جزئیات جدیدی از ماجرای توهین به خبرنگار؛

روز گذشته خبری با عنوان توهین به خبرنگار در حضور مسئول کشوری بر روی پایگاه خبری سفیرافلاک قرار گرفت که در برخی از شبکه های اجتماعی با بازتاب زیادی روبه رو شد.

به گزارش لرستان خبر، خبری که در آن سجاد درویشی، سردبیر این پایگاه خبری بدون هیچ علتی زمانی که برای پوشش خبری سفر رئیس سازمان حج و زیارت کشور، در استانداری مشغول کار عکاسی بود با بی احترامی مسئول دفتر استاندار روبه رو و از جلسه بیرون انداخته می شود.

 

 برای روشن شدن جزئیات جدیدی از این موضوع گفت گویی با آقای سجاد درویشی به شرح ذیل ترتیب داده شده که در این مصاحبه جزئیات جدیدی از ماجرا روشن شده است.

 

درویشی در این رابطه گفت: از سال 1390 به صورت حرفه ای کار عکاسی و در کنار آن کار خبری را آغاز کرده ام و در این مدت به یاد ندارم که رفتاری از خود نشان داده باشم که موجب رنجش خاطر کسی شده باشم.

 

وی افزود: در این چند سال تمام تلاش خود را کرده ام که در راستای اهداف نظام و به دور از توهین و نشر مطلبی کذب فعالیت کنم و هیچ عکس خلاف عرفی را انتشار نداده ام به همین دلیل هنوز علت برخورد امیر جعفری، مسئول دفتر استاندار را در روز گذشته  نمی دانم.

 

اگر جلسه اوحدی با استاندار محرمانه بوده است چرا غیر از من سه خبرنگار دیگر هم در جلسه حضور داشت و اگر غیر محرمانه بود چرا من تنها بیرون انداخته شدم.

 

سردبیر پایگاه خبری سفیرافلاک موضوع را به برگزاری مسابقات کوراش و برخورد این شخص در روز اهدا جوایز بی ربط نمی داند و گفت: فکر می کنم تنها علت رفتار مسئول دفتر استاندار با من بر گردد به زمان برگزاری مسابقات کوراش.

 

در موقع توزیع مدال در مسابقات جهانی کوراش که چند روز پیش در خرم آباد برگزار شد، تنها عده محدودی از عکاسان و خبرنگاران که دارای کارت صادر شده از سوی فدراسیون جودو و کوراش را داشتند می توانستند در کنار تاتامی حضور پیدا کنند که من هم یکی از افرادی بودم که از سوی فدراسیون کارت برایم صادر شده بود.

 

 

اما در آن زمانی شخصی با گوشی همراه،  بدون داشتن هیچ کارت ومجوزی و تنها با درگوشی صحبت کردن با انتظامات وارد تاتامی شد در حالی که اعلام شده بود هیچ خبرنگار و عکاسی حق حضور بر روی تاتامی را ندارد و همه باید در جلوی جایگاه اهدا مدال صف می کشیدند.

 

درویشی عنوان کرد: من هنوز نمی دانستم که فردی که روی تاتامی با کفش رفته است و با گوشی موبایل خود در حال عکس گرفتن از برندگان مسابقه است چه کسی است.

 

 این شخص در حالی با کفش بر روی تاتامی رفته بود که عالی ترین مقام اجرایی استان که استاندار بود و وزیر ورزش کشور ازبکستان و جمعی از مسئولین همگی کفش های خود را به احترام به این ورزش و ورزشکاران بیرون آورده بودند.

 

  نقض قوانین عکاسی و رفتن با کفش بر روی تاتامی، اعتراض عکاسان را بر انگیخت  چرا که شخصی بدون کارت و دوربین حرفه ای عکاسی و تنها با یک گوشی موبایل با کفش بر روی تاتامی حضور پیدا کرده است و مشغول عکس گرفتن شده بود در حالی که هیچ عکاس حرفه ای حق رفتن به روی تاتامی را نداشت.

 

سردبیر پایگاه خبری سفیرافلاک ادامه داد:  از آنجایی که مسابقات پخش زنده بود  و مسابقات در حضور 42 کشور دنیا در حال برگزار بود  و آداب و رفتار ما معرف فرهنگ استان تلقی می شد؛ بنا بر وظیفه امر به معروف و به دور از هرگونه نیت و غرض به وی اشاره کردم که چرا با کفش وارد تاتامی شده ای اما به علت شلوغی سالن صحبتی نکردم چون صدایم به گوشش نمی رسید و همین اشاره من باعث شد وی بر آشفته شود و هنگام پایین آمدن از تاتامی  باعث مشاجره لفظی میان من و آن شخص شد که با وساطت دوستان قائله در همان چند ثانیه پایان پیدا کرد و من موضوع را فراموش کردم و از آنجایی که رسالتم که پوشش خبری مسابقات بود به کارم پرداختم.

 

تا اینکه رئیس سازمان حج و زیارت کشور به استان سفر کرد و من هم برای پوشش خبری به استانداری رفتم و همان شخص در حین انجام کار عکاسی ام مانع از کار من شد و به انتظامات دستور داد مرا از استانداری بیرون کنند و با این صحبت که وی دیگر حق ندارد پا به استانداری بگذارد به من بی احترامی کرد.

 

من هیچ دلیلی جز این ماجرا را نمی دانم چرا که تا پیش از مسابقات نه وی را دیده بودم و نه میدانستم چه کسی است.

 

وی افزود: من نتیجه می گیریم از این به بعد در رعایت اصول خبرنگاری به کسی نگویم بالای چشمت ابروست! که شاید سمتی داشته باشد و از عنوان و اختیارات خود برای جلوگیری از کارم  و ورود به استانداری برای انجام امر اطلاع رسانی ممانعت کند.

 

وی در پایان تصریح کرد: من به عنوان یک شخص حقیقی و حقوقی و در جایگاه یک خبرنگار نسبت به رفتار صورت گرفته با من اقامه دعوا خواهم کرد و این موضع را از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهم کرد چرا که اگر نتوانم از حق خود دفاع کنم چگونه می توانم از مردم خود دفاع کنم.

منبع:دلفان امروز

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات