گزارش اخیر شورای کارشناسان کمیته تحریم ایران در سازمان ملل می گوید هیچ کشوری گزارشی از سفر سرلشگر قاسم سلیمانی به مناطق و کشورهای ممنوع شده توسط سازمان ملل ارائه نداده است.

پایگاه خبری بلومبرگ در خبری به گزارش اخیر شورای کارشناسان کمیته تحریم ایران در سازمان ملل، پرداخت. در این گزارش، به عدم وجود هر گونه فعالیت مبنی بر دور زدن تحریم‌ها توسط ایران اشاره شده است. از جمله اینکه هیچ کشوری تا این لحظه گزارشی از سفر سرلشگر قاسم سلیمانی –فرمانده سپاه قدس- به مناطق و کشورهای ممنوع شده توسط سازمان ملل ارائه نداده است. این گزارش می افزاید: این در حالی است که وی در تصاویر و فیلم‌های اخیرا منتشر شده در عراق، سوریه، و لبنان در حال آموزش و سازمان‌دهی رزمندگان شیعه نشان داده شده است.

 
هیچ نشانی از دور زدن تحریم‌ها از سوی ایران وجود ندارد

به ادعای بلومبرگ، هم اکنون گزارش مذکور جنجال بسیاری را در میان مخالفان ایران همچون بنیامین نتانیاهو –نخست وزیر اسراییل- و برخی از نمایندگان حزب دموکرات و حزب جمهوری‌خواه آمریکا که اوباما را به سازش با ایران جهت حصول توافق هسته‌ای متهم می‌کنند، به وجود آورده است.

با این توصیف، ادعای مورخ 20 آوریل 2015 دولت انگلیس مبنی بر خرید تجهیزات هسته‌ای توسط ایران از دو شرکت موجود در لیست سیاه سازمان ملل، به شدت زیر سوال می‌رود. علاوه بر این، دو کشوری که نام آنها افشا نشده، پیش از ارائه این گزارش تلاش بسیاری را صرف کردند تا این شورا را متقاعد کنند که ایران به وسیله تجار خود از طریق دو بانک برون مرزی که در لیست تحریم نیستند تلاش کرده تا پول خرید تجهیزات را پرداخت نماید.

به نظر می‌رسد پیش از وقوع توافق هسته‌ای، لابی اسراییل و طرفین مذاکره همچون انگلیس، از هیچ‌گونه افترا و تلاشی برای تخریب و محکومیت ایران و عدم حصول توافق دریغ نمی‌کنند و حال با ارائه گزارش فعلی، به شدت خشمگین شده‌اند. منبع:‌مشرق

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات