نماینده مقام معظم رهبری در افغانستان:

نماینده مقام معظم رهبری در افغانستان گفت: براثر فشارها و تحریم‌های دشمنان مشکلاتی در جامعه ایجادشده است اما موفقیت‌های بزرگی نیز در کشور حاصل‌شده، از طرفی تحریم ایران سبب متضرر شدن بسیاری از کشورهای تحریم کننده نیز شده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین ابراهیمی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) که در حوزه کمالیه خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: خداوند در قرآن به‌واسطه دو نعمت بر انسان منت گذاشته ، نخست برانگیخته شدن پیامبر(ص) و نعمت دیگری که در زمان آینده است باز پس گرفتن زعامت و رهبری جامعه و واگذاری آن به فرد شایسته آن است.

 

وی در رابطه با چگونگی تحقق وعده‌های الهی، افزود: در تمام آیات قرآن، همواره تحقق وعده‌ها مشروط بوده است به‌عبارت‌دیگر هرگاه سخن از وعده‌ای به میان آمده شروطی نیز برای تحقق آن ذکرشده است، که برای مثال می‌توان به عباراتی مانند«ادعونی استجب لکم، مرا بخوانید تا اجابت کنم شمارا» اشاره کرد.

 

نماینده مقام معظم رهبری در افغانستان عنوان کرد: امام خمینی(ره) کسی بود که وعده‌های الهی را درک کرد و به شرایط تحقق آن‌ها پی برد، در نتیجه موفق شد کار را انجام دهد که تمام بزرگان دین به آن معتقد بودند ولی برای برخی شرایط فراهم نشد و بعضی دیگر جرئت حضور در صحنه را نداشتند و امام خمینی(ره) فرمود:«من مثل کسانی نیستم که فتوایی بدهم و در خانه بنشینم، اگر فتوا دادم برای اجرای آن نیز تلاش می‌کنم».

وی سعه‌صدر را یکی از ویژگی‌های بارز امام خمینی(ره) دانست و تصریح کرد: قیام امام خمینی(ره) وصف‌ناپذیر است و تدبیری که ایشان اندیشید در ردیف تدابیر انبیا و ائمه معصومین(ع) بوده و مقام معظم رهبری در رابطه با امام خمینی(ره) فرمود:« این انقلاب بی‌نام خمینی در هیچ‌جای دنیا شناخته‌شده نیست».

ابراهیمی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) مقرب درگاه الهی و موردعنایت ویژه پروردگار و حضرت بقیه‌الله بوده است؛ امام راحل (ره) فقیهی جامع‌الشرایطی بود که فقه را زنده کرد و حوزه‌های علمیه را به سمت فقه جواهری هدایت کرد.

وی بیان کرد: نبی مکرم اسلام(ص) فرمود: «اگر بر نفستان مسلط شوید، هرآن چه من می‌بینم و می‌شنوم شما هم می‌توانید ببینید و بشنوید» و امام خمینی مصداق تسلط بر نفس بود، ایشان بنا به فرموده امام علی(ع)، با عمل خود جامعه را هدایت کرد و پیش از هر چیز به خودسازی و اصلاح شخصیت خویش پرداخت.

نماینده مقام معظم رهبری در افغانستان عالم به زمان بودن را یکی دیگر از ویژگی‌های بارز امام خمینی(ره) دانست و گفت: امام خمینی(ره) مسائل پیچیده و بغرنج را به‌نحوی ساده و روان شرح می‌داد که تمام مردم جامعه، منظور ایشان را درک می‌کردند.

وی بابیان اینکه امام راحل جامع همه فضایل و تارک رذایل بود، افزود: امام خمینی(ره) فیلسوفی لایق و زبردست، ادیبی شایسته و دارای نفوذ کلام، استاد اخلاق و به تعبیر مقام معظم رهبری، عبدی صالح بود.

حجت‌الاسلام ابراهیمی بابیان اینکه شهید مطهری امام خمینی(ره) را دارنده چهار باور معرفی کردند، عنوان کرد: شهید مطهری در بیانات خود فرمود: «امام خمینی(ره)، نمود ایمان و باور به خدا، باور به سخن خود، ایمان به مردم و ایمان به هدف بود».

وی بابیان اینکه اخلاص، مهم‌ترین عامل تأثیربخشی به کلام امام خمینی(ره) بود، خاطرنشان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم بر ضرورت اخلاص در عمل اشاره‌کرده است و امام خمینی(ره) نمونه اخلاص در عمل و گفتار بود.

نماینده مقام معظم رهبری در افغانستان تصریح کرد: ایمان به خدا، وحدت و یکپارچگی و تبعیت از ولایت و رهبری سه رکن مهم پیروزی و موفقیت جامعه است که لازمه تداوم و حفظ انقلاب اسلامی نیز محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به لزوم تبعیت از مقام ولایت‌فقیه از منظر ائمه اطهار(ع)، بیان کرد: رسول گرامی اسلام(ص) می‌فرماید: «به سخن کسی که از طرف خدا زعامت  و رهبری جامعه را برعهده‌گرفته گوش دهید که عامل  وحدت، انسجام و یکپارچگی جامعه است».

حجت‌الاسلام ابراهیمی گفت: امام علی(ع) نیز فرمود: «جایگاه رهبری در جامعه به‌سان نخ تسبیح است که همه دانه‌های ریز و درشت را با یک برنامه‌ریزی دقیق در کنار یکدیگر قرار می‌دهد و اگر این نخ پاره شود، همه پراکنده‌شده و هرگز به حالت اولیه برنمی‌گردند».

نماینده مقام معظم رهبری در افغانستان عنوان کرد: امام رضا (ع) در رابطه با جایگاه ولی‌فقیه می‌فرماید: «کسی به که برای رهبری مسلمانان برمی‌گزیند، سعه‌صدر عطا کرده و چشمه‌های دانش و حکمت را بر زبانش جاری می‌کند، در هر حادثه‌ای آنچه خیر باشد، به او الهام می‌کند و سینه‌اش را آن‌قدر به نور الهی آراسته می‌کند که در مقابل هیچ سؤالی درمانده نمی‌ماند و حیران و سرگردان نمی‌شود».

وی تصریح کرد: امروز شرایط منطقه به‌گونه‌ای است که چند کشور خون‌خوار و زالو صفتی که در طول تاریخ خون ملت‌ها را مکیده‌اند، خود را جامعه جهانی معرفی کرده و در تهدیدهای خود، قطع ارتباط و تحریم خود را به‌منزله تحریم تمام دنیا تلقی می‌کنند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی خاطرنشان کرد: براثر فشارها و تحریم‌های دشمنان مشکلاتی در جامعه ایجادشده است اما موفقیت‌های  بزرگی نیز در کشور حاصل‌شده، از طرفی تحریم ایران سبب متضرر شدن بسیاری از کشورهای تحریم کننده نیز شده است.

وی بیان کرد: امروز ایران در موضع قدرت و عزت و سرافرازی بار گرفته و مقام معظم رهبری نیز در اوج کرامت و عزتمندی است و سخنش در دنیا تأثیرگذار است، چه توافق بشود و چه نشود، قطع به‌یقین عزت از آن خدا، پیامبر، ائمه معصومین  و مؤمنان است.

نماینده مقام معظم رهبری در افغانستان گفت: ولایت، انتخاباتی نیست که بارأی مردم تعیین شود، بلکه انتسابی است که از سوی خداوند متعال و به‌وسیله اولیای خدا انجام می‌گیرد و امروز مجلس خبرگان مسئول پیاده کردن ملاک‌های الهی است بنابراین بر همه لازم است که از مقام ولایت‌فقیه که یک منصب الهی است تبعیت کنند تا به عزت و سربلندی دست یابند.

وی بابیان اینکه دستیابی به هدف مستلزم تلاش، مجاهدت و تحمل سختی‌هاست، بیان کرد: انقلاب اسلامی به‌آسانی به پیروزی نرسید و امام خمینی(ره) نیز در این راه سختی‌های فراوانی را تحمل کرد همان‌طور که انبیا و امامان معصوم پایداری و تحمل کردند.

انتهای پیام/

 
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات