در ادامه جوسازی علیه فیلم محمد رسول الله(ص)؛

«مجید مجیدی» کمی پیش از اکران فیلمش در جشنواره فیلم مونترال با خبرگزاری فرانسه مصاحبه کرد که این مصاحبه در رسانه‌های خارجی با واکنش‌های مختلفی روبرو بوده است.

«مجید مجیدی»، فیلمساز برجسته سینمای کشورمان در مصاحبه اخیر خود با خبرگزاری فرانسه، ضمن اشاره به تصویر غلطی که از پیامبر اکرم توسط غربی‌ها و گروه‌های افراطی چون داعش به جهان ارائه شده است، متذکر شد این فیلم سعی در تصحیح این تصویر دارد. وی همچنین در این مصاحبه به نکاتی چون،نشان داده نشدن هیچ تصویری از چهره حضرت محمد(ص)، مخالفت کشورهایی چون عربستان با فیلم «محمد رسول‌الله» و در عین حال ابراز علاقه بسیاری از کشورها برای خریداری این فیلم، مشکلاتی که برای به تصویر نکشیدن چهره حضرت محمد (ص) در این فیلم وجود داشت، اشاره کرد.

 

 

برخی رسانه‌های خارجی ضمن اشاره به بخش‌هایی از این مصاحبه واکنش‌های مختلفی نسبت به آن داشته‌اند که در زیر می‌خوانیم:

 

 

شبکه فرانس ۲۴ که بخش زیادی از گزارشش را به مخالفت‌هایی که با فیلم «محمد رسول‌الله» شده، اختصاص داده سعی کرده با استفاده از تیتر منفی به سراغ مصاحبه مجیدی رفت، «فیلم ایرانی درباره زندگی حضرت «محمد» خشم‌ها را برانگیخت».

 

 

شبکه دولتی فرانسه با سوگیری در خبر و  درج عبارت مخالفت بسیاری از مسلمانان با نشان دادن چهره پیامبر یک خبر دروغ و غیر واقع از فیلم را دستمایه متن خبر کرد و نوشت: فیلم «محمد» که گرانقیمت‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران است از روز چهارشنبه در ۱۴۳ سینمای ایران اکران می‌شود. این فیلم حماسی دینی اخیرا از سوی تعداد زیادی از مسلمانانی که با به تصویر کشیدن چهره حضرت محمد (ص) مخالفند، انتقادهایی داشته است.

 

 

فرانس ۲۴ در ادامه، اختلاف افکنی در بین مسلمان را هدف قرار داده و با اشاره به مخالفت‌های دانشگاه الازهر قاهره با فیلم «محمد رسو‌الله» افزود: فیلم ۴۰ میلیون دلاری که درباره دوران کودکی حضرت محمد (ص) است، از سوی روحانیون سنی که مدعی‌اند تصویر چهره پیامبر ممنوع (حرام) است، به شدت مورد خشم واقع شده است. آنها نه تنها با تصویر چهره پیامبر که با تقلید صدای او نیز مخالفند.

 

 

این شبکه در پایان گزارش خود بدون اشاره به صحبت های مجیدی مبنی بر توجه به ملاحظات مسلمانان نسبت به حفظ حرمت و عدم نمایش چهره پیامبر، از مصاحبه وی نوشت: اولین فیلم مهمی که درباره زندگی پیامبر اسلام ساخته شد، فیلم سینمایی «محمد، رسول‌الله» (رسالت) به کارگردانی «مصطفی‌ العقاد»، فیلمساز آمریکایی-سوری بود که زمانی‌که در سال ۱۹۷۶ به نمایش درآمد انتقادهای زیادی را به دنبال داشت.

 

 

روزنامه بریتانیایی «دیلی استار» نیز با تیتر دو پهلوی «فیلم حماسی ایرانی «محمد» سعی در تغییر چهره اسلام دارد» به سراغ مصاحبه «مجیدی» با خبرگزاری فرانسه رفت.

 

 

این روزنامه گزارش خود را اینگونه آغاز کرد: کارگردان گران‌ترین پروژه تاریخ سینمای ایران،«محمد»، ابراز امیدواری کرده است که این فیلم چهره خشن اسلام را بهبود ببخشد، ولی در عین حال این ریسک وجود دارد این حماسی دینی علی‌رغم آنکه چهره پیامبر اسلام را به تصویر نکشیده است، خشم بسیاری از مسلمانان را برانگیزد.

 

 

این روزنامه بریتانیایی در ادامه خبر خود با دور شدن از پیام وحدت بخش فیلم بین مسلمانان جهان، ضمن اشاره به بخش‌هایی از مصاحبه «مجیدی»، نوشت: در حالی‌که ایران از کاریکاتورهایی که درباره پیامبر اسلام توسط هفته‌نامه فرانسوی «شارلی ابدو» منتشر شد، ابراز انزجار کرده است ولی شیعیان که بخش زیادی از جمعیت ایران را تشکیل می‌دهند، در مجموع نسبت به تصویر کشیدن چهره‌های دینی، نسبت به اهل سنت، راحت‌تر برخورد می‌کنند.

 

 

رسانه‌هایی چون جاکارتا پست، بیزینس اینسایدر، مالازین اینسایدر و یور میدل ایست با تیتر فیلم حماسی محمد یا عظیم‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران سعی در تغییر چهره اسلام دارد، خبر مصاحبه «مجیدی» با خبرگزاری فرانسه را منتشر کرده‌اند.

 
 
منبع: فارس
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات