رئیس میراث فرهنگی بروجرد:

لرستان خبر: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد گفت: بازدید از موزه بروجرد در روز جهانی موزه رایگان است.

به گزارش لرستان خبر، حجت‌الله یارمحمدی عصر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: بازدید از موزه بروجرد در روز جهانی موزه رایگان است.

 

وی با اشاره به این‌که جشنواره سالانه میراث فرهنگی در بناهای تاریخی برگزار می‌شود، افزود: دوازدهمین جشنواره میراث فرهنگی و صنایع دستی در خانه تاریخی افتخارالاسلام در بروجرد برگزار می‌شود.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بروجرد عنوان کرد: با توجه به کم کاری که در حوزه میراث فرهنگی بروجرد اتفاق افتاده است بنابراین جشنواره میراث فرهنگی در راستای شناساندن بناهای تاریخی شهرستان در این مکان‌ها برگزار می‌شود.

 

وی تصریح کرد: پخت نان محلی، پخت و توزیع آش محلی در بین بازدیدکنندگان و نیز برگزاری کارگاه نقاشی و سفالگری از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این روز است.

 

یارمحمدی بیان کرد: آشنا کردن کودکان با موضوعات فرهنگی و انتقال داشتههای این حوزه به نسل جدید از مهم‌ترین اهداف برگزاری کارگاه نقاشی و سفالگری است.

 

وی خاطرنشان کرد: بازدید از خانه تاریخی افتخارالاسلام و برپایی نمایشگاهی از کشفیات یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از دیگر برنامه‌ها است.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بروجرد گفت: اجرای نمایش خیابانی، در معرض دید قرار گرفتن صنایع دستی هنرمندان بروجردی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این روز است.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات