رئیس پارک علم وفناوری لرستان:

رئیس پارک علم وفناوری لرستان گفت: بزرگ‌ترین مرکز تحقیق و توسعه گیاهان دارویی کشور تا دو سال دیگر در لرستان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش لرستان خبر، مجید یاراحمدی اظهار داشت: در بحث راه‌اندازی  مرکز تحقیق و توسعه گیاهان دارویی در لرستان تفاهم‌نامه‌ای با هندوستان بسته شد که در این راستا کشت 200 گیاهان دارویی مدنظر است.

 

وی با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی این مرکز توسعه گیاهان دارویی از توان‌بخش خصوصی استفاده می‌شود، افزود: کارهای اولیه راه‌اندازی مرکز توسعه گیاهانی دارویی، انجام‌شده که پیش‌بینی می‌شود تا دو سال آینده به بهره‌برداری برسد.

 

رئیس پارک علم وفناوری لرستان بابیان اینکه 90 فناوری در لرستان تجاری‌سازی شده، عنوان کرد: در حال حاضر 85 شرکت دانش‌بنیان در لرستان وجود دارد که می‌توانند بر اساس ماده 3 موردحمایت شرکت دانش قرار گیرند.

 

وی با اشاره به اینکه 70 هسته فن‌آور در لرستان وجود دارد، بیان کرد: 85 شرکت دانش‌بنیان لرستان از انواع حمایت‌های پارک علم وفناوری که شامل حمایت مالی، فضای فیزیکی، مشاوره و دوره آموزشی است استفاده کرده‌اند.

 

یاراحمدی با اشاره به اینکه پارک علم وفناوری لرستان در سطح بین‌المللی با کشورهای ترکیه، ترکمنستان و هندوستان تعامل دارد، خاطرنشان کرد: پارک علم وفناوری لرستان در ترکیه با شرکت بین‌المللی کوزا در پنج محصول با برند مشترک قرارداد همکاری بسته است.

 

وی در رابطه با پروژه عمرانی پارک علم وفناوری لرستان،گفت: تا پایان سال 94، شش هزار متر از پارک علم وفناوری لرستان راه‌اندازی می‌شود که در این راستا سازمان شرکت پژوهشگاه، اداری، ساختمان شرکت چند مستأجره هم تا پایان بهار 95 به بهره‌برداری می‌رسد.

 

رئیس پارک علم وفناوری لرستان تصریح کرد: تاکنون 11 میلیارد تومان برای ساخت پروژه پارک علم وفناوری لرستان هزینه شده که حدود 11 میلیارد تومان دیگر برای ادامه ساخت آن نیاز است.

 

وی با بیان اینکه در بحث شرکت‌های دانش‌بنیان یک اشتباه مفهومی شکل‌گرفته، گفت: برخی افراد تصور می‌کنند شرکتی دانش‌بنیان است که در سامانه وابسته به معاونت علمی وفناوری ثبت‌نام و تأیید شده باشد درحالی‌ که این‌گونه شرکت‌های دانش‌بنیان دودسته هستند.

 

یاراحمدی عنوان کرد: یک دسته پارک علم وفناوری و مراکز رشدی هستند که دستاوردهای علمی و نوآوری داشته و این نوآوری‌ها قابلیت تجاری‌سازی داشته باشند و دسته دیگر دو واحد تحقیق و توسعه صنایعی هستند که با محوریت ارتقا تکنولوژی فعالیت می‌کنند بنابراین این شرکت اگر بخواهند از طریق صندوق توسعه نوآوری شکوفایی حمایت شود باید در سامانه دانش‌بنیان ثبت‌نام کند. منبع:

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات