با ارشادات مرحوم باوی؛

سرپرست کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تلاش‌های مرحوم امین باوی در زمینه امر به معروف گفت: مرحوم باوی در مدینه تلاش‌های فراوانی در زمینه امر به معروف داشت تا جایی که یکی از حجاج اهل سنت با ارشاد‌های وی به تشیع گروید.

 

 امین باوی از اعضای گروه تواشیح باقر‌العلوم(ع) خوزستان است که در جریان فاجعه منا جان به جان آفرین تسلیم کرد.

 

 

این مبتهل و موشح فقید در جریان سفر حج به ترویج فرهنگ اهل‌بیت‌(ع) می‌پرداخت تا جایی که یکی از حجاج اهل سنت با ارشاد‌های زنده‌یاد باوی به مذهب تشیع گرویده بود.

 

 

صالح اطهری‌فرد سرپرست کاروان قرآنی جمهوری اسلامی اعزامی به حج تمتع در برنامه تلویزیونی بشری ضمن اعلام این مطلب گفت: مرحوم باوی در جریان حضور کاروان نور در مدینه در بین حجاج عرب زبان بسیار فعالیت‌ داشت تا جایی که آقای سعیدی‌زاده سرپرست گروه باقر‌العلوم بار‌ها از من خواست تا با آقای باوی صحبت کنم، زیرا این کار ممکن بود تبعاتی برای وی داشته باشد حتی گویا چندین بار با وی برخورد‌هایی هم شده بود.

 

 

وی افزود: من اطلاعی درباره ملیت این حاجی شیعه شده ندارم اما گویا وی شهادتین را هم گفته و به ولایت امیر‌المؤمنین علی(ع) گواهی داده بود.

 

 

اطهری‌فرد درباره خصوصیات اخلاقی مرحوم باوی گفت: مرحوم باوی جوانی مؤدب فعال و بسیار خوش صدا بود و همواره لبخند به لب داشت. وی همواره قطعاتی را در مدح اهل‌بیت(ع) با خود زمزمه می کرد و از اتاق وی همیشه نوای خوش مداحی به گوش می‌رسید.

 

 

سرپرست کاروان نور با اشاره به اینکه مرحوم باوی مؤذن بسیار خوش‌صدایی بود گفت: مرحوم باوی نفر اول رشته اذان کشور بود و ما از این موضوع اطلاع نداشتیم و پس از باخبر شدن از این موضوع از وی جویا شدیم. آقای شاکر‌نژاد هم با تأیید این مطلب گفت: که باوی قاری بسیار خوش صدایی است و قرار بود در منا آقای باوی اذان بگویند که این فاجعه تلخ رخ داد و ما هیچ‌گاه اذان آقای باوی را نشنیدیم.

منبع: فارس

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات