ائمه جمعه سراسر لرستان و مردم خواستار شدند:

ائمه جمعه سراسر لرستان در خطبه های این هفته نماز جمعه های لرستان خواستار برکناری مدیران برگزار کننده همایش «گُلونی» در لرستان شدند و مردم با سر دادن تکبیر این خواسته آنان را تائید کردند

به گزارش لرستان خبر، ائمه جمعه سراسر لرستان در خطبه های این هفته نماز جمعه های لرستان خواستار برکناری مدیران برگزار کننده همایش «گُلونی» در لرستان شدند و مردم با سر دادن تکبیر این خواسته خود و آنان را تائید کردند

 

امام جمعه پلدختر: برکناری مدیران برگزار‌ کننده همایش "گلونی" در لرستان مطالبه مردم است

 

حجت الاسلام والمسلمین علی محمد لروند امام جمعه پلدختر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه پلدختر با انتقاد از برگزاری همایش گلونی اظهار داشت: همه می‌بینند و همه می‌دانند چه کسانی با برگزاری این همایش‌ها وحدت و همدلی را در استان لرستان زیر سؤال می‌برند.

 

امام‌جمعه پلدختر گفت: ما با فتنه گران مخالف هستیم و از کسانی که از فتنه گران حمایت کرده اعلام می‌کنیم فاصله بگیرند.

 

وی عنوان کرد: خداوند بانیان جشن گلونی را لعنت کند و در این زمینه مردم هم بی‌تقصیر نیستند چراکه باید با مسئولان مربوطه برخورد کنند.

 

حجت‌الاسلام لروند  بیان کرد: رضاخان ظالم هم نتوانست حجاب را از زنان لر بگیرد ولی عده‌ای امروز متأسفانه در حال گرفتن حجاب و ترویج بی‌حیایی در لرستان هستند.

 

امام‌جمعه پلدختر اظهار داشت: مسئولانی که در جشن گلونی در استان لرستان آبروی زنان غیور و شجاع لر را بردند باید از مقامشان حذف شوند.

 

وی بیان کرد: در طول تاریخ‌ زنان استان لرستان و قوم لر به باحجابی شجاعت معروف هستند امام امروز عده‌ای با برگزاری جشنی درصدد توهین به زنان لر هستند که باید جلوی آن‌ها گرفته شود.

 

لروند گفت: چرا مسئولان استان اجازه برگزاری چنین جشنی را دادند که این اتفاقات در استان ولایت مدار و باغیرت لرستان رخ بدهد.

 

امام جمعه کوهدشت: برکناری مدیران برگزار کننده همایش گلونی خواست ائمه جمعه استان و مردم است

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم طهماسبی امام جمعه شهرستان کوهدشت در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کوهدشت ضمن گرامی داشت میلاد باسعادت امام حسین (ع) و روز پاسدار، اظهار داشت:پاسداری معنای گسترده‌ای دارد، پاسداری از ارزش‌ها، دین و پاسداری از مرزها است و تنها یک‌لفظ نیست

 

طهماسبی در واکنش به همایش «گلونی» در خرم‌آباد گفت: آیا فرهنگ لرستان فقط رقص است؟ این اداره میراث فرهنگی باید میراث فرهنگ و دین و دیانت مردم باشد، نه اینکه با پول بیت‌المال رقص مختلط راه‌اندازی کند.

 

وی اظهار داشت: ما خواهان برکناری مدیران برگزار کننده این همایش هستیم و میراث فرهنگی باید پاسخگو باشد و این خواست ائمه جمعه سراسر استان لرستان و جوانان حزب‌الهی است.

 

امام‌جمعه کوهدشت افزود: گلونی مظهر عفاف و حجاب زنان استان لرستان بوده و نباید این برنامه‌ها که به آبروی استان ضربه وارد می‌کند برگزار شود.

 

امام جمعه بروجرد: همایش «روز گُلونی» نمایش ابتذال و توهین به زنان لُر بود

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن ترابی امام جمعه بروجرد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بروجرد اظهار داشت: برگزاری مراسمی تحت عنوان گُلوَنی در خرم‌آباد که با ابتذال آمیخته‌شده نه‌تنها سنت پوشش زنان لر را به‌گونه‌ای نامناسب به تصویر کشید بلکه به مراسمی ضد ارزشی تبدیل شد.

 

وی بابیان اینکه بستن گُلونی یکی از سنت‌های اصیل پوشش زنان غیرتمند و باحیای لر است و نباید آن را به بستری برای ابتذال در استان تبدیل کرد، افزود: این مراسم تجلیل از زن لر و حیا و غیرت او نبود بلکه با آئین‌های جانبی آن نظیر رقص و پای‌کوبی و اختلاط زن و مرد مراسمی بسیار زشت و دور از شأن مردمان لر به‌ویژه زنان غیور و باحیای آن‌ها به وجود آورد.

 

امام‌جمعه بروجرد با اشاره به اظهار تأسف و تأثر عمیق مسئولان ارشد استان به‌ویژه استاندار لرستان از برگزاری چنین حاشیه‌هایی در جریان این مراسم، بیان کرد: استاندار طی تذکراتی به برگزارکنندگان خطای آن‌ها را گوشزد کرده‌اند اما نباید تنها به دادن یک تذکر اکتفا کرده و باید دانست نمایش ابتذال در ارزش‌های غیربومی و عمدتاً غربی در استان لرستان اهانتی به زنان لر بوده و در شأن و منزلت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست.

 

 

نماینده ولی فقیه در لرستان: مسئولان برگزار کننده مراسم توهین به «زنان لُر» برکنار شوند

 

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد با اشاره به همایش روز «گُلونی» در لرستان، عنوان کرد: آنچه در این همایش رخ داد، مایه شرم و رسوایی است و گناه و معصیت بود و سؤال اینجاست که چگونه یک‌نهاد دولتی به خود اجازه می‌دهد که در نظام جمهوری اسلامی برنامه رقص و اختلاط زن و مرد را برگزار کند؟

 

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد اجرای همایش گلونی برای احیا یک سنت اصیل میراث کهن نبوده بلکه به دنبال منحرف کردن این سنت بوده و از این بابت توهین بزرگی به زنان لر که همواره در طول تاریخ مظهر نجابت، حجاب و عفاف و حیا بوده‌اند شده است.

 

حجت الاسلام میرعمادی تصریح کرد: میراث فرهنگی می‌گوید برای بازسازی قلعه‌ فلک‌الافلاک بودجه ندارد اما چگونه اموال بیت‌المال و اعتبارات را صرف برنامه‌هایی می‌کند که با شرع و قانون منافات دارند؟ آیا در شورای فرهنگ عمومی و در تقویم رسمی کشور روزی تحت عنوان «گُلونی» نام‌گذاری شده است؟ آیا برای اجرای این همایش مجوزی دریافت شده است، اگر مجوزی داده نشده چرا با این اقدام برخورد نمی‌شود؟

 

وی بیان کرد: اظهارات برخی از مسئولان برگزارکننده این همایش در پاسخ به اعتراضات این بوده که استقبال از این همایش آن‌قدر زیاد بوده که مدیریت آن امکان‌پذیر نبوده، حال باید به این افراد گفت: وقتی توان کنترل یک مراسم را ندارید چرا به اقدام به برگزاری آن می‌کنید؟

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: امروز عکس دختران لر دست‌به‌دست در فضای مجازی می‌چرخد و بسیاری از افراد به این مسئله معترض‌اند و کمترین خواسته مردم لرستان، عزل مسئولان برگزارکننده این همایش است.

 

وی تصریح کرد: مسئولان قضایی، امنیتی و انتظامی باید موضوع را بررسی کنند و با مسئولان خاطی و قانون‌شکن برخوردی جدی داشته باشند تا بار دیگر شاهد این‌گونه اقدامات خلاف شرع و قانون در استان نباشیم.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • ناشناس

    تغییر امام جمعه پلدختر تبانی انتخاتی یا تصمیم اداری /چه کسانی اشک نماز گزاران پلدختر را در آوردند ؟! http://poldokhtarkhabar.com/

  • ناشناس

    امام جمعه پلدختر یک شیر پیای لر است هرکجا باشد واقعا سرباز خالص رهبر است

  • ناشناس

    امام جمعه پلدختر یک شیر پیای لر است هرکجا باشد واقعا سرباز خالص رهبر است

  • سربازولایت

    جای بسی تاسف است که سایت وزین لرستان خبر بدون اطلاع ازوضعیت پلدخترمحلی شده برای تبلیغ سایت های مجعول و افرادی گردیده که فقط شعارولایت سرمیدهند آمار بعمل خلاف اوامر ولایت واصول گرایی عمل میکنند

    • لر خوش زبان

      از قدیم االایام نماز جمعه پایگاه ولایت و امام جمعه نماینده ولایت بوده ...

      خیلی جالب کامنت سرباز ولایت که بدون شک از عمروعاص های زمان است سایت ارزشمند لرستان خبر را متهم به طرفداری از شعار ولایت میکند

      ایا حمایت از امام جمعه توسط کاربران شعار دادن است یا امثال شما 2یا 3نفراهل شعارید

      زنده باد لروند زنده باد سایتهای ولایتمدار

      زنده باد بسیج ومرگ بر مخالفین نمازجمعه

نظرات