در گفت و گو با لرستان خبر مطرح شد

بی حجابی و رقص مختلط روز گلونی در نظام جمهوری اسلامی واقعا کار زشتی بوده است.

روح انگیز جهان افروز مسئول هماهنگی دفتر بنیاد حجاب وعفاف لرستان در گفت و گو با لرستان خبر،  با اشاره به اینکه بحث حجاب وعفاف ریشه در ارزش های دینی و اعتقادی دارد، اظهار داشت: در رویکردهای اعتقادی وفرهنگی باید یک ظرافت ودقت ویژه ای توسط متولیان امر فرهنگ اعمال شود.

 

 

وی افزود: فرهنگ بومی این هویت، دست رنج ارزشمند گذشتگان است که به ما رسیده بنابراین حفظ این هویت فرهنگی وغنی باید به گونه ای باشد که با مبانی اعتقادی در تضاد نباشد.

 

 

مسئول هماهنگی دفتر بنیاد حجاب وعفاف لرستان عنوان کرد: از متولیان فرهنگ انتظار می رود ضمن حفظ دستاوردهای بومی، فرهنگی وتاریخی ارزش های اسلامی را حفظ کنند.

 

 

وی تصریح کرد: استفاده از پوشش بومی ومحلی هیچ گونه منافاتی با حفظ ارزش های اسلامی ندارد از این رو نحوه عملکرد فرهنگ باید به گونه ای باشد که با ارزش های دینی منطبق باشد.

 

جهان افروز با بیان اینکه دین روی بحث حجاب وعفاف توجه ویژه ای دارد، گفت: رعایت شئونات اسلامی به ویژه حجاب وعفاف برای مردان وزنان یک ضرورت است بنابراین هر کس در حوزه عملکرد خود موظف است این ضرورت دین را پیاده کند.

 

وی خاطر نشان کرد: مباحث فرهنگی ظرافت ویژه ای  دارد واگر کوچکترین اهمالی در توجه به این مسائل شود نتیجه ضدفرهنگی را در پی دارد بنابراین باید با حساسیت زیاد وآگاهی به این عرصه وارد شد تا کارفرهنگی تبدیل به ضد فرهنگ نشود.

 

مسئول هماهنگی دفتر بنیاد حجاب وعفاف لرستان بیان کرد: گاهی اوقات به خاطر بی دقتی در مباحث فرهنگی شاهد نتیجه عکس هستیم ونتایجی به دست می آید که خواستار آن نبوده ایم.

 

 

وی با اشاره به برگزاری جشنواره گلونی که تبدیل به ضد فرهنگ شد، گفت: کم دقتی وعدم توجه به مباحث فرهنگی سبب بروز چنین رفتارهایی شده که در شأن جامعه اسلامی نیست بنابراین به دلیل بی توجهی شاهد چنین بازخوردی هستیم.

 

 

جهان افروز عنوان کرد: در مباحث فرهنگی باید حساسیت زیادی به خرج داد و با آگاهی کامل شرایط وجوانب امر فرهنگی در نظر گرفته و بعد وارد عمل شد.

 

 

وی بیان کرد: در اجرای برنامه های فرهنگی قبل از کار کردن باید تبعات منفی آن را پیش بینی کرد تا تبعات منفی اش را به حداقل رساند ونتیجه عکس ندهد.

 

 

مسئول هماهنگی دفتر بنیاد حجاب وعفاف لرستان گفت: با توجه به اینکه بی توجهی به مباحث فرهنگی هزینه های سنگینی دارد باید متولیان فرهنگ کارآمد وآزمایش خود را پس داده باشند تا شاهد نتیجه عکس نباشیم.

 

 

سیده فاطمه موسوی مسئول بسیج جامعه زنان لرستان در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) در رابطه با برگزاری جشنواره گلونی اظهار داشت: بی حجابی و رقص مختلط روز گلونی در نظام جمهوری اسلامی واقعا کار زشتی بوده است.

 

وی افزود: این کار ضد اخلاقی پایمال کردن خون شهدایی است که جان خود را برای حجاب وعفاف دادند.

 

 

مسئول بسیج جامعه زنان لرستان عنان کرد: اگر از سنت گلونی به شکل درست استفاده شود خوب است بنابراین اگر این سنت به ضد دین وفقه اسلامی تبدیل شود لزومی ندارد ادامه پیدا کند.

 

وی با اشاره به اینکه در مباحث فرهنگی باید با دقت وکارشناسی انجام شود، گفت: چنین برنامه هایی باید از قبل آسیب شناسی شوند تا این‌گونه اتفافات پیش نیاید.

 

 

اخبار مرتبط

 

غبار بی‌شرمی بر روی فرهنگ 3 هزار ساله لرستان/ از رقص مختلط تا بی‌‌حجابی در همایش «گُلونی» + تصاویر

 

رقص مختلط در بزم نهاد‌های فرهنگی لرستان + فیلم

 

انتهای پیام/

 

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • علی

    کدوم مرد با غیرتی حالا چه لر چه کرد و چه بلوچ و چه فارس و..... حاضره که زنشو به خاطر مثلا یک همایش فرهنگی مضحک به همه بفرما بزنه .؟

    این زنهای شرکت کننده که لر نیستند یک مشت ولگرد خیاتونی رو اجیر کرده اند که در قبال چندر غاز چوب حراج به آبرو و غیرت لر بزنند<

  • ناشناس

    من فکر میکنم اینها همان کولی ها هستند ولی مقداری انهارا ارایش کردند چون محال زن لر دست به نامحرم بده وبرقصد

  • حزب الله تهران

    ما که شنیدیم لرها با غیرتن پس کو غیرت انگار با شهداتون رفت

  • دختر لر

    حزب الله تهران شما لازم نکرده در مورد مردان وزنان لر نظر بدین بلکه بهتره برید جلوی فاحشه های سینما و دخترای تهران رو بگیرید..حجاب این خانمای جشنواره گلونی هرچی باشه از حجاب دخترای تهران بهتره

نظرات