لزوم شناسایی محرکین تجمع غیرقانونی اکباتان

ساخت و تکمیل دارالقرآن محله اکباتان برای چندمین بار با جریان‌سازی مشکوک برخی افراد با مشکل مواجه شده است. این بار آشوب گران با شعارهایی تاریخ گذشته و تحت حمایت برخی از سایت‌های ضدانقلاب تجمعی فاقد مجوز همراه با آسیب رساندن به ساختمان دارالقرآن و ضرب و شتم نگهبانان و مردم به راه انداختند.

ماجرا از این قرار است که مدتی پیش ساخت دارالقرآن و مجموعه‌ای فرهنگی در زمینی بلا استفاده در منطقه اکباتان در دستور کار شهرداری و هیئت عشاق المهدی(عج) قرار گرفت. این زمین که پیش از این پاتوق برخی جوانان برای انجام اعمال خلاف عفت عمومی بود با آغاز احداث دارالقرآن به مامن شهروندان منطقه تبدیل شده است.در حالی که مراحل ساخت دارالقرآن پایان یافته است و مسئولین در آستانه افتتاح دارالقرآن اکباتان بودند مجددا تجمعی مشکوک در مقابل ساختمان با حمایت و فضاسازی شورایاری محله ترتیب داده شد که با وارد آمدن خساراتی به اموال عمومی و درگیری میان نگهبانان همراه شد.  


آتش افروزی شورایاری محله اکباتان


به گفته معاون شهردار ناحیه 6 منطقه 5 پیش از این جمعی از افراد با پیشینه قابل تامل، حاشیه‌سازی برای این مجموعه را آغاز کرده‌ بودند و با شبهه افکنی در میان شهروندان سبب ایجاد وقفه در ساخت آن شدند.


به گفته حسینیان شورایاری جدید محله از ابتدا در اثر سوء برداشت از اهداف ساخت این مجتمع، جلوگیری از ساخت آن را شعار خود در انتخابات شورایاری قرار داد و با ارائه اطلاعات غلط به مردم محله توانست با همین شعار و ادعای آثار زیست محیطی منفی این پروژه! رای مردم را کسب کند.وی افزود: ادعای آثار منفی زیست محیطی برای این مجموعه در حالی مطرح می‌شود که پیش از اجرای طرح، تنها چند درخت انگشت شمار در زمین مورد اشاره وجود داشت اما با اجرای پروژه تاکنون حدود 600 اصله نهال در مجاورت مجتمع کاشته شده است.


معاون شهردار ناحیه 6منطقه 5 گفت: از سوی دیگر برخی افراد که زمین متروکه را به محل ملاقات‌ها و رفتارهای غیرعرفی خود تبدیل کرده بودند، از فضای امن ایجاد شده ناراضی هستند و شبهه افکنی در میان شهروندان منطقه را آغاز کرده‌اند.


ادعای دیگر مخالفان اجرای پروژه دارالقرآن این است که این مجتمع قرار است یک مجتمع تجاری باشد در حالی که در هیچ مرحله‌ای از طراحی و ساخت پروژه، تعریفی جز فعالیت فرهنگی و دارالقرآن دیده نشده است.


شایان ذکر است مشاع بودن زمین نیز از دیگر ادعاهای مخالفان طرح بود که در این مورد نیز شهرداری با سند و مدرک ثابت کرد زمین مربوطه مشمول املاک مشاع اکباتان نیست و مالکیت آن در اختیار شهرداری قرار داشته است.


به گفته مسئولین امر، تاکنون جلسات مختلفی با افراد معترض به احداث دارالقرآن برگزار و نظر موافق بسیاری از شهروندان جلب شده اما شورایاری محله همچنان در حال انتشار اخبار نادرست در مورد این پروژه است.


تهییج افکار عمومی با ایلنا و شهروند


روزنامه شهروند در رفتاری عجیب با حمایت از جریان رسانه‌ای فعالین سازمان منافقین، با پوشش جریان‌سازی چند ماه اخیر، تجمع روز 5 شنبه را تیتر کرد و  از حضور 70 نفر در تجمع مذکور خبر داد.


این رفتار عجیب رسانه‌ای در حالی صورت گرفت که این روزنامه از پژمان پشمچی‌زاده، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران که پیش از این شهردار منطقه پنج تهران بود به عنوان کسی نامبرده که «ساخت این دارالقرآن در زمان شهرداری او در اکباتان آغاز شده» است. نحوه چینش خبر به شکلی است که با تحریک افکار عمومی و تهییج واکنش‌های آتی اختلاف میان شهرداری و قوه قضائیه را مستمسک قرار داده و از «تخلفی بزرگ» به نام ساخت دارالقرآن جلوگیری شود!


یکی از معترضین که تریبون روزنامه شهروند به وی اختصاص داده شده مدعی شد: «دراین‌باره حکم دیوان عدالت اداری را علیه شهرداری منطقه ٥ گرفته‌ایم. این حکم که اول تیر صادر شده، مدتی است به شهرداری منطقه و ناحیه ابلاغ شده اما آنها تمکین نمی‌کنند و هنوز در حال ساخت این ساختمانند؛ نه‌تنها ساخت‌وساز می‌کنند، بلکه مرتب فضای بیشتری را اشغال می‌کنند.»


همچنین در جریان حادثه اخیر، روز گذشته دو تن از اعضای شورایای محله اکباتان با تحریف اوضاع و مطرح ساختن ادعاهای قابل بررسی با خبرگزاری ایلنا مصاحبه کرده‌اند ایلنا در اقدامی قابل تأمل با هدف امنیتی نشان دادن ماجرا! نام یکی دیگر از اعضای شورایاری مصاحبه شونده را مخفی کرده است که این رفتار قابل تامل، تایید‌کننده اظهارات معاون شهردار منطقه در نقش داشتن عواملی خاص در فضاسازی میان مردم و تحریک افکار عمومی است.
حمایت ساکنین و مخالفت منافقین!


ابوالقاسم طالبی، کارگردان سینمای ایران که در منطقه اکباتان تهران سکونت دارد در واکنش به این کارشکنی‌ها گفت: می‌خواهم از شهرداری منطقه 5 تهران به‌دلیل تاسیس یک دارالقرآن و حسینیه در فاز 2 شهرک اکباتان تشکر کنم؛ چون فاز دو تنها یک مسجد دارد و آن هم خیلی دور است و مردم برای استفاده باید با اتومبیل بروند و مسجد رفتن برای کسانی که در شهرک هستند آسان نیست.


طالبی به تاسیس دارالقرآن در فاز 2 اکباتان اشاره کرد و افزود: امیدوارم شورای شهر تهران این حرکت را پشتیبانی کند چرا که این محل می‌تواند به عنوان محل تجمع بچه‌های متدین و مومن استفاده شود و جوانان و نوجوانان در آن اوقات فراغت خود را سپری کنند و در ایام محرم هیئت داشته باشند و در واقع از تلف شدن اوقات شان جلوگیری کند.وی در پایان به برخی کارشکنی‌ها برای تاسیس این دارالقرآن اشاره کرد و گفت: عده‌ای به دنبال تعطیلی این محل بودند اما از شهرداری و شورای شهر ممنونیم که به پای تاسیس آن ایستادگی کردند. قابل ذکر است یکی از سایت‌های خبری سازمان منافقین تجمع 70 نفری مذکور را با تیتر «حمله نیروهای سرکوبگر انتظامی به شهرک اکباتان در وحشت از شعارهای اشرف‌نشان»(!) پوشش داد و روزنامه شهروند نیز در حمایت از همین خط خبری از تیتر « ضرب و شتم اکباتانی‌ها» با مقصر جلوه دادن شهرداری و مردم منطقه استفاده کرد.


برگزاری این تجمع و واکنش‌ها نسبت به آن در حالی است که رسانه‌های ضد انقلاب «مجاهد» وابسته به سازمان‌منافقین، «همبستگی ملی» وابسته به جریان سلطنت‌طلب، «ایران کارگر»، «بالاترین» و غیره با ذوق زدگی و در اظهارنظرهایی مضحک مبنی بر «اعتراض به ساخت یک مرکز جاسوسی و سرکوب» به حمایت از تجمع افراد به اصطلاح «حامی محیط زیست» پرداختند.

 

اکنون با پوشش مشکوک این تجمع توسط رسانه‌های ضد انقلاب دسته چندمی این سؤال پیش می‌آید که جریان مخالف تاسیس دارالقرآن در شهرک اکباتان وابستگی سیاسی به جریان‌های ضد انقلاب و خارج‌نشین دارد یا نوع رفتار و عملکرد معترضین باعث شده است رسانه‌های ضد انقلاب از آن استقبال کرده و به دنبال سوء استفاده از جریان مذکور باشد؟نانوشته نباید گذاشت‌که جریان خاصی در این قضیه در صدد است با به میدان کشیدن مردم و شهروندان عادی که بعضاً نسبت به اصل موضوع هم بی‌اطلاع‌اند، به اقدامات منافقانه خود پوشش مردمی ببخشند که این مورد هوشیاری مردم را طلب می‌کند. منبع: کیهان

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات