لرستان خبر گزارش می دهد؛

صندلی های خالی سینما در انتظار تماشاچیان است، تماشاچیانی که محتوای فیلم را عامل مهمی برای رفتن به سینما می دانند.

به گزارش لرستان خبر، سالن های سینما یکی از اماکن فرهنگی-هنری محسوب می شوند که خانواده ها و جوانان می تواند برای تماشای فیلم های مختلف با موضوعات روز به سینماها مراجعه نمایند. 

 

طی چند سال اخیراغلب سینماها از نبود تماشاگر در سالن ها رنج می برند و به ندرت دیده می شود که یک سالن سینما از تماشاچی پر شود. در این میان وضعیت سینماها وامکانات محدود از یک طرف و گسترش وسایل ارتباطی و تماشای فیلم های سینمایی به واسطه ابزار های مختلف از سوی دیگر سبب شده تا وضعیت سینماها چنین باشد. 

 

شاید در زمانهای نه چندان دور بهترین تفریح و سرگرمی خانواده ها و جوانان خصوصا در ایام تعطیل، تماشای یک فیلم سینمایی آن هم در فضای سینما بود اما امروزه این تفریح به حاشیه رفته و به ندرت خانواده ها پا در سالن ها سینما می گذارند.

 

 

توسعه و ترویج وسایل ارتباطی نوین از جمله سی ‌دی، ماهواره، اینترنت، فن‌آوری‌های بصری و صوتی و توسعه شبکه‌های تلویزیونی و ماهواره‌ای نیز دست به دست هم داده اند تا رکود سینماها روند صعودی داشته باشد. البته شاید بتوان گفت یکی دیگر از دلایل بی رونقی در سینما، عدم نمایش فیلم های مناسب با جامعه و مورد نیاز فرهنگ مردم و جوانان است .

 

 قدمت سینما در بروجرد به حدود نیم قرن می رسد و در بروجرد دو سینما وجود دارد که سینما فلسطین بروجرد در سال 1342 تاسیس شد و با ظرفیت یک هزار و 17 صندلی از بزرگ ترین و قدیمی ترین سینما های غرب و جنوب کشور می باشد. اما دیگر سینمای بروجرد سینما آزادی است که در زلزله سال 85  دچار آسیب فراوان شد و هم اکنون 9 سال است که این سینما تعطیل و دیگر تماشاچی روی صندلی این سالن برای تماشای فیلم وجود ندارد که در طول سال چند بار در این سالن سینما نمایشگاه های کتاب برپا می شود . در ادامه مدیر امورسینمای لرستان  در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: هم اکنون روزانه دو فیلم سینمایی در سینما فلسطین بروجرد اکران می شود اما مخاطبان زیادی ندارد. 

 

"سیاوش بیرانوند" افزود: محتوای فیلم ها در جذب تماشاچی تاثیر زیادی دارد به طوری که برخی از فیلم ها با محتوای مناسب تهیه می شوند و تماشاچیان زیادی از آن استقبال می کنند اما برخی ازفیلم ها تنها برای گروه سنی خاص تهیه می شود که مخاطب زیادی را جذب نمی کند.

 

 

 وی قیمت بهای بلیط را از دیگر مشکلات سینماها عنوان کرد و افزود: بهای بلیط در برخی موارد از نظر اقتصادی سبب شده تا مردم به سینماها مراجعه نکنند چرا که می توانند این فیلم سینمایی را با قیمت مناسب تری در منزل مشاهده نمایند. 

 

به گفته وی برخی از مکان ها و سالن های سینما های بازسازی شده و همه امکانات لازم برای سالن ها در نظر گرفته شده اما باز هم در جذب تماشاچی تاثیری نداشته و مهمترین اصل برای این که تماشاچی رغبتی برای رفتن به سینما داشته باشد ، محتوای فیلم است. بیرانوند اظهار داشت: قطعا در صورتی که محتوای فیلم ها متناسب با جامعه و برای سنین مختلف باشد می تواند علاوه بر جذب تماشاچی و رونق در سینماها در پر کردن اوقات فراغت تاثیر زیادی داشته باشد.

 

وی بیان کرد: فضای سینما فلسطین بروجرد بسیار زیاد است و در همین راستا طرحی پیشنهاد شده تا در فضای سینما چند سالن دیگر تجهیز ومجزا شود و بتوان در طول روز تعداد فیلم های بیشتری را نمایش داد. مدیر امورسینمای لرستان  با اشاره به وضعیت سینما آزادی بروجرد افزود: این سینما در زلزله سال 85 آسیب جدی دید که باید بازسازی شود. منبع: بازتاب بروجرد

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات