد و تفاوت در ادبیات هر منطقه به گونه‌ای است که متناسب با آن بخش معنای خاصی می‌یابد.

 

وی ضمن تأکید بر زیبایی‌های خلقت با آفرینش زبان و گویش‌های مختلف، افزود: بسیاری از واژه‌های زیبا از ادبیات بومی وارد ادبیات ملی شده که این نشان از تلاش شعرا در شناساندن اقلیم خود با زبان هنر و شعر بوده است.

 

فرماندار خرم‌آباد بیان کرد: ادبیات بومی لرستان در میان اناع ادبیات بومی رایج در ایران به خوبی جلوه می‌کند و می‌درخشد و از به مجموعه این زیبایی ها، زیبایی خاصی می‌بخشد.

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات