عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

لرستان خبر: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: افشاگری از رسالت‌های خبرنگاران است اما گاه برخی خبرنگاران به دلیلی عدم آگاهی از گزارشات خود، عامل وارد شدن ضربه به نظام جمهوری اسلامی ایران شده‌اند.

به گزارش لرستان خبر، عزت‌الله ضرغامی عصر امروز در آیین گرامیداشت روز خبرنگار در شهرستان بروجرد اظهار داشت: وظیفه خبرنگاران آگاهی‌بخشی به مردم است که کاری پیچیده است و خبرنگاران با این کار خود را در معرض خطر قرار می‌دهند.

 

وی ضمن تأکید بر این‌که خبرنگاران باید نسبت به افشاگری خود آگاهی کامل داشته باشند، افزود: افشاگری از رسالت‌های خبرنگاران است اما گاه برخی خبرنگاران به دلیلی عدم آگاهی از گزارشات خود، عامل وارد شدن ضربه به نظام جمهوری اسلامی ایران شده‌اند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی  خبرنگاران را افرادی ایثارگر دانست وعنوان کرد: اخباری که به دست مردم ی‌رسد نتیجه تلاش افراد فعال و خبرنگارانی است که با ایثارگری خود در پشت صحنه و با دیده نشدن به اخلاص می‌رسند.

 

وی ضمن هشدار به خبرنگاران در زمینه کاری خود، بیان کرد: خبرنگاران و پایگاه‌های خبری باید مراقب سوءاستفاده‌های برخی سیاسیان باشند چراکه برخی از این افراد با سوءاستفاده از فعالان رسانه‌ای تلاش می‌کنند تا به اهداف خود نظیر پیروزی در انتخابات دست یابند.

 

ضرغامی خاطرنشان کرد: شهید محمود صارمی مظلومانه به شهادت رسید و این شهادت پاداشی برای اخلاص افرادی است که برای دستیابی به قرب الهی تلاش می‌کنند.

 

وی نشست‌و‌برخاست با یکدیگر را یکی از راه‌های ایجاد همدلی دانست و تصریح کرد: شبکه‌های اجتماعی دارای ماهیتی مثبتی هستند که در صورتی که از آن استفاده صحیح و بجایی شود، می‌توانند سبب نزدیکی افراد به یکدیگر شود.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن ترابی، امام جمعه بروجرد در این مراسم اظهار داشت: اطلاع‌رسانی از وظایف خبرنگاران است که این امر نباید در جهت بیان سیاه‌نمایی و ناامیدکردن مردم به کار گرفته شود.

 

وی افزود: ایجاد امید به آینده در مردم، بیداری مردم و آگاهی‌بخشی، تقویت دشمن‌شناسی در مردم، تقویت وحدت و امنیت ملی و وحدت میلن مردم و مسئولان و نابود کردن توطئه‌های دشمن از جمله وظایف خبرنگاران در جامعه است.

 

امام جمعه بروجرد به مذاکرات هسته‌ای اشاره و عنوان کرد: آمدن کشورهای 5+1 به پای میز مذاکره  با ایران و قبول مذاکره از سوی قدرت‌های جهانی نشان از قدرت و پیروزی ایران اسلامی دارد.

 

وی با اشاره به این‌که توافقی قطعی نشده است، تصریح کرد: تیم مذاکره‌کننده برای سربلندی و احقاق حقوق ملت ایران شبانه‌روزی تلاش کردند و باید این توافق در مسیر قانونی خود انجام شود.

 

ترابی بیان کرد: ملت ایران در طی 12 سال تلاش کرد تا از حقوق خود در دنیا دفاع کند بنابراین خبرنگاران باید در این برهه حساس تلاش کنند تا امنیت ملی حفظ شود.

 

انتهای پیام/پ

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات