لرستان خبر گزارش می دهد؛

پلمب شدن چندباره تنها مرکز آموزشی و رفاهی فرهنگیان لرستان از سوی شهرداری خرم‌آباد سبب اختلافاتی بین استانداری، آموزش و پرورش و شهرداری شده و طرفین خواهان مشخص شدن وضعیت تجاری یا آموزشی بودن آن شده‌اند.

به گزارش لرستان خبر، در جلسه شورای آموزش و پرورش لرستان موضوع پلمب با جوش چند باره خانه معلم خرم‌آباد همانند جلسات قبل این شورا مطرح شد.

 

موضوعی که آموزش و پرورش و شهرداری هنوز به تفاهم برای حل این مشکل نرسیده‌اند.

 

گودرز کریمی فر مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در رابطه با پلمب خانه معلم خرم‌آباد اظهار داشت: تنها مرکز آموزشی رفاهی ما برای مهمانان ما خانه معلم است که انتظار تعیین و تکلیف آن راداریم تا کمتر شاهد پلمب از سوی شهرداری منطقه یک باشیم.

 

وی افزود: شهرداری به خاطر مبلغی حدود 20 میلیون تومان یا 100 میلیون تومان این مرکز که با کاربری یک مرکز آموزشی رفاهی فعال است نه تجاری را پلمپ می‌کند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان بیان کرد: حدود یک هفته پیش درب این مرکز جوش شده بود و جنبه زیبایی ندارد چراکه افرادی تصور می‌کنند آموزش و پرورش و شهرداری به جان یکدیگر افتاده‌اند.

 

وی عنوان کرد: این مرکز در ماه بیش از یک‌میلیون تومان درآمد ندارد پس درآمدزا نیست درحالی‌که در استان خراسان 36 مرکز رفاهی وجود دارد که بدون کوچک‌ترین مشکلی فعالیت می‌کنند.

 

کریمی فر تصریح کرد: این مرکز یک مرکز عام‌المنفعه بوده و حدود سه بار است این مرکز پلمب می‌شود حتی یک روز ما مجبور شدیم مهمان خود را از درب پشتی به داخل مرکز ببریم و این جنبه زیبایی ندارد.

 

وی خاطرنشان کرد: به فرض اینکه آموزش و پرورش بدهکار باشد ولی پنج سال است سه ملک از آموزش و پرورش توسط شهرداری تملک شده با خواهش و تمنا حل کردیم و حدود چهار میلیارد تومان از شهرداری طلب داریم ولی تاکنون در این مورد صحبت نکردیم.

 

عیدی بیرانوند، شهردار خرم‌آباد نیز دراین‌باره اظهار داشت: هر جایی که فقیر است تمام دستگاه‌ها فقیر هستند شهرداری نیز یک سری مطالبات دارد چراکه پرداختی‌های مردم 9 درصد است.

 

وی با اشاره به اینکه مطالباتی شهرداری از خانه معلم دارد، افزود: به هر دلیلی زمانی که اخطار می‌دهیم به اخطار توجه نمی‌شود.

 

شهردار خرم‌آباد عنوان کرد: حمل زباله این محل‌ها روزی یک کامیون است و تعهد حل یک‌ماهه داده‌اند، ولی عملی نمی‌کنند درحالی‌که شهرداری نیز حدود هفت ماه به نیروی خود دیون دارد و به دنبال مطالبات خود است.

 

وی گفت: جوش کردن تدبیر همه شهرداری‌های کشور است و تعهد می‌دهم یک‌ماهه این موضوع حل شود.

 

هوشنگ بازوند استاندار لرستان نیز با ابراز تأسف در مورد پلمب درب خانه معلم اظهار داشت: این دوران گذشته که شهرداری با یک موتور جوش برای حل مشکل رفته و درب خانه معلم را جوش کرده است.

 

وی بابیان اینکه آیا تدبیر شما به عنوان یک شهردار این است که هر کس به شما پول ندهد درب مغازه‌ها و یا دفترهایشان را جوش کنید، عنوان کرد: اگر در پرداخت مطالبات شما کوتاهی می‌شود و چنین موضوعی مطرح است باید به استانداری اطلاع دهید تا از حساب آن‌ها کم شود و قانونی باید با این قضیه برخورد کرد.

 

استاندار لرستان گفت: پلمب و جوش کردن ادارات کار درستی نیست و آخرین راه‌کار شما قانونی برخورد کردن است نه جوش کردن درب و در شأن یک شهردار نیست که جوشکار ببرد و درب یک اداره را پلمپ و جوش کند.

 

به گزارش لرستان خبر، شهرداری خرم آباد که برای عمران و زیباسازی شهری نیاز به تزریق بودجه های مناسب و به موقع دارد بیش از چند صد میلیون از ادارات مرکز لرستان طلب دارد ولی این مجموعه ها بدهی خود را پرداخت نکرده اند تا خدمات رسانی به شهروندان نیز با مشکل روبه رو شود به طوری که بعضا زباله های سطح شهر به دلیل پرداخت نشدن مطالبات کارگران جمع آوری نمی شود.

 

عدم پرداخت بدهی ادارات سبب شده که حقوق کارگران شهرداری پرداخت نشود و زندگی این قشر زحمت کش و دلسوز را نیز با مشکل روبه رو کند. منبع:

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • ناشناس

    استانداری قبل از وقوع این مباحث باید ورود کند و این گونه مشکلات را برطرف کند نه این که بعد از این اتفاقات دست بالا بگیرد و به این و اون حمله کند

نظرات