امام‌جمعه پلدختر:

لرستان خبر: امام‌جمعه پلدختر گفت: تبیین دین و علم علما موجب ترویج و شناساندن معارف اسلام و دین می‌شود.

به گزارش لرستان خبر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد سوری در مراسم بزرگداشت سالانه علامه سید نعمت الله جزایری که در مسجد امام حسین (ع) این شهرستان برگزار شد، بابیان این‌که تجلیل از علما، مفاخر فرهنگی و دینی وظیفه اسلامی است، اظهار داشت: تجلیل از علما درس‌آموزی برای نسل جوان، چراغ راه و سرمایه هدایت است.

 

وی بابیان این‌که علامه جزایری عمر پربرکت خود را صرف خدمات دینی، افزود: برگزاری مراسم سالانه علامه سید نعمت الله جزایری فرصتی برای بزرگداشت مقام و جایگاه شخصیت علمی و فقهی علامه جزایری است که عمر خود را در راه اعتلای معنویت، حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های متعالی الهی و دینی صرف کرد.

 

امام‌جمعه پلدختر عنوان کرد: تجلیل از علما برای جامعه دینی ما بسیار ارزشمند است کمااین‌که دوام و بقای دین مرهون وجود علما است.

 

وی با اشاره به این‌که علامه جزایری شاگردانی را در طول عمر بابرکت خود تربیت کرد که نشان‌دهنده نفس قدسی این عالم بزرگوار است، گفت: شهرستان پلدختر به خود می‌بالد که میزبان یکی از فرزندان حضرت زهرای مرضیه (س) است چراکه عالمان دینی در هر منطقه همچون ستاره‌ای نورانی در آسمان برای مردم نورافشانی می‌کنند.

 

سوری خاطرنشان کرد: علما در تقویت باورهای دینی مردم نقش مهمی دارند و جامعه همواره به حضور و نقش‌آفرینی علمای دینی نیازمند است.

 

وی بابیان این‌که علما وارثان انبیاء هستند، اظهار داشت: حکومت ما حکومتی دینی و مردم ما مردمی شیعی و مرید ائمه اطهار هستند بنابراین تحکیم جایگاه علمای بلاد دارای اهمیت فراوانی است زیرا مردم به‌واسطه وجود علما با دین و اهل‌بیت (ع) آشنا می‌شوند و در این عرصه تجلیل و قدردانی از مقام این علما بسیار ارزشمند و لازم است.

 

امام‌جمعه پلدختر افزود: امام صادق (ع) به‌عنوان مدیر، مدبر و بنیان‌گذار مذهب شیعه جعفری خدمات بزرگ و فراموش ناشدنی را به تمام مسلمانان به‌ویژه پیروان جعفری‌مذهب انجام دادند و زمینه ترویج علم و دین را فراهم کردند.

 

سوری بابیان این‌که امام صادق (ع) مذهب شیعه را منسجم کرد، عنوان کرد: امام صادق (ع) در آن شرایط حساس زمانی موفق به تربیت چهار هزار شاگرد صاحب‌نظر، مخلص و باایمان شد که هرکدام  از شاگردان این امام همام به‌عنوان استوانه‌ها و پایه‌های علمی درزمینهٔ های فقه ، کلام ، فلسفه و سایر غلوم دینی شناخته‌شده و به نشر علم در سراسر جهان اسلام پرداختند.

 

وی بابیان این‌که آیت الله سید طیب جزایری از نوادگان علامه جزایری است، خاطرنشان کرد: علامه سید نعمت الله جزایری برای ترویج و تبیین معارف اسلامی و مذهب تشیع متحمل زحمات زیادی شد.

 

امام‌جمعه پلدختر  عنوان کرد: تبیین دین و علم علما و شخصیت‌ها همچون علامه جزایری موجب ترویج و شناساندن معارف اسلام و دین می‌شود.

 

وی بیان کرد: از مردم و خیران شهرستان پلدختر درخواست می‌شود تا برای توسعه بقعه علامه سید نعمت الله جزایری تلاش و مساعدت خود را بکار گیرند.

 

انتهای پیام/پ

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات