ابوالفضل حاجی‌علی‌خانی نمایش‌نامه‌ای را براساس داستان پندآموز علی‌گندابی نوشته است و علیرضا مهران، طراحی و کارگردانی این نمایش را برعهده دارد.

قل داستان توبه «علی گندابی» و انتشار گسترده آن در فضای مجازی در سال‌های گذشته یکی از تاثیرگذارترین و ‌جذاب‌ترین روایت‌هایی بوده است که توسط حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسین مومنی نقل شد. او معتقد بود که روایت «علی گندابی»، خیلی‌ها را علی گندابی کرد. اکنون این روایت پندآموز توسط ابوالفضل حاجی‌علی‌خانی و ناصر کریمی‌نیک، نوشته شده و قرار است در قالب یک برخوانی در چهارمین جشنواره تئاتر شهر روی صحنه برود.

 

 

علیرضا مهران، طراح و کارگردان نمایش «تابندگان» می‌گوید:«این نمایش داستان علی گندابی است که با توجه به تجربه‌های قبلی گروه سپاس که به شیوه نمایش‌های ایرانی و برخوانی اجرا کرده بودیم روی صحنه می‌رود.»

 

 

گروه سپاس طی سال‌های‌های گذشته تجربه‌های موفقی را با اجرای نمایش‌هایی هم چون برخوانی «معاشقه خنجر و حنجر» و «تن» داشته است که همگی با شیوه‌ اجرایی نمایش‌های ایرانی و تلفیق آن با طراحی حرکات موزون روی صحنه رفته‌اند.

 

 

مهران با اشاره به طراحی حرکات خاص در نمایش می‌گوید:«نمایش ما با بازی ابوالفضل حاجی علی‌خانی و علی براتی روی صحنه می‌رود، سعی کردیم هم در محتوا و هم در اجرا شیوه‌ای متفاوت داشته باشیم و مخاطب را با خود همراه کنیم.»

 

 

ابوالفضل حاجی‌علی‌خانی که در این نمایش به عنوان نویسنده و بازیگر حضور دارد، همواره نمایش‌نامه‌های خوبی را از خود ارائه داده و برخوانی‌های او مورد توجه مخاطبان عام و خاص بوده است، برخی در رابطه با آینده کاری او یک بیضایی نوین را نوید می‌دهند. مسیری که هیچ چیز جز روزهای مستقبل علیخانی آن را تأیید یا رد نخواهد کرد.

 

 

نمایش «تابندگان» فردا در دو نوبت ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ با مدت زمان ۳۰ دقیقه در تماشاخانه ماه حوزه هنری روی صحنه می‌رود.

 

منبع: رجا نیوز

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات