امام جمعه بروجرد:

لرستان خبر: امام جمعه بروجرد گفت: شهرستان بروجرد در سال گذشته در زمینه فرهنگ‌سازی زکات رتبه نخست را در استان کسب کرده است.

به گزارش لرستان خبر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن ترابی عصر امروز در جلسه ستاد احیاء زکات این شهرستان اظهار داشت: شهرستان بروجرد در سال گذشته در زمینه فرهنگ‌سازی زکات رتبه نخست را در استان کسب کرده است.

 

وی با اشاره به این‌که میزان کمی از سطح زیرکشت شهرستان به غلاتی که پرداخت به آن‌ها تعلق می‌گیرد، اختصاص داشته است، افزود: با این وجود شهرستان بروجرد در سال گذشته در زمینه جمع‌آوری زکات رتبه سوم استانی را از آن خود کرده است.

 

امام جمعه بروجرد به نقش رسانه‌ها در امر زکات تأکید و عنوان کرد: با توجه به نقش خوبی که رسانه‌ها در سال گذشته در این زمینه داشته‌اند بنابراین استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ها در راستا تقویت فرهنگ پرداخت زکات ضروری است.

 

وی با اشاره به توفیقات خوبی که در پرداخت زکات به دست آمده است، تصریح کرد: اهمیت زکات به قدری است که در قرآن کریم در کنار نماز ذکر شده است و در دین اسلام یکی از عوامل عدالت اجتماعی زکات است.

 

ترابی بیان کرد: یکی از راهکارهای اجرای عدالت اجتماعی در جامعه و کاهش فاصله طبقاتی، پرداخت زکات و مصرف آن برای نیاز فقرا است.

 

وی به برگزاری مسابقه انشانویسی با موضوع زکات در بین دانش‌آموزان اشاره و خاطرنشان کرد: فعالیت‌های خوبی از محل پرداخت زکات انجام شده است.

 

علی معظمی گودرزی، رئیس کمیته امداد بروجرد در این نشست اظهار داشت: ستاد احیا زکات این شهرستان با توجه به گذراندن مراحل بلوغ خود در بخشنامه جدید به شورای زکات تغییر یافته است.

 

وی افزود: اعتبارات به دست امده از محل جمع آوری زکات برای نیازمندان، مساجد، حسینیه‌ها و خانه‌های عالم هزینه می‌شود که در صورت نیود این موارد صرف فعالیت‌های عمرانی می‌شود.

 

رئیس کمیته امداد بروجرد عنوان کرد: در بخشنامه سال گذشته مقرر شد 20 درصد از درآمد زکات در بروجرد برای تهیه جهیزیه نیازمندان هزینه شود که در سال گذشته 183 مورد جهیزیه از محل اعتبارات کمیته امداد تهیه شد.

 

وی به کسب رتبه برتر بروجرد در مستندساز اطلاعات اشاره و تصریح کرد: پیش از این فعالیت‌هایی که از محل اعتبارات کمیته امداد انجام می‌شد، به صورت دستی ثبت می‌شد که از نیمه سال گذشته به صورت کامپیوتری انجام شد.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات