صبح امروز صورت گرفت؛

لرستان خبر نخستین پرواز خرم آباد-نجف صبح امروز برقرار شد.

به گزارش لرستان خبر ، پرواز مستقیم خرم آباد به نجف صبح امروز با حضور استاندار لرستان راه اندازی شد.

هوشنگ بازوند استاندار لرستان دراین  مراسم اظهار داشت: همواره یکی از آرزو های مردم لرستان انجام پرواز خرم آباد به نجف و در واقع ایجاد مسیر هوایی بین این شهرستان و عتبات عالیات بوده است.

 

وی افزود: ایجاد این پرواز نقش بسیار زیادی در توسعه استان و همچنین تسهیل در سفر به عتبات عالیات خواهد داشت

 

استاندار لرستان، عنوان کرد: این پروازها علاوه بر بُعد معنوی و مذهبی، می‌تواند در بُعد اقتصادی نیز برای استان مؤثر باشد چراکه لرستان در کریدور بین مشهد و کربلا قرار دارد و این اتفاق می‌تواند در توسعه استان نقش داشته باشد.

 

وی بابیان این‌که ماهیانه یک پرواز از فرودگاه خرم‌آباد به نجف انجام می‌شود، تصریح کرد: طول مدت رفت‌ و برگشت این پرواز که توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، یک هفته است.

 

بازوند تصریح کرد: با توجه به این‌که بخش خصوصی استان لرستان نسبت به بخش خصوصی سایر استان‌ها ضعیف‌تر است و از بنیه مالی کمتری برخوردار است، می‌طلبد که دولت برای مدتی از این بخش حمایت کند. پروازها توسط هواپیمای متوسط بوئینگ MD که ظرفیت 160 نفر را دارد، انجام می‌شود.

 

استاندار لرستان عنوان کرد: اگر بخش خصوصی‌های مختلف برای رونق اقتصادی و استفاده از بازاری که در عراق وجود دارد فعال باشند می‌توانیم این پرواز را از یک پرواز در ماه به چند پرواز در ماه برسانیم.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات